Rácalmáson készülnek a Taycan speciálabroncsai
A Hankook magyarországi gyára egyedi fejlesztésű abroncsokat gyárt a Porsche elektromos sportkocsija, a Taycan számára. A Ventus S1 evo 3 ev abroncsokból az első tengelyre 225/55R19 XL 103Y, a hátsó tengelyre pedig 275/45R19 XL 108Y méretűek kerülnek a szerelőszalagon.
A fejlesztés nagy kihívást jelentett, mivel a Taycan álló helyzetből úgy indul el, hogy minden átmenet nélkül egyszer csak száguld: tíz másodperc sem kell a kétszázas tempó eléréséhez, a végsebessége pedig 260 km/h.
A Ventus S1 evo 3 ev abroncsok nem tucatáruk, ahogyan Klaus Krause, a Hankook Európai Kutatási és Fejlesztési Központjának vezetője elmondta, a fejlesztés sajátos kihívást jelentett, mert ilyen nagy teljesítményű sportautó esetében össze kell hangolni a különböző teljesítménymutatókat. Gondoljunk csak arra, hogy több mint 600 lóerős teljesítményhez mozdonyhoz illő forgatónyomaték és 2,3 tonnás saját tömeg társul.
Mindamellett a futófelület mintájának módosítása eredményeként három decibellel csökkent a gördülési zaj, ami a jármű belsejében zavarónak tűnhetett volna a motorzaj hiánya miatt. Mivel az elektromos sportautók abroncsai a belsőégésű motorral hajtott modellekhez képest jóval nagyobb igénybevételnek vannak kitéve, így még az oldalfal merevségét is növelték, ami még nagy sebesség mellett is pontos kormányozhatóságot tesz lehetővé.
A Porsche Taycan különleges menettulajdonságai miatt a Hankook fejlesztői egy optimalizált vulkanizációs folyamatot is kifejlesztettek. Az így készülő abroncskeverék 30 százalékkal tartósabb, mint egy átlagos összetételű abroncs. Emellett a kopásállóság öt, a gördülési ellenállás értéke pedig 13 százalékkal javult.
De nem csak a Porsche-gyár kap prémium abroncsokat Rácalmásról. Az Audi A8, Q8, RS6, RS7, S3 mellett a Škoda Karoq, a Kodiaq, valamint a Volkswagen Passat is Hankook Ventus S1 evo 3 és Ventus prime 3 abroncsokon hagyja el a gyártósort.