Radikális átépítésekkel mutat rá a CMX1100 Rebel kettős személyiségre a Honda
- Eredetileg a Wheels & Waves fesztiválon mutatták volna be a két egyedi CMX1100 Rebelt
- A CMX „Sport” agresszív, harcias versenygép benyomását kelti, mégis megőrizte praktikus megoldásait
- A CMX „Bobber” elegáns részleteivel és letisztult, minimalista stílusával hódít
- A különleges motorok a francia FCR Original együttműködésével készültek
A Honda Motor Europe két merőben új, radikálisan átépített motoron mutatja be, hogy milyen sokoldalú a CMX1100. A modell a második legkelendőbb cruiser Európában, egykoron a CMX500 nagy testvéreként jelent meg a piacon. A francia FCR Originalnál készült páros a Biarritzban zajló Wheels & Waves fesztiválon mutatkozott volna be a márkakereskedők által készített, egyedi CB650R-ek társaságában, de a koronavírus okozta járvány miatt erre nem kerülhetett sor.
Noha azonos műszaki alapra épült, merőben eltérő megjelenésű a CMX „Sport” és a CMX „Bobber”. Bárhogy is, mindkettő ékes bizonyíték arra, hogy milyen sok lehetőséget tartogat a motorépítőknek a CMX1100 Rebel.
CMX SPORT
„Sportgép, ami helytáll a mindennapokban is.”
Elsősorban a Rebel praktikus mivoltát és játékosságát szerették volna hangsúlyozni az FCR Original műhelyében, de sportosabb, harciasabb és nem mellesleg izmosabb is lett a motor az építés során.
A készítők elmondása szerint a – mindennapi használatot nagyban megkönnyítő – DCT-erőátvitel látványa és működése inspirálta őket, hiszen ez a páratlan erőátviteli rendszer rendkívül vonzóvá tette a Rebelt a különböző életkorú és stílusú motorosok körében.
Először is papírra vetették a vázlatokat, majd a lengővilla átalakításával elérték, hogy fekete, külső gáztartályos Öhlins rugóstag, 190/55 R17 méretű, Dunlop D212 abroncs és a CB500F-ből származó kerékgarnitúra kerülhessen a CMX-re. Nem maradt érintetlen az első sárvédő sem, ezt saját gyártású, 25 mm-rel alacsonyabban rögzített alkatrész váltotta, amihez remekül illik a szélesebb és magasabb, jellegzetesen túlméretezett kormány, valamint a felső villahídba épített sebességmérő.
A Sport egyszerűségében lenyűgöző formavilága hosszas, háromdimenziós képolvasáson alapuló tervezés eredményeként született meg. Hangsúlyos elem a poliészter-karbon kompozitanyagból előállított, míves, alumínium nyílásfedelet viselő üzemanyagtartály, továbbá a LED-lámpát is magában foglaló, Alcantarával borított ülés. Emellett a sportos, egyedi lábtartó, a feltűnő, piros-fekete fényezés és a sok-sok finoman kidolgozott, apró részlet is egyértelmű utalás rá, hogy a Honda nagy múltú versenygépei ihlették a készítőket. Noha az erőforrás változatlan maradt, az FCR Original rozsdamentes acél kipufogójának köszönhetően könnyebben távozhat az égéstermék a hengerekből.
CMX BOBBER
„Még hangsúlyosabb lett a motor custom jellege, miközben megtartottuk szórakoztató, játékos személyiségjegyeit…”
Az építők elárulták, hogy a CMX1100 eredeti formavilága ihlette őket, így látott napvilágot ez a szinte minden ízében módosított, bobber stílusú gép. Átszabták a villa rögzítését, 25 mm-rel lesüllyesztve a Rebel elejét, míg a gyári lengővilla és teleszkóppár immáron egyedi, fekete, küllős kereket és ballonos Bridgestone abroncsot fog közre.
Szintén a bobber stílusra jellemző az új alumíniumkormány, a perforált, hosszanti hurkás bevarrásokkal díszített nyereg, a Mirrachrome bevonatú, letisztult, alumínium első sárvédő
A CMX Sporthoz hasonlóan a bobber is poliészter-karbon kompozitanyagból formázott, alumínium tanksapkával lezárt üzemanyagtartályt kapott, mely ezúttal Mirrachrome és szaténfényű kék színösszeállítást visel. Mindezt remekül kiegészíti a szinte észrevétlenül megbújó, FCR Original Mini-Bates LED-irányjelző, illetve a cég kerámiabevonatú kipufogója.