Rajtra kész a Focus ST Azura Edition
Megérkezett a Ford egyik legsikeresebb sportautója
- Versenyautós stílusú állítható futómű, Brembo első fékek és EcoBoost motor: az új Ford Focus ST Azura Edition az országutakon és a versenypályákon egyaránt kimagasló teljesítményt kínál
- Az alapfelszereltség olyan tételekből áll, amiket a Focus ST vásárlói a leggyakrabban választanak a mindennapi, komfortos autózáshoz, így alapáras a B&O audiorendszer, a Vezetőtámogató csomag és a Téli csomag is
- Az egyedi Azura Blue karosszériafényezés, a fekete kiegészítő elemek és a kárpitok jellegzetes Motion Blue árnyalatú öltései teszik teljessé az autó különleges megjelenését
Bemutatkozott az eddigi legsportosabb Ford Performance-fejlesztésű Focus modell, az országutakon és a versenypályákon egyaránt kimagasló teljesítményt kínáló Focus ST Azura Edition. 1
Az új modell a nagy teljesítményű, mégis praktikus autók mintapéldája: ez a gép arra született, hogy a vezetés megszállottjai a pályán vérbeli versenyautóként, a mindennapokban pedig gazdagon felszerelt, komfortos családi járműként használhassák.
A Magyarországon már előrendelhető Focus ST Azura Edition olyan fejlett megoldásokat kínál, amelyekkel méltán rászolgál a Sports Technologies (ST) névre:
- A Ford Performance által tökéletesített, állítható felfüggesztéssel a sportos autózás rajongói mindig a pálya adottságaihoz finomhangolhatják a menetdinamikát
- A könnyűfém keréktárcsák flow-form eljárással készülnek; ezt a technológiát használják a repülőgép-alkatrészek gyártásához is
- A Brembo első fékek hosszan tartó terhelés mellett is komoly és egyenletes fékerőt biztosítanak
- A Ford 280 lóerős 2, 3, 2,3 literes EcoBoost motorja 5,7 másodperc alatt gyorsítja az autót álló helyzetből 100 km/órás sebességre, 420 Nm 2, 3 forgatónyomatéka pedig minden sebességfokozatban erőteljes gyorsulást kínál
A Focus ST Azura Edition tulajdonosai teljes kényelemben autózhatnak el a versenypályára, ahol az autó sportos teljesítményét és irányíthatóságát maximálisan élvezhetik. Ennek érdekében a tervezők felhasználták a Focus ST-család legnépszerűbb opciós csomagjait, alapfelszereltségként építve be azokat megoldásokat, amelyekkel az autósok még a fagyos téli reggeleken is gyorsan indulhatnak útnak, kényelmesen utazhatnak az autópályákon, és prémium audiorendszeren élvezhetik kedvenc lejátszási listáikat.
Az egyedi Azura Blue karosszériafényezés, a fekete elemek, illetve a kárpitok jellegzetes Motion Blue árnyalatú öltései kifejezetten exkluzív megjelenéssel ruházzák fel az autót.
“Az új Focus ST Azura Edition a Ford Performance tudásának legjavát nyújtja, méghozzá remekül kihasználható, praktikus kialakítással,” mondta el Stefan Muenzinger, a Ford Performance európai igazgatója. “A Sport Technologies név mindig is arra utalt, hogy az autósnak nem kell kompromisszumot kötnie a sokoldalúság terén, mégis tökéletesen kiélvezheti egy pályanap minden izgalmát.”
Magabiztosan uralható
A Focus ST Azura Edition állítható felfüggesztését a Ford Performance fejlesztő mérnökei csiszolták tökéletesre, amit Európa-szerte (többek közt a németországi Nürburgring Nordschleife versenypályán is) átfogó teszteknek vetették alá.
A versenysport-specialista KW Automotive által gyártott, állítható futóműrendszer rozsdamentes acélburkolatú lengéscsillapítóival a rugók ki- és berugózása egyaránt állítható. A standard Focus ST-hez képest a felfüggesztés elöl és hátul is 10 mm-rel alacsonyabb, ami tovább javítja az egyensúlyt és irányíthatóságot, de a vezető további 20 mm-rel is leültetheti a felfüggesztést. A rugók feszességét megnövelték, így azok több mint 50 százalékkal merevebbek a Focus ST standard rugóinál.
A berugózás mértéke (vagyis a felfelé irányuló mozgás, amikor a kerék elpattan egy útegyenetlenségen) 12 fokozatban, a visszarugózás mértéke pedig (amikor a kerék az elpattanás után visszatér az útfelületre) 16 fokozatban állítható, vagyis a Focus ST Azura Edition vezetői még finomabban hangolhatják az autó kanyarodás közbeni viselkedését.
A Focus ST Azura Edition vásárlói egy olyan műszaki leírást is kapnak, amelyben megtalálják a különféle úttípusokhoz (például a Nordschleife versenypályához) ajánlott futómű-beállításokat, így az autók szerelmesei mindig a lehető legtökéletesebb vezetési élményre számíthatnak.
Az 19 colos könnyűfém keréktárcsák a karosszéria mindegyik sarkánál 10 százalékkal csökkentik a rugózatlan tömeget. A flow-form gyártási eljárás tömöríti az alumíniumot, ezért a kerék szilárd és ütésálló marad, miközben kevesebb anyag kell hozzá. A kisebb tömegnek köszönhetően gyorsabbak a függőleges mozgások, vagyis közúton és versenypályán egyaránt javul a Pirelli P Zero Corsa abroncsok útfogása, ezért az autó optimális teljesítménnyel gyorsíthat, fékezhet és kanyarodhat.
A kizárólag ötajtós ferdehátú karosszériával kapható, hatfokozatú manuális sebességváltóval szerelt Focus ST Azura Edition 1szíve egy 2,3 literes EcoBoost motor, amely a kis tehetetlenségű, twin-scroll turbótöltőnek köszönhetően 280 LE 2, 3 teljesítményt ad le 5500 percenkénti fordulatszámnál, 420 Nm-es forgatónyomatéka 2, 3 pedig már 3000 percenkénti fordulattól rendelkezésre áll. Ezzel az erőforrással az autó álló helyzetből 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, és a végsebessége 250 km/óra.
Útra kész
Attól, hogy valaki a sportos vezetés szerelmese, még nem kell lemondania a mindennapos autózás komfortjáról. A Focus ST Azura Edition esetében már az alapfelszereltségében megtalálhatók azok az opciós tételek – köztük a kifinomult vezetéstámogató rendszerek is –, amelyeket eddig a leggyakrabban választottak a Focus ST-vásárlók.
A Vezetőtámogató csomag része a táblafelismerő rendszerrel kiegészített adaptív sebességtartó automatika 4; a sávközép-tartó technológia, amely jelentősen tehermentesíti a vezetőt az autópályán; illetve a holttérfigyelő3 rendszer, ami segítséget nyújt sávváltás közben.
A Focus ST Azura Edition utasai a tíz hangszóróval és egy mélynyomóval felszerelt, 675 wattos B&O prémium hangrendszeren élvezhetik kedvenc zenéiket, a vezető kényelmét pedig az ugyancsak alapáras Téli csomag szolgálja, amely a kormányfűtés mellett Quickclear fűthető szélvédőt is kínál, hogy a jeges-havas üvegfelület a lehető leghamarabb átlátható legyen.
A Focus ST Azura Edition mindegyik példányát Azura Blue színűre fényezik (ez kizárólag ehhez a modellváltozathoz jár a Focus ST kínálatában), amit feketére festett könnyűfém keréktárcsák, tetőlemez, hátsó légterelő és diffúzor, illetve külső tükörburkolat egészít ki, sőt az ST emblémák kerete is ilyen színű. Az utastérben Motion Blue árnyalatú öltések díszítik a Ford Performance üléseket, a kormánykereket, a váltókar szoknyáját, a középkonzol térdtámaszait és a szőnyegeket.
A Focus ST Azura Edition a legújabb modell a jól ismert, sikeres Focus ST kínálatában.
1 A Ford Focus ST Azura Edition EcoBoost homologizált CO2-kibocsátása 185-189 g/km (WLTP), homologizált üzemanyag-fogyasztása pedig 8,1-8,3 l/100 km (WLTP).
A Ford Focus ST EcoBoost homologizált CO2-kibocsátása 182-189 g/km (WLTP), homologizált üzemanyag-fogyasztása pedig 7,9-8,3 l/100 km (WLTP).
A hivatalos, homologizált üzemanyag/energiafogyasztási, CO₂-kibocsátási és az elektromos üzemmódban megtehető hatótávolság WLTP mérés szerinti adatait az Európai Unió 715/2007/EC számú szabványa által előírt technikai kívánalmak és műszaki adatok alapján, illetve a legfrissebb 2017/1151 EU direktíva alapján regisztrálták. Az alkalmazott, szabványos tesztelési eljárások lehetővé teszik a különböző járműfajták és gyártmányok összehasonlítását.
2 A teljesítmény és a forgatónyomaték értékeit az ECE R85-00 előírásai alapján tesztelték.
3 A teljesítmény és a forgatónyomaték egymástól független értékek, és csúcsértékük nem egyidőben jelentkezik.
4 A vezetéstámogató technológiák kiegészítő feladatot látnak el, és nem helyettesítik a vezető figyelmét, döntését és irányítását, és a biztonságos autózást.