Refarm by Hyundai x Kata Szegedi

Person happy valentines day Icon of love, warmth, sent to lovers or family and social media interactions on laptop,message, email, comment ,businessman hands work on screen device,internet digital

Újrahasznosított farmerekből dob piacra autós kiegészítőket a két márka

Hivatalosan is elstartolt a Hyundai Magyarország és a KATA SZEGEDI márka fenntartható kezdeményezése, a Refarm. Az együttműködés során használt farmerekből készülnek egyedi tervezésű autós kiegészítők a legújabb Hyundai modellekbe, melyeket Lékai-Kiss Ramónával és Michelisz Norberttel közösen mutattak be a nagyközönségnek.

A nemzetközi porondon számos sikeres autómárka és divatház összefogásának is tanúi lehettünk: készültek autós motívumokból inspirálódott kapszulakollekciók, vagy nagy múltú táskamárka tervezte, kifejezetten az adott autómodell méreteihez passzoló bőrönd és táska kollekciók. A dizájn egyértelműen szoros kapcsolatot jelent a divat és az autótervezés között. Van azonban egy minden eddiginél fontosabb aspektus, amire mindkét iparágnak mondhatni kötelessége reagálni és ez a fenntarthatóság. Egy ilyen kezdeményezés bejelentésén vettek részt a meghívott vendégek november 28-án a Larus Rendezvényközpontban.

Nemzetközi szinten már több évre nyúlik vissza a Hyundai Re:Style névre keresztelt kezdeményezése, melynek során az autóipari hulladékokat különböző használati tárgyak gyártásához, sőt egyedi ruhakollekciók készítéséhez használják fel. Igyekeztünk mindezt a praktikusság mentén közelebb hozni a magyar piachoz. Szerettünk volna újrahasznosítani és értéket teremteni egyben, így jutottunk el végül az exkluzív Hyundai kiegészítők koncepciójához, amelynek tervezésére és gyártására Szegedi Katát kértük fel.” – mondta el Ördög Ibolya, a Hyundai Magyarország marketing vezetője.

Az exkluzív Hyundai kiegészítők között megtalálható egy farmerből készült ülésvédő, egy a kisgyermekesek számára különösen praktikus zsebes tároló, valamint egy nagyméretű és csúszásgátlós bevásárlótáska is.

A rendezvényen egy kerekasztal során ismertették a Refarm kezdeményezést, valamint a fenntartható divat és autóipar kapcsolódási pontjairól is szó esett. Emellett szerepet kapott a Hyundai és a Healthy Seas szervezet többéves együttműködése is, mely során tengerekben és óceánokban elhagyott halászhálókat keltenek új életre. A beszélgetésben Lékai-Kiss Ramóna, a Hyundai Magyarország márkanagykövete, Szegedi Kata divattervező, Csalár Bence fenntarthatósági divat nagykövet, Mikos Veronika, a Healthy Seas szervezet vezetője és Ördög Ibolya, a Hyundai marketing vezetője vettek részt.

Emellett a vendégek egy a Hyundai hazájáról, Dél-Korea kultúrájáról szóló előadást is meghallgathattak, valamint Michelisz Norbert a TCR World Tour bajnoka is beszámolt legfrissebb élményeiről. A helyszínen Szegedi Kata és Benus Dániel vezetésével egyedi kulcstartókat készíthettek a vendégek a zero-waste jegyében, használt farmeranyagokból. Illetve természetesen az újrahasznosított kiegészítőkkel felszerelt IONIQ 6 és KONA Electric modelleket is megtekinthették.

Érdemes tehát átfésülni a gardróbokat nem használt vagy megkopott farmerek után kutatva, mert ezeket a Hyundai kereskedőhálózatában leadva új életre kelti a magyar tervezőcsapat, az így készülő termékekkel pedig 2024 első felében már fel is dobhatjuk a járműveinket.