• Egyéb

Meglepetés! Rejtélyes típussal bővíti kínálatát a Lexus

A Lexus amerikai képviselete a napokban levédette az LM típusnevet. Egyelőre rejtély, hogy pontosan milyen modellt takarhat, de akármi is az, jó eséllyel gyártani fogják.

Alig néhány héttel azután, hogy felmerült az LQ típusnév lehetősége a Lexus portfoliójában, most újabb kódnevek kerültek terítékre a japán luxusgyártónál. A cég a napokban levédette az Egyesült Államok szabadalmi hivatalánál az LM350 és LM300h elnevezéseket – a kérdés csak az: mire fogja használni?

Az L előtagú típusnevek hagyományosan a Lexus felsőkategóriás típusaira utalnak, az M utótag viszont eddig nem szerepelt a márka kifejezéstárában. Mivel a gyártó szeret beszédes neveket adni típusainak, az M a minitől kezdve a mobilitáson át a multipurpose (többcélú) kifejezésig sok mindent takarhat.

Ha az utóbbi bizonyul helyes tippnek, a már ismert elképzelések közül a hamarosan szériaérett kivitelében is színre lépő LF-1 Limitless tanulmányra illene leginkább a leírás. Csakhogy ez jó eséllyel a fent említett, kétségtelenül emelkedettebb és kifinomultabb hangulatú LQ jelzéssel kerül majd gyártásba. A buszlimuzin opcióját kizárhatjuk: bármilyen meghatározó is az észak-amerikai egyterű-piacon a Toyota, a prémium szegmensben nem volna érdemi kereslet egy hagyományos többcélú, variálható belső terű típusra, ráadásul ezt a szerepkört tökéletesen lefedi a Lexus hamarosan öttagúra bővülő szabadidőjármű-kínálata.

A mobilitás már valószínűbb javaslat. A tavalyi Lexus LS+ technológiai tanulmány egy sor olyan fejlett vezetőtámogató funkciót vonultatott fel, amelyek már a gyártó ambiciózus autonóm közlekedési terveit készítik elő. A márka 2020-tól Japán közútjain teszteli a vezetői beavatkozás szükségességét minimalizáló, ám számos versenytárssal ellentétben a biztonságot mindennél fontosabb tényezőként kezelő, tanulóképes autonóm technológiai csomagját.

A harmadik opció a mini. Hamarosan megérkezik a Lexus eddigi legkisebb típusa, az UX városi crossover – ám senki nem mondta, hogy a jövőben ne kínálhatna ennél is kisebb autót a márka. A 2015-ös Lexus LF-SA koncepciójármű pontosan egy méterrel volt rövidebb (3449 milliméter) az UX szabadidőjárműnél, és bár a törpe luxusjárműveknek a hagyományos piaci struktúrákban nemigen volt létjogosultsága, napjainkban rohamléptekben alakul át a közlekedés szerkezete. Az előtérbe lépő új, egyre erőteljesebben érvényesülő irányzatok: a közösségi autómegosztás, az integrált mobilitási szolgáltatások, a környezettudatosság és nem utolsósorban a városi és távolsági közlekedési megoldások közötti, egyre nagyobb különbség – amely az autonóm járművek megjelenésével csak még mélyebb lesz – azt jelenthetik, hogy néhány éven belül beköszönthet a luxus városi kisautók kora.

A magunk részéről ez utóbbit látjuk a legvalószínűbbnek – annál is inkább, mert a mobilitás és a multifunkcionalitás koncepciója is érvényesülne benne. Az persze továbbra is rejtély marad, hogy hogyan illeszkedne a három koncepció közül bármelyikhez is a típusjelzés számsorozatából következő 3.5 literes benzinmotor (350), illetve a 2.5 literes benzinmotorra épülő hibrid (300h) hajtáslánc. Városi miniautónak ugyanis túlzás, fényűző luxusjárműnek pedig kevés volna az ezekből nyerhető teljesítmény, ami pedig az autonóm modellt illeti, ahhoz – a bevezetés távoli dátumát is figyelembe véve – leginkább hidrogén üzemanyagcellás technológiát tudnánk elképzelni.

Fotók: Lexus

http://egyszermarlattamautot.hu/2018/06/25/ez-se-veletlen-2/