Rekordszámú rajongó, pilóta és autó gyűlt össze a Dubai Autodrome-on

  • Alain Prost újra találkozott az 1991-es Ferrari 643-mal, Jean-Éric Vergne, Andre Lotterer és Sophia Flörsch pedig a versenysztárok és legendák seregében szerepelt.
  • A 70-es és 90-es évek F1 ikonikus autói, valamint a 80-as és 2000-es évek GT-legendái léptek pályára, míg a vadonatúj háromórás Le Mans-i 60-as évek állóképességi versenye az akció népszerű kiegészítője volt.

A Gulf Historic Dubai GP Revival harmadik alkalommal rendezték a Dubai Autodrome-on, és az autóversenyzés fényes éveinek féktelen ünnepét jelentette.

Öt csillogó versenykategória volt látható a három nap alatt, a ritkán látható versenygépeket pedig a határaira tolta az elszánt pilóták hálója, akik a szezont egy utolsó dobogóval zárják.

A négyszeres Forma-1-es világbajnok, Alain Prost 1991-es Ferrari 643-asával egy különleges bemutató futás alkalmával újra összeállt, a francia pedig szombat délután felejthetetlen látványt nyújtott a rajongóknak és a vendégeknek. 

A Le Mans-i 2000-es évek szombati futamának első helyezettje Steve Brooks lett a 2010-es Peugeot 90X volánja mögött. Brooks ezután kettőből kettőt nyert, amikor először lépte át a vonalat a második Le Mans-i 00-as futamon vasárnap. 

Jean-Éric Vergne , aki a 2006-os Chrysler Viper GTS-R-rel versenyzett, így nyilatkozott: „Nagyon boldog vagyok, hogy részese lehettem a Gulf Historic Dubai GP Revivalnek. Ez egy fantasztikus esemény, gyönyörű környezetben és csodálatos autókkal. Azt hallottam, hogy minden alkalommal egyre nagyobb és nagyobb lesz, ezért várhatóan újra eljövök az elkövetkező években.”

Andre Lotterer hozzátette: „Nagyszerű, amit az [esemény] csapata csinál itt, és fantasztikus volt újra ugyanabban a csapatban lenni, mint Jean-Eric. Csak két évig voltunk csapattársak a Forma-E-ben, de csodálatos kapcsolatot ápoltunk, és most egy nagyon nyugodt környezetben élvezhetjük az ehhez hasonló pillanatokat, élvezve a múlt versenyautóit.”

A Le Mans-i 60-as évek naplemente állóképességi versenye csodálatosan kiegészítette az idei show-t, és igazi látványosságnak bizonyult, hiszen Kyle Tilley és Nicolas Manassian egy 1965-ös Ford GT40-el küzdötte meg magát a győzelemig, amikor szombaton éjszaka leszállt a Dubai Autodrome felett.

A Forma-1 70-es évek+ kategóriájában az első futamgyőzelmet Stuart Hall szerezte meg az 1981. március 821-ben, mielőtt az 1981-es Williams FW07C-ben Mike Cantillon nyerte meg vasárnap kevesebb mint egy másodperces előnnyel a Halldal vívott izgalmas fény-zászló csatát követően. 

Az Iconic Racing 1990-es Porsche 962-je megszerezte az első helyet a szombat délelőtti Le Mans-i 80-as évek versenyén, míg a vasárnapi második futamon Arthur Mathieu és Bernhard Van Orange-Nassau aratott győzelmet, az 1991-es Cougar C28LM-mel.

Az 1990-es évek Forma-1-es klasszisai a versenyhétvége során négy szemforgató bemutatón szerepeltek, és Stefan Johansson és Nicholas Prost is megjelent. 

Sophia Flörsch a Brabham BT60B-t vezette, és így nyilatkozott: „Nagyon különleges F1-es autót vezetni, különösen Dubaiban, a Gulf Historic Dubai GP Revival versenyen. Évről évre javul, ha ez valóban lehetséges, a légkör pedig nagyon klassz és valami igazán különleges.” 

Stefan Johansson, aki az 1987-es Leyton House 871-et vezette, hozzátette: „Ez egy nagyszerű esemény – szeretek ide jönni, és a csapat nagyszerű munkát végez a beállításokkal és a szervezéssel, különösen a 70-es évek témáját illetően. Ez egy igazán jó hangulatú hétvége, és azt hiszem, mindenki nagyon élvezi, és szereti az egész légkört.”

Thierry Boutsen, a Forma-1 háromszoros győztese így nyilatkozott: „Az esemény egyszerűen hihetetlen. Nagyszerű dolog ilyen jó légkörben lenni az összes barátunkkal, ilyennek kell lennie a motorsportnak.”

Az új Dubai Classics kategória, Dubai legritkább és legvonzóbb klasszikus autóinak gyűjteménye, amely két energikus és magas oktánszámú bemutató futamban szerepelt, még nagyobb érzést hozott az autós csodákra. Az autók ebbe a lenyűgöző sorába tartozott egy Ferrari Dino 308 GT4, egy 1931-es Alfa Romeo 6C 1750 GS és egy 1993-as Lamborghini Diablo.

A három nap során a rajongók és a vendégek a 70-es évek témájú, féktelen szórakozás hangulatát élvezhették. A fesztivál-stílusú paddockban a zene, a vendégszeretet és a csapatok és a pilóták meghitt kapcsolata volt, mint bárhol máshol az autóversenyeken. Az Apex Garden az izgalmak központja volt, csodálatos panorámát kínálva a pálya egyik legérdekesebb kanyarulatára.


Frédéric Fatien, a GP Extreme alapítója így nyilatkozott: „Az évek során több verseny, több pilóta és még nagyobb autóválaszték miatt a Gulf Historic Dubai GP Revival ez a rendezése az eddigi legnagyobb és legjobb esemény volt. A három nap alatt több mint 16 000 résztvevőt vonzva ismét bebizonyítottuk a klasszikus autóversenyzés varázsát, és a tavalyi évhez képest jelentős látogatottságnövekedés jelzi, hogy a régióban egyre nagyobb érdeklődést tapasztalunk az általunk kedvelt sportág iránt.

Szeretném kifejezni köszönetemet hihetetlenül támogató partnereinknek, pilótáinknak és csapatainknak, akik ezt az eseményt olyanná tették, amilyen – nélkülük egyszerűen nem lenne lehetséges. A több ezer vendég számára, akik csatlakoztak hozzánk ezen a három napon, alig várjuk, hogy üdvözölhessük Önt 2024-ben további történelmi versenyeken.”

A GP Extreme, a Gulf Historic Dubai GP Revival szervezői szintén a versenyhétvégén bejelentették, hogy gyökeresen egyesülnek a Masters Historic Racinggel, amely Európa, Észak-Amerika és az Egyesült Királyság egyik vezető történelmi versenyszervezője. Az egyesülés eredményeként a GP Extreme beépíti a Masters Historic Racing flottáját és működését növekvő motorsport-portfóliójába.

A Masters Historic Racing a 2024-es versenyszezonban is a jelenlegi szervezeti csapatával folytatja tevékenységét, biztosítva a zökkenőmentes átállást.