Remekül szórakozott a Toyota driftautóiban a gyári WRC csapat két pilótája
Kalle Rovanperä és Kacuta Takamoto kipróbálhatta, hogy milyen érzés, amikor egy 800 lóerős GR Suprában és egy 1000 lóerős GR Yarisban az oldalablakon kell előre nézni kanyarban, miközben sűrű gumifüst borítja be az aszfaltot.
A Toyota Gazoo Racing gyári ralicsapata mindent megad a versenyzőinek ahhoz, hogy tovább fejlesszék eleve kiemelkedő vezetési tudásukat. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy augusztus végén egy nyugat-finnországi versenypályát béreltek ki abból a célból, hogy Kalle Rovanperä és Kacuta Takamoto kipróbálhasson két nem mindennapi Toyota versenyautót, és segítségükkel fejlesszék az autókezelési képességeiket a csúszáshatáron és azon túl.
A GR Suprát és a GR Yarist a Toyota Gazoo Racing közbenjárására a profi japán driftsport egyik élő legendája, Szaito Daigo bocsátotta rendelkezésükre. A 41 éves pilóta arról nevezetes, hogy ő az egyetlen a világon, aki a két legrangosabb driftbajnokságot, a japán D1GP-t és az amerikai Formula Drift sorozatot is meg tudta nyerni. Ma már a versenyzés mellett a Fat Five Racing nevű cége menedzselésével is foglalkozik, a tokiói központban driftautókat építenek, versenyeztetnek és javítanak, emellett saját alkatrészeket is gyártanak, amelyekkel sokféle sportautót lehet kilinccsel előre kanyarodó, gumifüstölő szörnyeteggé változtatni.
Két éve készültek el a GR Suprával, tavaly ősszel pedig már a GR Yarist is átalakították a Japánban roppant népszerű autósport szakág igényei szerint. Mindkét kocsiban közel derékszögben elfordíthatóak az >>>