Remekül teljesített a Lexus a legendás 24 órás futamon
Második évadát kezdte meg a Lexus az IMSA Weather Tech sportautó-bajnokságban. Ha minden futam így alakul, remek évnek néz elébe a csapat.
Vannak bajnokságok, ahol a végére tartogatják a csemegét, máshol középtájon teljesedik ki az izgalom. Az IMSA (Nemzetközi Motorsport Szövetség) WeatherTech sportautó-bajnoksága rögtön a csúcson indít, a Daytona-i 24 órás versennyel kezd – és ugyanígy tett a Lexus csapata is.
A 2017-es bemutatkozó szezont követően erősen kezdett a két Lexus RC F GT3. A versenyautó, valamint a csapat felkészültségéről egyaránt mindent elárul, hogy mindkét kupé érdemi probléma nélkül végigfutotta az egynapos versenyt. A 15-ös rajtszámú kocsi (Jack Hawksworth, David Heinemeir Hansson, Scott Pruett és Dominik Farnbacher) a GTD géposztályban a kilencedik, pontszerző helyen ért célba, míg a 14-es RC F GT3 (Dominik Baumann, Kyle Marcelli, Philipp Frommenwiler, Bruno Junqueira) tizenötödikként zárta a versenyt. További bizakodásra ad okot, hogy mindkét csapat több körön át képes volt vezetni a mezőnyt; előkelő pozíciójukat egy apró elektromos zavar, illetve néhány minimális sérülés miatt kényszerültek feladni.
A Lexus 2017-ben tért vissza a motorsport világába, méghozzá egy rutinos csapat, a tizenötszörös bajnok Gentilozzi família (Paul és fiai, Tony és John) által alapított 3GT Racing színeiben. A csapat egy igazi nagyágyút, az amerikai sportautó-versenyzés koronázatlan királyát, az 1960-as születésű Scott Pruettet is bevetette. Megtisztelő, hogy a Lexus RC F GT3 az utolsó versenyautó, amivel a nyolcéves kora óta versenyző Pruett hosszú és eredményes karrierje végén rajthoz állt: a 60 IMSA futamgyőzelemmel rendelkező veterán a Daytona-i 24 órás futam után végleg szögre akasztotta tűzálló overallját.
„Elképesztően régóta dolgozunk együtt a Lexusszal, de a Toyotával is, még az IndyCar-os időkből, és ha azt nézem, hol tartunk most, és hol tartottunk pontosan egy évvel ezelőtt, a kettő között ég és föld a különbség. A legfontosabb beérni a célba, és ezzel nem voltak gondjaink. Ha tartani tudjuk a tempót, amire képesek vagyunk, az lesz a siker kulcsa. A tavalyi év nem szólt másról, minthogy az autók versenyképesek legyenek. És míg tavaly előfordultak műszaki gondok, idén, ha nem is teljesen problémamentesen, de érdemi hibák nélkül futnak az autók” – nyilatkozta a verseny után a távozó bajnok.
Fotók: 3GT-racing.com