Renault Emblème
A CO2 EQ 90%-OS CSÖKKENTÉSE. KIBOCSÁTÁS: A RENAULT EMBLÈME-VEL VALÓSÁGRA VÁLT KIHÍVÁS
- A Renault Emblème demóautó egy vállalat elképzelését tükrözi egy olyan autóról, amely megfelel az alacsony szén-dioxid-kibocsátású mobilitás kihívásainak
- Ez a koncepció egy jelentős mérnöki és innovációs kihívásra válaszolva megmutatja, hogy a járműgyártás hogyan teheti lehetővé a Renault-csoporthoz hasonló társaságok számára, hogy 2040-re elérjék a nettó nulla szén-dioxid-kibocsátást1 Európában és 2050-re világszerte.
- A Renault Emblème-et úgy fejlesztették ki, hogy teljes életciklusa során maximalizálja a szén-dioxid-mentesítést. Ez egy családi autó, amelyet a CO2-egyenérték csökkentésére terveztek. 90%-kal a bölcsőtől a sírig terjedő kibocsátás egy hasonló járműhöz képest
- Ez az elegáns, gördülékeny vonalak ütőfékje az aerodinamika optimalizálását és a hatékonyság maximalizálását célzó kialakítást szimbolizálja
- A Renault Emblème-et egy teljesen elektromos hajtáslánc hajtja, kettős energiaforrással, és úgy tervezték, hogy csökkentse a szén-dioxid-kibocsátást a sokoldalúság feláldozása nélkül. 40 kWh-s akkumulátort tartalmaz mindennapi használatra, hidrogén üzemanyagcellával a hosszabb utakhoz
- Az Emblème 4,80 méter hosszú, ami megerősíti a Renault azon törekvését, hogy folytassa az innovációt a C szegmensben és még magasabban
- Az Emblème a Renault standján lesz látható a 2024-es Párizsi Autószalonon. A közeljövőben az Ampere teljes egészében bemutatja ezt a koncepciót, bemutatva a technológiai fejlődést, amely lehetővé teszi az ilyen szintű szén-dioxid-mentesítést
A szén-dioxid-mentesítés újszerű megközelítése
A mobilitás dekarbonizálása kulcsfontosságú célkitűzés az éghajlatváltozás elleni küzdelemben. Egy olyan autóipari vállalat számára, mint a Renault Group, számos kihívással kell szembenézni az iparral, az energiával, a technológiával, az ellátással, a sebességgel stb. Ahhoz, hogy 2040-re Európában és 2050-re világszerte elérje a nettó nulla szén-dioxid-kibocsátást, a célkitűzéseivel összhangban a vállalatnak forradalmasítania kell járművei tervezését és gyártását.
Ezt a megközelítést bizonyítja a Renault Emblème, amelyet a márka a Párizsi Autószalonon október 14. és 20. között kiállított standján. Ez a családi jármű víziója egy olyan laboratórium, amely bemutatja a Renault, az Ampere és partnereik által ezeknek a követelményeknek való megfelelés érdekében kifejlesztett innovációit.
A mérföldkőnek számító projekt fő kihívása abban rejlik, hogy a dekarbonizációt milyen mértékben sikerült maximalizálni a jármű teljes életciklusa során, a bölcsőtől a sírig. A 2022-es Scenic Vision H2-Tech koncepciót követve a Renault Emblème még egy lépéssel tovább lép, és 90%-kal csökkenti az üvegházhatást okozó gázok (CO2 ekv.) kibocsátását egy hasonló ma épített járműhöz képest; mindössze 5 tonna CO2 ekv. bölcsőtől a sírig (lásd a módszertani részt a sajtóközlemény végén).
Ennek elérése érdekében a projekt számos intelligens, hiteles és életképes kombinációt vizsgált meg: alacsony szén-dioxid-kibocsátással járó újrahasznosított anyagokat, természetes anyagokat, teljes mértékben megújuló energián alapuló gyártási folyamatokat, az újrafelhasznált alkatrészek általános megvalósítását és a körkörösséget stb. igaz volt a műszaki döntésekre, beleértve a hajtásláncot is.
A Renault új formanyelvének középpontjában a hatékonyság áll
A Renault Emblème a járműtervezés új holisztikus megközelítését szimbolizálja. Külső kialakítása a sportosságot, az eleganciát és az érzelmeket ötvözi érzéki íveken és grafikus, technikai karaktervonalakon keresztül, így egy rendkívül kívánatos tárgyat alkot. A dizájn az aerodinamika aprólékos optimalizálásának eredménye is, amelyet a fenntarthatóbb megközelítés révén a hatékonyságra terveztek, anélkül, hogy az esztétikát veszélyeztetnék.
A Renault Emblème-en például a külső visszapillantó tükröt két, a kerékjárati ívekbe integrált kamera váltja fel, a motorháztető alá rejtett ablaktörlőkkel és a karosszériába süllyesztett e-retesz fogantyúkkal. Két borda a motorháztetőn és két szellőzőnyílás a lökhárítón a szélvédő felé, illetve a kerekek mögé vezeti a légáramlást. A kerekek teljes tárcsás, annak érdekében, hogy a légáramlást a karosszéria mentén vezessék. Az F1 ihlette lapos fenekű kialakítást aktív diffúzor erősíti, amely lefelé és hátra dönthető, hogy kiegyensúlyozza a légáramlást és minimalizálja az aerodinamikai ellenállást.
A dizájnt a Renault és az Ampère gyümölcsöző együttműködésének részeként a BWT Alpine F1 Team által biztosított digitális iker technológia és a legmodernebb digitális szimulációs berendezések segítségével finomították. Szakértelmük egyesítésével optimalizálni tudták a passzív és az aktív aerodinamikát a hatékony levegő behatolás érdekében. A Renault Emblème Cx-je nagyon jó, 0,25.
A családi lövöldözős fék eleganciája, amely nem tesz kompromisszumot a hatékonyság terén
A Renault Emblème erős íveit és lendületes fékezési stílusát a zöld karosszéria dikroikus hatása tükrözi, így a színe attól függően változik, hogy milyen szögből nézzük. A jármű elegáns kombinációja a 2,90 méteres széles tengelytávú kombinak, valamint egy közepesen magas, 1,52 méteres kupénak, lefolyó tetővonallal.
A jármű 4,80 méter hosszú, így ideális kényelmes családi utazásokhoz, utasokkal és csomagokkal. Ez egyben a Renault megerősített ambícióját is szimbolizálja, hogy a C szegmensben és még magasabban is innovációt folytasson, az értékalapú stratégiájával összhangban. Az ikonikus Renault logó által ihletett dizájn új utait fedezve fel a fényjelzést, amely egyszerre csúcstechnológiás és könnyen azonosítható.
A jármű súlya, amely részben a méretéhez kapcsolódik, befolyásolja a CO2-egyenértékét. kibocsátás több szinten: az anyagok kitermelése, a gyártás és szállítás során, a használat során (az energiafogyasztásra gyakorolt hatás) és a jármű újrahasznosításakor. A tervezők és mérnökök a környezetbarát tervezés részeként minden felesleges kilogrammot levadásztak, az akkumulátorokkal együtt 1750 kg-os súly elérését célozták. A Renault Emblème tehát kisebb súlyú, mint a legtöbb hibrid SUV vagy hasonló méretű elektromos jármű.
A sokoldalúságot és az alacsony szén-dioxid-kibocsátású teljesítményt ötvöző hajtáslánc
A Renault Emblème kettős teljesítményű elektromos hajtáslánca kétféleképpen működik: „hagyományos” újratölthető akkumulátorral, amely elegendő a mindennapi használatra, és hidrogén üzemanyagcellával a hosszabb utakhoz. Az AmpR Medium platformra épülő hátsókerék-hajtás architektúrája ad otthont a különböző hajtáslánc-alkatrészeknek (elektromos motor, akkumulátor, üzemanyagcella és hidrogéntartály), miközben fenntartja az alacsony súlypontot és az ideális súlyeloszlást a teljesítmény és a hatékonyság növelése érdekében.
Az Emblème 160 kW-os tekercses forgórészes villanymotorja nem használ ritkaföldfémeket. Egy kisméretű NMC akkumulátorral (40 kWh) működik, amely könnyebb, olcsóbb, kevésbé terjedelmes és környezetbarátabb, mint egy nagy hatótávolságú családi elektromos jármű. Hatótávolsága több száz kilométer, ami bőven elegendő a mindennapi utazásokhoz. A 30 kW-os PEMFC üzemanyagcella alacsony szén-dioxid-kibocsátású hidrogénnel működik egy 2,8 kg-os tartályon keresztül, amely biztosítja a hosszú utakhoz szükséges teljesítményt, és a maximális hatásfok körülbelül 60%.
Ez a konfiguráció maximalizálja az ilyen típusú járművek sokoldalúságát, amely akár 1000 km-es távolságot is képes megtenni olyan gyorsan, mint egy ICE jármű: töltés nélkül, de mindössze két hidrogén-utántöltési megállással – minden alkalommal kevesebb mint öt perccel – hatótávolsága 350 km. Egy tipikus Párizs és Marseille közötti utazás során a jármű által fogyasztott villamos energia 75%-át az üzemanyagcella állítja elő, a vízen kívül más károsanyag-kibocsátás nélkül.
Innovatív munkamódszer
Az ambiciózus dekarbonizációs célokra tekintettel az Emblème demóautó új munkamódszereket igényelt. Nem kevesebb, mint 20 partner dolgozott a projekten a Renault-val és az Ampere-rel, mind saját területük szakértői. Mindegyik saját technológiájával vagy szakértelmével járult hozzá a CO2-egyenérték csökkentéséhez. 90%-kal csökkenti a károsanyag-kibocsátást a jármű teljes életciklusa során.
Ez a kollektív horizontális megközelítés akadályok nélkül ösztönzi az innovációt a Csoport, márkái, entitásai, partnerei és beszállítói között. A projekt esetében ez a megközelítés lehetővé tette a rendkívüli technológiai sokféleség és összetettség kihasználását a magas szén-dioxid-mentesítési célok elérése érdekében. Az Emblème demóautó ismét megmutatja, hogy a Renault-csoport az innováció élvonalában áll, előrehaladást hozva a mobilitás és általában az autóipar terén, és az egész ökoszisztémát a folyamat részévé teszi.
Az Ampere ezt az autót teljes egészében október végén mutatja be.
A járművek életciklus-elemzésén alapuló módszertan
Az életciklus-elemzés (LCA) egy tudományos módszer a jármű környezeti hatásainak számszerűsítésére a bölcsőtől a sírig. Ez befolyásolja az anyagkitermelést és az alkatrészgyártást, valamint a járművek összeszerelését, szállítását, használatát, karbantartását és újrahasznosítását. Ez a Renault-csoport által használt, globális, szabványosított, több feltételre kiterjedő eszköz. Egyik fő felhasználási területe az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásához kapcsolódó globális felmelegedési potenciál kiszámítása, CO2-egyenértékben (CO2 ekv.) mérve egy eladott járművönként. A Renault Csoport 200 000 km felett számítja ki járművei tényleges fogyasztását. A Renault Group és az Ampere is támogatja a francia autóipar javaslatát a jármű teljes életciklusára gyakorolt hatás mérésére.
Egy Megane E-Tech elektromos esetében a teljes kibocsátás az életciklus-elemzés alapján 24 tonna CO2-ekvivalens. Ez gyakorlatilag a fele egy egyenértékű, fosszilis tüzelőanyaggal működő modellnek (49 tonna CO2-ekvivalens egy benzinmotoros Captur esetében). Más szóval, a teljesen elektromos mobilitás a CO2-egyenérték szempontjából előnyösebb. kibocsátások. Az Emblème projekt célja 5 tonna CO2 ekvivalens. bölcsőtől a sírig, azaz kb 90%-os csökkenés!