Renault Emblème – Az Ampere technológiájának bemutatója

ERŐFORRÁSOK TAKARÉKOSÍTÁSA ÉS NYERSANYAGOK KIVÁLASZTÁSA

A nyersanyag-kitermelés és az alkatrészgyártás a Renault-csoport ICE járművei szénlábnyomának 15%-át tette ki 2020-ban. A beszállítók bevonása a környezeti lábnyomuk csökkentésére irányuló erőfeszítésekbe a Csoport egyik stratégiai prioritása a szén-dioxid-mentesítési célok elérése érdekében. Az Ampere által a Renault Group számára kezdeményezett Renault Emblème egy együttműködési projekt eredménye, amelynek célja az autóipari ökoszisztéma előremozdítása. Gyakorlati formát ad a legfejlettebb perspektíváknak az erőforrások lekötésének minimalizálása érdekében.

70%-OS CSÖKKENTÉS A SZÉN-LÁBNYOMBAN

Az autóiparban hat anyag és alkatrész teszi ki a beszerzés szénlábnyomának 90%-át: acél, alumínium, polimerek, elektronikai alkatrészek, üveg és gumiabroncsok. Az ipari partnerek, például az ArcelorMittal, a CEA (Commissariat à l’énergie atomique), a Dicastal, a Forvia, a Forvia/Hella, a HYVIA, a Michelin, az OPmobility, a Plug, az ST Microelectronics, a Valeo és a Verkor együttműködése a Renault Emblème környezetbarát tervezésében lehetővé tette az anyagok kiválasztásának és sokféleségének optimalizálását már a projekt kezdetétől fogva.

A jármű összetételének minden részletét szigorú előírások határozták meg. Ez lehetővé tette a szénlábnyom 70%-os csökkentését minden anyag esetében: acél, alumínium, műanyagok, gumiabroncsok, üveg, elektronika, képernyők és újrahasznosítható anyagok. A Renault Emblème-et úgy tervezték, hogy legalább 50%-ban újrahasznosított anyagokat tartalmazzon, és több mint 90%-ban újrahasznosítható. Külsőleg a felhasznált anyagok (acél, alumínium és műanyagok) élettartamuk végén teljesen újrahasznosíthatók.

ALACSONY SZÉN-SZÉN KIBOCSÁTÁSÚ AKKUMULÁTOR

Az Ampere alacsony szén-dioxid-kibocsátású, fenntartható akkumulátorok fejlesztésére törekszik. Változások történtek az értékláncban az erőforrások megőrzése és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében. A már meglévő stratégiai partnerségekre építve a Renault Emblème akkumulátora feltárja az összes azonosított területet.

  • Fenntartható nikkelellátás, amely a Terrafame-mel kötött stratégiai partnerségen alapul, hogy biztosítsa az alacsony szén-dioxid-kibocsátású nikkel-szulfátot és garantálja a nyomon követhetőséget a teljes ellátási láncban. Ezzel a megállapodással a Renault-csoport jelentős nikkel-szulfát-ellátást biztosított, amely körülbelül 15 GWh éves kapacitást jelent.
  • Fenntartható lítiumellátás, amely a Vulcan Energy vállalattal 5 éves stratégiai partnerségen alapul, a Zero Carbon Lithium™ projekt részeként. A cél az, hogy évente 6000 és 17000 tonna lítiumot biztosítsanak elektromos akkumulátorokhoz
  • Stratégiai anyagok (kobalt, nikkel, lítium) zárt hurkú újrahasznosítása új akkumulátorok előállításához. Az újrahasznosított stratégiai anyagok 80 százalékát új akkumulátorok gyártására használják fel 2030-ig.

INNOVÁCIÓ AZ ANYAGOKBAN

A modern autók belsejében sokféle anyag található, például szőnyegek, műanyagok, filc és hab. Ez a sokféleség megfelel esztétikai és műszaki kritériumoknak (hangszigetelés, kényelem, érzékelhető minőség…), de bonyolult előállítani és újrahasznosítani. Az ideális megoldás csak egyfajta anyag használata. Ebben a tekintetben a Scenic Vision járt az élen, kizárólag újrahasznosított és újrahasznosítható poliésztert használt a habszivacshoz, a kárpitokhoz és az ülésvarratokhoz. A Renault Emblème szín- és anyagtervezői még ennél is tovább igyekeztek. A poliésztert nemcsak szőtt formában használják az ülésekhez, hanem padlóburkolatként is hőformázták. Még a kárpit színes törmelékeiben is megtalálható, hozzájárulva a barátságos belső hangulathoz.

A Renault Emblème belsejének nagy részét lefedő, 100%-ban újrahasznosított és újrahasznosítható szőtt poliészter összes színét mindössze 4 különböző színű (cián, bíbor, sárga és fekete) szál szövésével kapják. Ez az „additív szintézisként” ismert eljárás szükségtelenné teszi a színezékeket, kevesebb CO2 e-t bocsát ki, és akár 62 színárnyalatot hoz létre.
Az üléstámlák habanyaga biocirkuláris, azaz biológiai hulladékból készült.

A Renault Emblème műszerfala Normandiában (Franciaország) készült lenvászon kárpitozású. Ez a természetes anyag szén-elnyelőként működik (tárolja a CO2-t), és esztétikai és szerkezeti tulajdonságai miatt választották ki. Merevített, nem igényel héjat. Ugyanakkor a TFT (testreszabott szálas textil) technológia méretre szabott vágást biztosít, hulladékmentesen.

VILÁGOS CÉLKITŰZÉSEK A JÖVŐRE

A Renault-csoport célja, hogy 2030-ra 33 tömegszázalékra növelje járművei újrahasznosított mennyiségét, és 2030-ig 30%-kal csökkentse a beszerzéshez kapcsolódó CO2-kibocsátást. 2035-re 55% az acél, 60% az üveg és 82% a lapos alumínium.

CSALÁDBARÁT, MEGBÍZHATÓ, HIGHTECH VOITURE À VIVRE

A Renault Emblème projekt célja az volt, hogy maximalizálja a szén-dioxid-mentesítést egy családbarát, vonzó, kényelmes, csúcstechnológiás és sokoldalú autóval. Több, mint egy koncepcióautó, ez egy működő Ampere technológiás demóautó, amelyet bemutattak, és amelyre élvezet nézni, beleülni és vezetni. Igazi meghívás az útra!

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!