Renault Emblème – Az Ampere technológiájának bemutatója

ELEGÁNS, FOLYÓ VONALAK

A Renault Emblème erősen ívelt profillal rendelkezik. Elegáns kombinációja a széles, 2,90 méteres tengelytávú kombinak és egy közepesen magas, 1,52 méteres kupénak, lefolyó tetővonallal. A fékező megjelenést a zöld karosszéria dikroikus hatása mutatja, így a színe attól függően változik, hogy milyen szögből nézzük.

A jármű 4,80 méter hosszú, így ideális kényelmes családi utazásokhoz, utasokkal és csomagokkal. Az Emblème egyben a Renault azon kinyilvánított ambícióját is szimbolizálja, hogy értékalapú stratégiájával összhangban továbbra is innovációt folytasson a C szegmensben és magasabb szinten.

A Renault logója által ihletett dizájn új utait fedezve fel a fényjelzést, amely egyszerre csúcstechnológiás és könnyen azonosítható.

CSÚCSTECHNIKAI FÜZKÉ

A Renault Emblème az Ampere jövőképét testesíti meg, ahol a fedélzeti technológiáknak és innovációknak hasznosnak, konkrétnak és humanizáltnak kell lenniük. Ez különösen igaz az új pilótafülkére, amely a vezető és az utas előtt néz szembe.

Az elegánsan ívelt openR panorámaképernyő a műszerfal teljes hosszában megnyúlik. 1,2 m hosszú és 12 cm magas mérete (8K minőségben, 48 hüvelykes képátlójú kijelző) példátlan multimédiás élményt kínál, ami azt jelenti, hogy a vezető és az utas egyaránt részesülhet a megosztott és dedikált információkból.

A legtöbb funkció, például a multimédiás rendszer kezelése rendkívül intuitív. A kezelés a középkonzolon elhelyezett második érintőképernyőn és a kormányon található kezelőszervekkel kiegészített egyetlen forgógombon keresztül történik. A második képernyőn elérhető alkalmazások csempék formájában jelennek meg (navigáció, multimédia, Safety Coach, MyCar stb.), amelyeket egyszerűen felfelé csúsztatva megjelenik a felső képernyőn.

Míg a technológia mindenütt jelen van a Renault Emblème fedélzetén, a megközelítés nagyon is „Shy Tech”. Az utastér jellemzői nyugodt légkört teremtenek, és arra ösztönzik a vezetőt, hogy vegye át a kormányt. A központi képernyő visszafogott matt fóliát kap, míg az ajtók gombjai és érintésérzékeny billentyűi a textil alatt kaptak helyet. Mindegyik képernyő energiatakarékos, a fekete kijelzőterületeken lévő LED-ek automatikus kikapcsolásával és helyi elsötétítéssel.

MESTERSÉGES INTELLIGENCIA A BIZTONSÁGOS, HATÉKONY VEZETÉSÉRT

A Renault Emblème operációs rendszerei mesterséges intelligenciát használnak, hogy megkönnyítsék a sofőr életét, miközben hozzájárulnak az energiahatékonysághoz és a fedélzeti biztonsághoz.

A fejlett ember/gép interfészen keresztül biztosított vezetési segédeszközök segítségével a vezető energiatakarékos és biztonságos vezetési stílust tud felvenni az energiafogyasztás további csökkentése érdekében. A sofőr motiválása érdekében az „ökológiai pontszám” és a „biztonsági pontszám” alkalmazások minden egyes utazáshoz konkrét pontszámokat adnak, valamint bátorítást és fejlesztési tippeket adnak.
Ezek a vezetési segédletek azt is lehetővé teszik a vezető számára, hogy a helyzettől függően valós időben módosítsa vezetési reflexeit a pontszámok javítása érdekében.
A sportalkalmazásokhoz hasonlóan a sofőrök okostelefonjukkal elemezhetik utazásukat, összehasonlíthatják magukat másokkal és jutalmakat szerezhetnek.
Ugyanígy, az Active Driver Assist rendszer, amely hozzáférést biztosít a vezetési delegációhoz, ezt kontextuális módon teszi. A specifikus térképezéshez kapcsolódó földrajzi helymeghatározási adatokra támaszkodik, hogy előrejelző módon igazítsa a vezetést az útelrendezéshez, előre jelezze a körforgalmakat, a kanyarokat, valamint a sebességkorlátozások változásait a hatékonyság és így az energiafogyasztás javára.

Végül a különböző paraméterek (töltőpontok elérhetősége, járműfogyasztás alakulása, külső hőmérséklet stb.) alakulása szerint folyamatosan optimalizált útvonaltervező az energiagazdálkodást optimalizáló útvonalat javasolja a kevesebb fogyasztás és az utazási idő minimalizálása érdekében.

VEZETÉS: A FELHASZNÁLÁSOK HIPER-SOKOLDALÚSÁGA

A Renault Emblème egy 160 kW-os tekercses forgórészes villanymotorra támaszkodik – ritkaföldfémek nélkül – kettős energiával: 40 kWh-s NMC (nikkel-mangán-kobalt) akkumulátorral, amely a padlólemez alatt van elhelyezve, és egy 30 kW-os PEMFC üzemanyagcellával, amely alacsony energiaszinten működik. szénhidrogén egy 2,8 kg-os tartályból, amely az első motorháztető alatt található.

Az AmpR Medium platformra épülő hátsókerék-hajtás architektúrája ad otthont a különböző hajtáslánc-alkatrészeknek (elektromos motor, akkumulátor, üzemanyagcella és hidrogéntartály), miközben fenntartja az alacsony súlypontot és az ideális súlyeloszlást a teljesítmény és a hatékonyság növelése érdekében.

A mindennapi vezetés során a jármű ugyanúgy működik, mint egy hagyományos elektromos autó, az akkumulátort regeneratív fékezéssel, fotovoltaikus cellákkal a tetőn vagy konnektorból vagy töltőpontból töltik. Hatótávolsága több száz kilométer, ami bőven elegendő a mindennapi utazásokhoz.

Hosszabb utakon a töltési idők minimalizálása érdekében jobban támaszkodik a hidrogén üzemanyagcellára.

A Renault Emblème akár 1000 km távolságot is képes megtenni egy ezzel egyenértékű ICE járművel. Nincs szükség elektromos töltésre, mindössze két, öt percnél rövidebb megállásra van szükség a hidrogén-tankoláshoz, 350 km-es hatótávval. Egy tipikus Párizs és Marseille közötti utazás során a jármű által fogyasztott villamos energia 75%-át az üzemanyagcella állítja elő, a vízen kívül más károsanyag-kibocsátás nélkül.

A multimédiás rendszer tartalmaz egy útvonaltervezőt is, amely kiszámítja az üzemanyagcella által szolgáltatott energia mennyiségét, az akkumulátor optimalizálása, vagy akár töltöttségének megőrzése érdekében.

A hidrogén és az elektromos minőséget ötvöző kettős energiájú rendszer az elektromos vezetés minden előnyét biztosítja (azonnali gyorsulás, halk futás, rezgésmentes). A tisztán elektromos vezetés vonzó alternatívájaként jelenik meg, jóllehet ez jelenleg teljesen feltáró jellegű.

FEDÉLZETI KÖRNYEZET: FELHÍVÁS, HOGY VEGYÉ MEG A KERÉKET

A Renault Emblème belső elrendezése és dizájnja kizökkenti az utasokat a mindennapi rutinból, olyan utazásra hívja őket, amely szó szerint és átvitt értelemben egyaránt.

A műszerfalon látható színes szövet, az ajtólapok teteje és a hátsó pad háttámla teteje egy gyűrűt alkot, amely a természet és a városképek jeleneteit jeleníti meg. Az élesség és az elmosódottság játékában az autó úgy tűnik, mintha áthaladna ezeken a tájakon, amelyek olyan valóságosnak tűnnek, mint a kinti ablakok mellett bevillanók.

A belső tér költészete a megfogalmazáson és a szövegeken keresztül is kifejezésre jut. Az „ouverture d’esprit” (nyitott elme) felirat látható az ajtónyitó kezelőszerveken, és a „voyage” (utazás) a térképzsebek pántjain, amelyek túrázáshoz való hátizsákokra emlékeztetnek.

A tervezők számára, akik ezt az univerzumot megalkották, az autó arra törekszik, hogy elvigyen minket egy utazásra, miközben arra ösztönöz bennünket, hogy a jövő felé tekintsünk, utalva Emblème tájékoztatójára, mint a „jövő víziójára”.

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!