Renault Emblème – Az Ampere technológiájának bemutatója
AZ ÖKO-DESIGN GLOBÁLIS MEGKÖZELÍTÉSE
A bölcsőtől a sírig 5 tonna CO2 e kibocsátása érdekében a Renault Emblème az Ampère által a tervezők első tollvonása óta minden elemén alkalmazott rendkívül hatékony környezetbarát tervezés eredménye. A CO2-egyenérték megtakarításra való törekvés a folyamat minden szakaszát magában foglalta: a külső vonalaktól a belső anyagok gyártásán át a hajtáslánc tervezéséig. A modern, nagy teljesítményű eszközök segítségével a projekttervezők és mérnökök az innováció határáig tolták a kurzort.
OPTIMALIZÁLT AERODINAMIKA, A FORMULA 1 Ihlette
A hatékonyság a Renault új formanyelvének középpontjában áll
A Renault Emblème a járműtervezés új holisztikus megközelítését szimbolizálja. A külső sportos, elegáns és izgalmas, érzéki hangerővel és csúcstechnológiás grafikai karaktervonalakkal kívánatos tárggyá teszi az autót. A dizájn a jármű aerodinamikájának optimalizálására irányuló aprólékos erőfeszítéseket is tükrözi. A súly mellett ez az egyik kulcstényező az elektromos autók hatékonyságában. A karosszéria és az egyes alkatrészek kialakítását a levegő behatolásának optimalizálása és az aerodinamikai áramlás szabályozása határozta meg. Ezt a célt a belső tér kompromisszuma nélkül sikerült elérni.
A légellenállási együtthatót digitális iker technológia és a BWT Alpine F1 Team által biztosított legmodernebb digitális szimulációs rendszer segítségével finomították. Termékeny együttműködésük részeként a Renault és az Ampere mérnökei iteratív tesztelést hajtottak végre a digitális szélcsatornában, lehetővé téve a passzív és az aktív aerodinamika rekordidő alatti optimalizálását anélkül, hogy ténylegesen makett építettek volna. Már azelőtt, hogy fizikailag megjelent volna, az egész autó kiváló légáteresztő képességet ért el, értékes időt és CO2-egyenértéket takarítva meg.
Technológia a jobb aerodinamikáért
Az áramlás megszakításának elkerülése érdekében a Renault Emblème visszapillantó tükreit két kamera váltja fel, amelyeket a kerékívekbe helyeztek, hogy minimálisra csökkentsék az aerodinamikai zavarokat. Az ablaktörlők a motorháztető alatt vannak elrejtve, míg az érzékeny e-retesz kilincsek a karosszériába süllyesztettek.
Az Emblème-et mindennapi autónak tervezték, így aktív aerodinamikai jellemzői visszafogottak és hatékonyak.
- Az első lökhárító tövénél lévő bordák szükség szerint nyílnak és záródnak a mechanikai alkatrészek hűtéséhez.
- A Forma-1 ihlette lapos alváz hátsó lökhárítója alatt egy aktív diffúzor található, amely 5 fokkal felfelé és lefelé elfordul egy vízszintes tengely körül, kinyújtva és visszahúzódva egyensúlyba hozza a jármű feletti és alatti légáramlást a légellenállás minimalizálása érdekében.
- A 22 hüvelykes magas és keskeny abroncsok gördülési ellenállása alacsony.
SÚLY ÉS MIÉRT SZÁMÍT
A jármű tömege befolyásolja a CO2-egyenértékét. kibocsátás több szinten: anyagok kitermelése, gyártás és szállítás során, használat közben (energiafogyasztásra gyakorolt hatás) és a jármű újrahasznosításakor. Annak érdekében, hogy a jármű tömegét mindössze 1800 kilogrammra csökkentsék, a Renault Emblème tervezői minden lehetséges kilogrammot levadásztak és megszüntettek:
A hidrogéntartály szénből készült
A kettős energiájú elektromos hajtáslánc – amely egy akkumulátorból és üzemanyagcellából áll (a részleteket lásd alább) – nagy hatótávolságot biztosít, az akkumulátor súlya majdnem fele akkora*, mint egy teljesen elektromos családi autó hasonló hatótávolságával.
Az ajtók 15 kilóval könnyebbek, mint a jelenleg forgalomban lévő lövészfékes keret nélküli modellek.
- Az Emblème 40 kWh-s akkumulátora 291 kilogrammot nyom, szemben a 87 kWh-s akkumulátor 513 kilogrammjával.
TELJESEN ELEKTROMOS ERŐKÖZVETÍTŐ, A SOKOLDALÚSÁGOT ÉS ALACSONY SZÉN-KIBOCSÁTÁSÚ MŰKÖDÉST EGYESÍTŐ
Az alacsony szén-dioxid-kibocsátású mobilitás szempontjából jelenleg az elektromos autó a legjobb válasz. Hatalmas előrelépés történt az elmúlt években a teljesen elektromos autók akkumulátorainak energiasűrűsége terén, de ez még mindig nem elég ahhoz, hogy a hatótávolság és a menetidő tekintetében versenyezzen az ICE járművekkel. Miközben folytatja az akkumulátorkémiai kutatásokat, a Renault-csoport ezért vizsgálja a hidrogén felhasználását az elektromos motorok meghajtására.
A hidrogén szagtalan, színtelen és nem korrozív gáz, amely belsőégésű motorban elégetve vagy üzemanyagcellában oxidálva elektromosságot termel, amely folyamat során csak víz szabadul fel. Léteznek bevált megoldások a hidrogén tárolására és előállítására, miközben a hidrogénszivattyú töltési ideje gyors: percenként egy kilogramm (ez a szám a jövőben növekedni fog).
A Renault Csoport évek óta folytat kutatásokat az üzemanyagcellák terén. Az üzemanyagcella és az akkumulátor kombinálása mindkét technológia előnyeit kihasználva nagyobb hatótávolságot biztosít, és mindkét forrás kiegyensúlyozott teljesítményleadása elegendő ahhoz, hogy a jármű az úton maradjon.
A HYVIA ezt a műszaki beállítást elérhetővé teszi az új Renault Master H2 Tech-en. Ez a megoldás könnyű haszongépjárművekhez alkalmas.
Amint azt az Emblème is szemlélteti, a Renault-csoport úgy véli, hogy a kettős energiájú hidrogén-elektromos hajtás a személygépkocsik esetében is elképzelhető, amikor – elsősorban a közúti közlekedés igényeinek kielégítése érdekében – a hidrogénszivattyúk hálózatát széles körben telepítik az autópályákon.
FENNTARTHATÓ TERMELÉS SZÉN-SZEMÉLYES TERÜLETEKEN
A Renault Emblème-et fenntartható, helyi gyártáson alapuló, sorozatgyártású járműnek tervezték, és alacsony szén-dioxid-kibocsátású üzemekben szerelték össze.
A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!