Renault Rafale E-Tech 4X4 300 LE

A RENAULT SZAKÉRTÉKELÉS AZ ALPINE EMELT
Exkluzív autós, motoros és közlekedési podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
A Rafale E-Tech 4×4 300 LE bemutatja az új E-Tech plug-in hibrid 300 LE-s hajtásláncot
Az E-Tech 4×4 300 LE-s hajtáslánc 22 kWh-s akkumulátorral rendelkezik, akár 100 km-es (62 mérföld) hatótávolságig teljesen elektromos üzemmódban (WLTP) Az extra teljesítményről a hátsó tengelyre szerelt villanymotor gondoskodik; A 4Control Advanced-del párosulva, a Rafale E-Tech 4×4 300 LE négykerék-kormányzás és hajtás Az Atelier Alpine változat különösen jellegzetes megjelenést kölcsönöz a Satin Summit Blue karosszériának, a Starry Black lebegő légterelővel, a speciális 21 colos „Chicane” kerekekkel és az Alpine Cars által kifejlesztett speciálisan hangolt alvázzal. Az Atelier Alpine változata bemutatja az intelligens önbeálló felfüggesztési rendszert, amely egy új kamerával párosul a prediktív vezérlés érdekében A kétféle felszereltségben, Esprit Alpine és Atelier Alpine, a Rafale E-Tech 4×4 300 LE 2024 őszétől lesz elérhető A brit árak és ajánlatok júniusban kerülnek bejelentésre A Renault bemutatja a Rafale nagy teljesítményű változatát – a Renault Rafale E-Tech 4×4 300 LE-t. A márka minden szenvedélyét és szakértelmét átadva az új, hálózatról tölthető hibrid hajtáslánc mindkét világ legjobbjait nyújtja, az ICE-t és az elektromosat is, előnyben részesítve a mindennapi elektromos vezetést. A Renault Rafale E-Tech 4×4 300 LE több, mint egy nagy teljesítményű hajtáslánc. A korához igazodó jármű rendkívül hatékony, hatótávolsága akár 1000 km (621 mérföld). A hátsó tengely elektromos motorjával ez a márka zászlóshajója állandóan aktív négykerék-hajtást kap. A csúcstechnológiás jellemzőkkel és biztonsági rendszerekkel teli Rafale E-Tech 4×4 300 LE minden körülmények között optimalizálja a tapadást és az úttartást.
Az Atelier Alpine változat az Alpine márka szakértőinek támogatásával tovább feszegeti a kiválóság határait a puszta vezetési élvezet terén. Az Alpine Cars mérnökei által hangolt alvázzal és intelligens aktív felfüggesztési rendszerrel a Renault Rafale E-Tech 4×4 300 LE Atelier Alpine kivételes kezelhetőséget és vezetési élményt nyújt.







Kiváló hajtáslánc
Kompromisszumok nélküli technológiai lehetőségek
A Rafale E-Tech 4×4 300 LE hajtáslánca a 200 LE-s E-Tech hibrid hajtásláncon alapul, a hátsó tengelyen egy villanymotorral és egy tölthető akkumulátorral, amelynek kapacitása 22 kWh. Ezzel a Rafale hatótávolsága akár 100 kilométer (62 mérföld) is lehet teljesen elektromos üzemmódban (WLTP*).
Az E-Tech technológiával vezérelt belsőégésű motor a három villanymotorral és az akkumulátorral együttműködve 300 LE összteljesítményt biztosít. Az energiagazdálkodást folyamatosan optimalizálják a legjobb teljesítmény/hatékonyság arány érdekében. A Rafale E-Tech 4×4 300 LE WLTP kombinált üzemanyag-fogyasztása 0,7 l/100 km (403,5 mpg) és 5,8 l/100 km (48,7 mpg) akkor is, ha az akkumulátor lemerült, köszönhetően a belső égésű motor és a az akkumulátor nagy kapacitása (WLTP homologizáció folyamatban).
Új plug-in hibrid hajtáslánc
A motorháztető alatt az 1,2 literes 3 hengeres motor új turbófeltöltőt kapott, amely 110 kW-ra vagy 150 LE-re növeli a teljesítményét (szemben az E-Tech 200 LE-s változat 96 kW-os vagy 130 LE-s teljesítményével), a nyomatéka pedig 230 Nm (összehasonlítva 205 Nm). A multi-mode kuplung nélküli dogbox figyelembe veszi ezeket a változásokat.
A belső égésű motor három elektromos motorral (két fő- és egy másodlagos) van kombinálva, amelyek összteljesítménye 300 LE:
- a fő villanymotor az első tengelyen, 50 kW (70 LE) teljesítménnyel és 205 Nm nyomatékkal
- a második fő villanymotor, amely állandóan kapcsolódik a hátsó tengelyhez, 100 kW (136 LE) teljesítményt és 195 Nm nyomatékot biztosít
- a másodlagos HSG (High-voltage Starter Generator) villanymotor 25 kW (34 LE) teljesítménnyel és 50 Nm nyomatékkal.
A dinamikus vezetési élmény érdekében a motor és a motorok együtt dolgoznak, hogy felszabadítsák a járműben rejlő teljes potenciált, a következő teljesítményszintekkel:
- 0-62 mph 6,4 másodperc alatt (szemben a 200 LE-s E-Tech hibrid 8,9 másodpercével)
- 50-75 mph 4,0 másodperc alatt (szemben a 200 LE-s E-Tech hibrid 5,6 másodpercével)
- 1000 méter álló rajtból 26,9 másodperc alatt
A két fő motort 22 kWh/400 V-os lítium-ion akkumulátor hajtja az elektromos vezetés érdekében. A másodlagos HSG (High-voltage Starter Generator) villanymotor beindítja a belső égésű motort, az automata sebességváltón keresztül vezérli a fokozatváltásokat és segíti az akkumulátor töltését.
A 7,4 kW (32A) maximális töltési teljesítményhez az akkumulátor teljes újratöltéséhez:
- 2 óra 10 perc. 0-80%-ig
- 2 óra 55 perc. 0-tól 100%-ig
„Rafale a Renault örökségének két kulcsfontosságú aspektusát öleli fel. Először is a sportszerűség a nagyteljesítményű limuzinokkal, mint például az R21 Turbo és a Safrane Baccara Biturbo, másodszor pedig az innovációs képesség a személyszállítóinkkal, a turbófeltöltőinkkel és az E-Tech hibrid hajtásláncainkkal.”
Grégory Launay, a Renault Rafale bevételi vezetője
Atelier Alpine: a legjobb Alpine és Renault technológia
Az Alpine minden szakértelme egy speciális alvázban
Az E-Tech hibrid 200 LE-s változattal közös Esprit Alpine-felszerelés mellett a Rafale E-Tech 4×4 300 LE-s Atelier Alpine speciális változata is elérhető. Hangulatos név, amely az Alpine Cars által a Renault-hoz juttatott haladó szakértelmet juttatja eszünkbe.
A tehetségek összevonása lehetővé teszi, hogy a Renault Rafale pilótái élvezhessék az „alpesi élményt”. Pontosabban, az Atelier Alpine alvázát az Alpine Cars mintegy tucatnyi elkötelezett mérnöke hangolta a következők fejlesztésével:
speciális alkatrészek: lengéscsillapítók, rugók, lökhárítók, első és hátsó bukókeretek és 21 colos kerekek;
- exkluzív vezérelt lengéscsillapító rendszer, az úgynevezett „aktív felfüggesztés prediktív kamerával”;
- speciális Agility Control módok;
- a fékezést, a regeneratív fékezést, a stabilitás- és pályaszabályozást, valamint a szervokormányt vezérlő ECU-k kalibrálása;
- szakértői támogatás a hajtásláncnak az alvázhoz és a Continental sportgumikhoz való csatlakoztatásában.
Konkrét stílusjellemzők
A Rafale E-Tech 4×4 300 LE-s Atelier Alpine különösen jellegzetes megjelenést kölcsönöz a Satin Summit Blue karosszériának, a Starry Black lebegő légterelőnek és a speciális, 21 colos „Chicane” keréktárcsáknak Continental abroncsokkal (20 colos kerekek az Esprit Alpine díszítéshez). A Rafale E-Tech 4×4 300 LE-s Esprit Alpine és Atelier Alpine szőnyegek belseje az Alpine márka sportos irányzatában az ikonikus kék A nyíllal díszített logóval.
Új aktív felfüggesztés a Renault-tól
A Rafale E-Tech 4×4 300 LE-s Atelier Alpine innovatív, önbeálló, intelligens felfüggesztési rendszerében különbözik az Esprit Alpine változattól, a szélvédő tetején található kamerával. Ez az „aktív felfüggesztés prediktív kamerával” elnevezésű rendszer folyamatosan szabályozza a lengéscsillapítást, például egy gyorshajtás vagy akadályok esetén.
Innovatív Agility Control
A Rafale Atelier Alpine változatára jellemző ‘Chassis Control’ menü a multimédiás képernyőn lehetővé teszi a vezetők számára a 4Control Advanced beállítások, a csillapítási profil és a hátsó kormányzási szögek háromféle beállítását:
Kényelem a mindennapi utazásokhoz, különösen a városban.
Dinamikus, az agilitás és a kanyarodás közötti kompromisszumért.
Sport, a kezelhetőség és a vezetés öröméért.
Ezek az agilitásvezérlő beállítások minden vezetési módban (Eco, Comfort, Sport és MySense) elérhetők, kivéve a Snow módot.
Az Atelier Alpine változatban elérhető állítható technológiák széles skáláját tükrözve (négy hajtóerőforrás, négykerék-hajtás, négykerék-kormányzás, regeneratív fékezés és aktív felfüggesztés) ez a három mód lehetővé teszi a vezetők számára, hogy saját igényeik szerint szabják a Rafale-t. Az Alpine mérnökei által kifejlesztett beállítások minden üzemmódhoz biztosítják a Rafale Atelier Alpine optimális konfigurációját minden alkalommal.
A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!