Renault Rafale E-Tech 4X4 300 LE

A hibrid és elektromos teljesítmény tulajdonságai

Teljesen elektromos teljesítmény mindennapi használatra

A Renault Rafale E-Tech 4×4 300 LE nagyméretű, 22 kWh-s, 400 V-os újratölthető akkumulátorral rendelkezik. Teljesen feltöltött állapotban az akkumulátor akár 100 km-es (62 mérföld)* hatótávolságot kínál teljesen elektromos üzemmódban. Ez a kapacitás lehetővé teszi a rendszeres dugaszolható töltést.

Ha az akkumulátor töltöttsége elegendő, a teljesen elektromos vezetés alapértelmezés szerint aktiválódik Komfort és Eco üzemmódban, és a vezető bemeneti állapotától függően fenntartható. A vezetők úgy is „kényszeríthetik” ezt a választást, hogy a központi kartámaszon lévő EV MODE gombbal az „Elektromos” üzemmódot választják. Ez az energiaválasztás 160 LE teljesítményigényig és 135 km/h (84 mph) maximális sebességig érvényes.

Az EV MODE egy legördülő menüt tartalmaz, amely lehetővé teszi a járművezetők számára, hogy a három üzemmód egyikét válasszák:

  • Hibrid (alapértelmezés szerint aktív)
  • Elektromos, hogy „kikényszerítse” a teljesen elektromos vezetést
  • E-save a belső égésű motor használatához az indítástól kezdve az akkumulátor 25%-os feltöltéséhez, például városi területre érkezés előtt

A mindennapi használat során a Renault Rafale E-Tech 4×4 300 LE ugyanúgy működik, mint egy teljesen elektromos jármű, hasonló vezetési érzésekkel, különösen a halk futás és a gyorsulási reakció tekintetében. A kormánynál a vezetési élményt tovább fokozza a regeneratív fék funkció, amely a kormánykeréken található kapcsolólapátokkal állítható.

Hatótávolság akár 1000 km

A motor és a motorok használatát hatékonyan optimalizáló energiagazdálkodási rendszernek köszönhetően a szabványos fogyasztás WLTP* ciklus alatt 0,7 liter/100 km (403,5 mpg) és 15 g CO2/km teljes akkumulátorral, valamint 5,8 liter/100 km ( 48,7 mpg) és 132 g CO2/km üres akkumulátorral. Ennek eredményeként a Rafale E-Tech 4×4 300 LE egyenrangú a D szegmens nagy teljesítményű SUV-jai közül a legjobbakkal.

Az E-Tech technológia találékonyságára és hatékonyságára építve a járműkínálat a következő:

  • Akár 100 km (62 mérföld) teljesen elektromos üzemmódban (WLTP) Akár 1000 km (621 mérföld) teli tankkal (55 literes tank) és teljesen feltöltött akkumulátorral (WLTP)
  • *homologizálásra vár, és az Egyesült Királyság specifikációira vonatkozik

Intelligens vonóerő a biztonság és a dinamikus teljesítmény érdekében

A hátsó tengelyre szerelt új villanymotorral a Renault Rafale E-Tech 4×4 300 LE tartósan aktív négykerék-hajtást nyer. Az egyes tengelyek vonóerejét az E-Tech rendszer automatikusan kezeli a vezetési körülmények és a MULTI-SENSE beállításokon keresztül kiválasztott vezetési mód alapján. A nyomatékeloszlás azonnal változhat az első kerekek 100%-ától (elsőkerék-hajtás) a hátsó kerekek 100%-áig (hátsókerék-hajtás). Általános szabály, hogy az elsőkerék-hajtást 70 km/h-ig (43 mph) részesítik előnyben, nagyobb sebességnél pedig a hátsókerék-hajtást.

Prediktív hibrid vezetés

Ez a funkció maximalizálja az elektromos energia felhasználását vezetés közben. A Google térképezési adatai, például az út domborzata a következő hét kilométeren (vagy a legvalószínűbb útvonal, ha nincs megadva úti cél), előzetes információkat szolgáltatnak az akkumulátorkezelő rendszernek az elektromos energia felhasználásának maximalizálása érdekében. A vezetési jelentés oszlopdiagram formájában érhető el, amely részletezi a fogyasztást és a megtett távolságot teljesen elektromos üzemmódban.