Rimac Nevera beálította a sorozatgyártású autó hegyi rekordját a 2023-as Goodwood Festival of Speed ​​rendezvényen

A Rimac Nevera, amely már a világ leggyorsabban gyorsuló szériaautója és a legnagyobb igazolt végsebességű szériamotoros EV, most egyben a leggyorsabb elektromos szériaautó, amely valaha részt vett a híres Goodwood Festival of Speed ​​hillclimb versenyen, valamint a leggyorsabb is. összességében sorozatgyártású autó ebben az évben. Az esemény utolsó napján a Supercar Shootoutban a Nevera 49,32 másodperces időt ért el.

A Pirelli Pilot Sport 4S abroncsokkal szerelt autót a Bugatti Rimac vezető teszt- és fejlesztőpilótája, Miroslav Zrnčević vezette a hétvége folyamán, aki 2022-ben a híres neverai dombon töltötte idejének nagy részét oldalazva, füstös sodrásokban minden kanyarban. . 2023-ban azonban nem csak a műsor bemutatása volt a hangsúly, hanem a rekord felállítása is.

Miroslav Zrnčević, a Rimac vezető teszt- és fejlesztési pilótája így nyilatkozott: “A szűk kanyarokkal és nem dőlt szögletű szakaszokkal felkapaszkodni Goodwoodnál a keskeny dombra, valójában az egyik legfélelmetesebb hely a gyors autóvezetéshez. De ez a rekord A Nevera évfordulója, és a Goodwoodi hegymászás újabb kihívást jelentett. Mivel több tízezrek nézik a helyszínen, és még több millióan nézik az interneten, a dicsőség és a szénabálákba való utazás között finom a határ, de nagyon boldog vagyok hogy bemutassuk a tervező és mérnöki csapatok hihetetlen munkáját egy újabb igazolt rekorddal ennek a forradalmi autónak a kapcsán.”

A fesztivál egész ideje alatt a Rimac Automobili VIP-ket és vásárlókat látott vendégül a pálya menti vendéglátó pavilonjában, és szeretettel várta a vendégeket, hogy csatlakozzanak Miro autójához a hegyi futásokon, hogy saját bőrükön tapasztalhassák meg a Top névre keresztelt autó döbbenetes sebességét és képességeit. A Gear legjobb elektromos teljesítményű autója, elnyerte a Robb Report Best of the Best díját és a GQ Hypercar of the Year díjat.

A rendezvény három napja alatt a Nevera a Rimac tervezőcsapata által megalkotott festést viselt, amelyet a Rimac BMW e-M3, Mate Rimac ötletgazdája és az az autó ihletett, amely a Rimac Automobili megalkotásához ihlette Mate-et. Még 2011-ben az e-M3 a Rimacet azáltal emelte a rivaldafénybe, hogy számos Guinness és FIA által jóváhagyott, teljesen elektromos sebességrekordot döntött. És most a történelem ismétli önmagát. Ez a festmény először a Neverán debütált, amely 2023-ban egyetlen nap alatt 23 gyorsulási és teljesítményrekordot döntött meg.
 

A Nevera sebességének kulcsa a fejlett akkumulátorrendszer, a hajtáslánc és a szoftver, melyeket a Rimac Group házon belül fejlesztett ki. Az elülső és a hátsó hajtásláncok – mindegyik két különálló motorból áll – külön-külön látja el az egyes kerekeket. Hátul egy 1 MW-os kettős inverter motoronként 900 Nm-t és 470 kW-ot tesz lehetővé, míg a teljesen egyedi első hajtáslánc optimális teljesítményt és vezérlést biztosít. Minden rendszert saját fejlesztésű elektronikus vezérlőegységek összetett hálózata felügyel, amelyek egy NVIDIA Pegasus-alapú szuperszámítógéppel együttműködve kiszámítják és másodpercenként 100-szor elküldik a kimenetet a négy hajtáslánc-rendszernek. Mindezen rendszerek és az ezeket vezérlő szoftver kombinációja Rimac All-Wheel Torque Vectoring 2 néven ismert.

A Rimac Nevera 150 példányra korlátozódik, és jelenleg Zágráb külvárosában épül, a szállítások pedig a világ minden tájáról folyamatosan zajlanak.