Rolls-Royce Gravity Racers

A GOODWOOD-KORSZAK ELSŐ JÁRMŰVEI

  • A Rolls-Royce Motor Cars ünnepli a Goodwood-korszak első forgalomba helyezését
  • Két kézzel épített gravitációs versenyző vett részt a 2001-es és 2002-es Soapbox Challenge versenyen a Goodwood Festival of Speed-en, mielőtt a cég hivatalosan újraindult volna.
  • A Rolls-Royce Apprentices csapata együtt dolgozott az autók felújításán
  • A versenyzőket most kölcsönadták a Rolls-Royce Enthusiasts’ Clubnak, és büszkén mutatják be a northamptonshire-i főhadiszállásukon.

„Nagy megtiszteltetés volt visszaemlékezni a Rolls-Royce otthonában gyártott első járművekre. Nem sokan fogják tudni, hogy mielőtt az első Phantomok bármelyikét átadták volna az ügyfeleknek, egy pár kézzel épített gravitációs versenyző vett részt a Soapbox Challenge versenyen a Goodwood Festival of Speed-en. Miután visszavonultunk a versenyzéstől, és később kiállítottuk a főhadiszállásunkon, örömmel jelentjük be, hogy inasaink felújították őket, akik fáradhatatlanul dolgoztak, hogy visszaállítsák korábbi dicsőségüket. Több mint két évtizeddel az első kiruccanásuk után ezek a felbecsülhetetlen értékű tárgyak kellemes emlékeztetőként szolgálnak arra, hogy milyen messzire jutottunk az elmúlt 20 évben a Rolls-Royce otthonában. Bízunk benne, hogy a Rolls-Royce Enthusiasts’ Clubban dolgozó barátaink nagy becsben tartják őket, ahol kiegészítik a Rolls-Royce gazdag és történetekkel teli történetének már amúgy is hatalmas archívumát.”
Andrew Ball, a Rolls-Royce Motor Cars vállalati kapcsolatokért és örökségért felelős vezetője

Ma a Rolls-Royce Motor Cars a Goodwood-korszak első járműveire állít emléket. A közhiedelemmel ellentétben nem ez volt az első új Phantom, amelyet 2003. január 1-jén 00.01-kor adtak át üzembe helyező ügyfelének; Valójában a Rolls-Royce modern reneszánsza két évvel korábban kezdődött, a Goodwood Festival of Speed Soapbox Challenge-en.

A Spectre, Cullinan, Ghost vagy Phantom előtt ott voltak a Rolls-Royce Close Coupled Drophead Gravity Racerek. A márka Goodwood újjáéledésének kedvcsinálója, ezek a négykerekű, motor nélküli járművek – RR-0.01 és RR-0.02 kódnevű – igazi egyedi megbízások voltak, ugyanazok a hozzáértő kezek építettek, amelyek hamarosan újraindítják a márkát West Sussexben. vidéki táj. Mivel a „Project Rolls-Royce” még gyerekcipőben járt – az új létesítmény tervezési engedélyét még csak most kapták meg –, a versenyzőket arra bízták, hogy vegyenek részt a Soapbox Challengesben a Goodwood Festival of Speed 2001-es és 2002-es kiadásán, egy fárasztó lejtmeneten. verseny a gravitációs hajtású járművekért.

Az RR-0.01 vonalai lenyűgöző nyomokat kínáltak az első Goodwood Phantom tervezéséhez. Szén- és üvegszálból, kompozit méhsejt-lemezekből és precíziós alumínium alkatrészekből épült monokokk héja feltűnően hasonlított a Phantom VII-re, amely elnyerte a legjobb dizájn díjat a 2001-es Festival of Speed-en. Motorháztetőjén egyedi, „March Hare” kabala díszelgett; az újratervezett Spirit of Ecstasy csak akkor debütál a Phantomon, amíg az újonnan épített goodwoodi oldal hivatalosan meg nem nyitotta kapuit 2003-ban. A 2001-es Soapbox Challenge-ben Ian Cameron, a Rolls-Royce modern korszakának első dizájnigazgatója vezette. az utolsó kanyarban át tudta javítani a Bentley versenyzőjét.

Az RR-0.02-t a Silver Ghost, az 1911-es London–Edinburgh-próba és az 1913-as Alpine Trial győztese ihlette, amelyek megerősítették a Rolls-Royce pozícióját a „világ legjobb autójának” megalkotójaként. Illusztris elődjéhez hasonlóan az RR-0.02-t is a sebességet szem előtt tartva építették, a versenyautó-stílusú kormánylécekkel kombinálva a sima, cső alakú abroncsok minimalizálják a gördülési ellenállást; méltó tisztelgésként Ian Cameron győzelemre vezette a csapatot a gyorsasági kihívásban a 2002-es Soapbox versenyen, ezzel átvette a leggyorsabb versenyzőnek járó Newton Apple-díjat. A Goodwood-i „Wazir” kitüntető érdemdíjat is elnyerte, egy diszkrecionális kitüntetést a különösen kiemelkedő versenyzők számára, és ezzel elnyerte a Grand Soap Wazir megtisztelő címet. Alumíniumból és szénszálasból készült, festett fa hátsó fedélzettel és bőrborítással, a panteonrács fölött egyedülálló, dupla kérdőjeles monogrammal ékesítették, amely további utalásokat kínál a márka Goodwood újjáéledésére.

E diadalok után a versenyzők büszkén álltak ki az újonnan elkészült Home of Rolls-Royce fő fogadóterében, sok éven át vonva magukra a kíváncsi ügyfelek és látogatók figyelmét és csodálatát. A goodwoodi oldal formáló éveinek bizonyítéka, hogy 2013-ban az ötödik és egyben utolsó Soapbox Challenge versenyen is elhangzik a hattyúdaluk. Ismét sikeresen teljesítették a pályát: az RR-0.02 72 mérföld/órás végsebességet ért el a cél felé vezető úton. vonal közvetlenül a Goodwood House mellett.

Ezeket a figyelemre méltó járműveket a Rolls-Royce otthonában a képzett kézművesek és mesteremberek következő generációja hűen visszaadta korábbi dicsőségére, készen állva lenyűgöző történelmük következő fejezetére. A versenyzők a közelmúltban teljes test- és mechanikai helyreállításon estek át, amelyet a Rolls-Royce Apprentices csapata irányított. Ez magában foglalta az RR-0.01 elülső hűtőrácsának komplex javítását, és az RR-0.02-en egy kézzel készített csere-elülső képernyő furnérozást, amelyek eredetileg megsérültek a versenyzés során.

Goodwoodból a Rolls-Royce Enthusiasts’ Club központjába utaztak a versenyzők a northamptonshire-i Hunt House-ba. Itt büszkén foglalják el a helyüket a klub páratlan Rolls-Royce lemezeinek és emléktárgyainak gyűjteményében, több mint 20 éve, hogy új hajnalt indítottak a márka számára.