RS történet

Nincs még egy modell, amely úgy egyesíti a kiemelkedő teljesítményt és a mindennapi használhatóságot, mint az új Audi RS 4 Avant. Elődjeinek 25 éves története egészen 1994-ig nyúlik vissza, amikor a legendás RS 2 Avant elsőként lépett színre.

1994 – Audi RS 2 Avant: egy divat megteremtője

Az Audi 1994-ben meghatározó irányzatot teremtett az RS 2 Avant modellel. Ez volt a világ első, nagy teljesítményű sportautója, amely öt ülést és tágas csomagteret kínált. A feltűnő külső megjelenés, a kifinomult, két szín kombinációjával megálmodott beltér és az Alcantara bevonatú ülések szintén meghatározták a stílust. Az öthengeres turbó 232 kW (315 metrikus lóerő) teljesítményt hozott ki a 2.2 literes erőforrásból. Az Audi RS 2 Avant álló helyzetből 5,4 másodperc alatt gyorsított fel 100 km/óra sebességre maximáis sebessége pedig elérte a 262 km/órát. A Porsche AG – mint fejlesztési és gyártói partner – biztosított olyan alkatrészeket, mint a fékek és a kerekek.1999 – kompakt lökettérfogat és elképesztő teljesítmény az első generációs modellben

Az első RS 4 Avant fejlesztésénél a nem sokkal korábban a vállalatba integrált Cosworth Technology Ltd. lépett a képbe, mint együttműködő partner. A quattro GmbH az angol vállalattal együttműködve még erősebbé és nyomatékosabbá tette a 2.7 literes, duplaturbós V6-os erőforrást, amely már 279 kW (380 metrikus lóerő) teljesítményre volt képes. Az RS 4 kifejezetten a sportos vezetés élményére született, ugyanakkor nem kötött kompromisszumot a hétköznapi használhatóság terén sem. Olyan nagy volt iránta a kereslet, hogy az Audi megkétszerezte az eredetileg tervezett darabszámot.

2005 – Audi RS 4: dinamika három változatban

Az RS 4 második generációja 2005-ben mutatkozott be. Először lépcsőshátú kivitelben, majd Avant változatban volt elérhető, később pedig kabrióként is megvásárolhatták az ügyfelek. A hajtást tekintve a motorháztető alatt az újfejlesztésű nyolchengeres, 4.2 literes erőforrás kapott helyet. A közvetlen befecskendezésű motor 309 kW (420 metrikus lóerő) teljesítményre volt képes. Ez volt az első alkalom, hogy egy gyártó egy, a motorsportból érkező koncepció, a közvetlen benzin befecskendezés és a magas, akár 8250 percenkénti fordulatszámot is elérő egység mellett tette le a voksát. További technológiai újdonság az aszimmetrikus-dinamikus nyomatékelosztással működő quattro összkerékhajtás, amely a nyomaték 40 százalékát az első, 60 százalékát a hátsó tengelyre irányítja. Ezen kívül abban az időben újdonságként került be az opcionális tételek sorába a karbon-kerámia féktárcsa.2012 – Audi RS 4 Avant: a dinamikus, sokoldalú jármű

2012. februárjában a quattro GmbH a Genfi Autószalonon mutatta be az RS 4 harmadik generációját, amely kizárólag Avant kivitelben készült. Az elődjéhez hasonlóan ezt a modellt is nagy fordulatszámon pörgő 4.2 literes V8-as erőforrással szerelték, megnövelt teljesítménye pedig elérte a 331 kW-ot (450 metrikus lóerőt).