Schaeffler DTM Electric
A Schaeffler új gyárának a megnyitóján kiállítottak egy kék versenygépet, amelynek a lényeges elemeit a német cég szállította. Távoli irányíthatóságot, 1200 lóerőt és sok más finomságot tud a csodaautó.
Az autósportok nagy része az útkeresés fázisában jár, a szervezők azokat a lehetőségeket nézik, ahol zölden és fenntarthatóbb módon versenyezhetnek. A részleges vagy a teljes villamosítással a kiutat már megtalálta a ralikrossz (WRX) és a rali világbajnokság (WRC). A túrakocsizás is alakul: a kezdeti lépések megtörténtek, magyar pilóta és hazai csapat is található az e-TCR nyúlfarknyi mezőnyében.
A legendás, 1983 óta működő DTM-et is elérte a kötelező zöldítés. A változást a tavalyi szezon hozta meg, amikor is a Hockenheimringen leleplezték a néhány év múlva debütáló DTM Electric, demonstrációs versenygépét. A négykerék-hajtású autóval bemutatóztak egyet, megmutatták a világnak a troli hangú, gyorsabb és zöldebb jövőt.
Electric bugi
A sorozattal régóta partneri viszonyt ápoló Schaefflernek kapóra jött a váltás, mert ők is jó ideje dolgoznak az elektromos kínálatukon. Ennek köszönhető az átépített Audi A5 kupé, amiben négy villanymotor található.
A kísérleti járműről lehet tudni, hogy 1197 lóerő mozgatja, így 0-ról a 100 km/órás sebességet, mindössze 2,4 másodperc alatt éri el. Ez az idő, négy tizeddel jobb, mint amit a korábban használt, szénszálas vázú, turbós fenevadak tudtak. A zöld versenygépet kipróbáló pilóták áradoztak az óriási nyomatékról és a villanyszörny azonnali menetpedál reakciójáról.
Önvezetés és távvezetés
A gyár avatáson kiállított autón meg lehetett szemlélni a számos kamerát és az egyik beülő dolgozó, még a kormányt is könnyedén el tudta forgatni. Ez mutatta, hogy arról a gépről van szó, amit az ősszel távirányítással vezettek a Red Bull ringen…
A távirányítás azt jelentette, hogy a pilóta az AVL Racing, szuper modern szimulátorában ült 84 kilométerre Graz-ban, és onnan vezette a versenypályán köröző üres autót.
Ez a demonstráció is a fejlesztések része, ugyanis a versenygépben már a kormány mögül eltűnt a kormányoszlop. A sofőr csak egy érzékelőt mozgat, az onnan kapott jel, pedig irányítja a villanymotort. Ez is az önvezetés felé mutató irány, amire nem csak a gyártók, hanem a beszállítók is gőzerővel készülnek.
Benedek Attila – autosforum