SEAT Exeo – Egy eredeti megoldás

Amikor a 132 gyártása megszűnt 1980-ban, a SEAT felhagyott a D vagy a felső középkategóriában történő megjelenéssel, viszont 2008-ban úgy döntöttek, hogy ideális lehetőség van a visszatérésre. A hosszanti elrendezésű motorral ellátott autót továbbra is gyártották, de ezúttal a rendelkezésre álló motorok és sebességváltók potenciális kínálata sokkal szélesebb lett. Három benzinmotort választottak, 102, 150 és 200 lóerővel,  valamint volt három 2,0 literes TDI dízelmotort 120, 143 és 170 lóerős teljesítménnyel. A SEAT Exeo robusztus felépítéssel, fejlett biztonsági funkciókkal és hatékony multi-link hátsó felfüggesztéssel ellátott alvázzal rendelkezett. A SEAT Műszaki Központ mérnökei speciális rendszert fejlesztettek ki annak érdekében, hogy kényelmes karaktert és precíz vezethetőséget érjenek el, a zökkenőmentes működés és a magabiztos kezelés érdekében.

A  SEAT Exeo remek tulajdonságokkal és nagyon vonzó árral rendelkezett. Például a biztonság szempontjából előrelépést jelentett az Exeoba beépített vezető oldali térd-légzsák. A napfénytetőnek köszönhetően a kényelemről is gondoskodtak. Napfényben parkolva a napfénytető által generált áram aktiválta a szellőztető rendszert, lehűtve a belső teret, ezért a kellemes hőmérséklet eléréséhez kisebb hatásra volt szükség a klímaberendezés részéről. Mindezt anélkül, hogy az akkumulátor energiáját használták volna.

Az Exeo  intenzív életet élt. 2009-ben piacra dobták a kombi karosszériát, az Exeo ST névvel,  a Sports Tourer rövidítéseként.  Ettől a pillanattól kezdve ez a két betű elkíséri az Ibiza és Leon kombi változatait. 2010-ben kibővítették a motorválasztékot, két 1,8 TSI változattal (120 és 160 LE) az 1.8T hengerenként öt szelepes motorja helyett; a 2.0 TFSI pedig a teljesítményt felvitte  211 lóerőre. 2011-ben bevezették a SEAT Exeo megújított változatát új LED betétes fényszórókkal, új hűtőráccsal és új felni kialakítással. 2012-ben egy Ecomotive változat üzemanyag-fogyasztása mindössze 4,5 liter / 100 km volt.