SEAT Leon és a transz-szibériai vasútvonal

„Barcelonában alkották”

A SEAT Leon három generációját a SEAT üzemében, a Barcelona melletti Martorellben tervezték, fejlesztették és gyártották.  Az elsőt az  olasz Giorgetto Giugiaro tervezte, a másodikat Walter da Silva, a harmadikat pedig Alejandro Mesonero-Romanos, és a spanyol tervező volt a felelős azért, hogy életre keltse a modell negyedik generációját is.

A legerősebb

A dinamizmus mindig is SEAT ismertetőjele volt, és még jellemzőbb volt ez a tulajdonság a Leon esetében. A SEAT Leon Cupra R jelenleg a márka azon sorozatgyártású autója, amelyiket a legnagyobb motorral  szereltek, és 310 lóerős teljesítményre képes, illetve már bevezetésekor, 1999-ben is a SEAT Leon volt a legerősebb modell a cég történetében 180 lóerős motorral, 6 fokozatú sebességváltóval és a négykerék hajtással.

 A versenyzés  története

A SEAT Leon 2008-ban és 2009-ben is megnyerte a túraautók  világbajnokságát (WTCC), és ezzel első alkalommal fordult elő, hogy egy autógyár dízelmotoros gépkocsival nyerte el a világbajnoki címet.

A Leont a versenypályán elért rekordok is jellemzik, mert a  Jordi Gené vezette SEAT Leon Cupra 2014-ben az németországi Nürburgringen új sebesség rekordot állított be az elsőkerék hajtású gépkocsik kategóriájában 07:58-as idejével.  Egy évvel később pedig a Leon ST CUPRA is a leggyorsabb családi autó lett ezen a legendás pályán, 7:58:12-as idővel.