A SEAT, a Shotl és a Moventis kérésre igénybe vehető shuttle szolgáltatást tesztel
A SEAT a Shotl start-up vállalkozással és a Moventis and Media Urban SL közlekedési vállalattal együttműködésben shuttle szolgáltatást nyújt Sant Cugat del Vallesben, Barcelona északi elővárosában. Így ez lett az egyik város Spanyolországban azok között, amelyek referenciát jelentő, intelligens városokká válhatnak. A megosztott mobilitási kezdeményezés, amely egy hónapig teszt jelleggel működik, a valós idejű igényekhez alkalmazkodó útvonalakat kínál. A szolgáltatás keretében használt gépkocsi egy SEAT Alhambra, a SEAT által rendelkezésre bocsátott egyterű.
Annak érdekében, hogy a hatékonyabb városi mobilitási szolgáltatást tanulmányozhassák, amelyik megoldhatja a mobilitás néhány meglévő problémáját, mint a forgalmi torlódások, és néhány buszjárat hatékonysága, a teszt-üzemeltetést július második felében és szeptember első felében működtetik Can Barat előváros és Volpalleres vasútállomás között. Ez hatékony alternatívát jelent a rendszertelen igénybevételű és alacsony utas-számú busz szolgáltatás mellett.
Ezzel a projekttel a SEAT tovább erősíti a könnyen használható mobilitási ökorendszer stratégiáját azáltal, hogy a SEAT Alhambrával igény szerint lekérhető ingajárat szolgáltatást nyújt. A felhasználók a Shotl alkalmazáson keresztül kérhetik a szolgáltatást, ami egyben tájékoztatja őket a várható várakozási időről, és a célba történő megérkezésükről. A rendszer egyesíti az igényeket, és megkönnyíti a közlekedést, az eredmény pedig a hatékony és hálózatban összekapcsolt mobilitás lehet. A szolgáltatást a személyi állomány biztosításával és koordinálásával a Moventis, Sant Cugat város tömegközlekedési vállalata adja. Ezzel a lépéssel a Moventis megerősíti az innováció iráni elkötelezettségét a mobilitás szélesebb értelmű koncepciója keretében.
Ennek az úttörő jellegű szolgáltatásnak a tudományos jellegű kísérleti fázisát 2017-ben a CARNET jelentette, ami a SEAT, a Volkswagen Kutatási Csoport és a Katalán Műszaki Egyetem (UPC) által létrehozott városi mobilitási kutatás volt azzal a céllal, hogy megvizsgálja a Barcelonában a jövőben használható mobilitási megoldásokat. Ezt a kísérletet a Katalán Autóklubbal (RACC) és a Shotl-al együttműködve valósították meg, ahol is a Katalán Műszaki Egyetem diákjait és a RACC autóklub személyzetét a célpontjaikhoz hasonló útvonalon közlekedő utasokkal együtt szállították ingajárat jelleggel.
2016 novemberében a barcelonai világkongresszuson, ahol a Barcelonai Intelligens Ingajárat koncepció addig elért eredményeket bemutatták, egy szimuláció azt bizonyította be, hogy az ilyen, kérésre és igény szerint működtetett közlekedési rendszerben 500 gépkocsival és átlagosan 4,5 utassal közlekedve 2.000 magán gépkocsit lehetne helyettesíteni a csúcsidőszakban. Ez a széndioxid kibocsátás csökkentését eredményezné, és jelentősen egyszerűsítené egész Barcelona mobilitását. Ebben az összefüggésben a SEAT, a Shotl és a Moventis kísérleti szolgáltatása Sant Cugat del Valles lakosai számára hatékonyabb, fenntartható és digitalizált mobilitást mutat be. Ez a kísérlet lehetővé teszi a közlekedési szokások tanulmányozását és elemzését, újabb innovatív megoldások kidolgozását, illetve megerősíti a SEAT, mint az összekapcsolhatóság területén mértékadó autógyártó helyzetét.