SEAT Tarraco FR PHEV
Technológia, sportosság és hatékonyság
A SEAT a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid technológia és a sportos FR felszereltségi szint bevezetésével tovább növeli a Tarraco hatékonyságát, egyre vonzóbbá téve azt az ügyfelek számára. A Tarraco hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változatának megjelenése jól példázza a SEAT stratégiáját, amelynek célja a spanyol márka modelljeinek elektromos alapokra helyezése. Ennek megfelelően 2021. elejéig hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid SEAT és CUPRA érkezik a két márka kínálatába.
A SEAT az év első hét hónapjában rekord mennyiségű, 369 500 kiszállítást teljesített, amelyből csak júliusban – 2018-hoz képest – 7,8 százalékkal több, összesen 55 200 jármű talált gazdára. A Tarraco is hozzájárul a márka világszintű jelenlétéhez, céljai elérésében pedig mind az FR felszereltségi szintnek, mind a plug-in hibrid technológiának kulcsfontosságú szerepe lesz.
„A Tarraco hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változata tökéletesen mutatja be a márka elmozdulását a fenntartható mobilitás irányába, megőrizve ugyanakkor a SEAT modellekre oly jellemző dinamizmust és vezetési élményt. A Tarraco a nagyméretű SUV modellek szegmensében azon kevés alternatívák egyike lesz, amely hálózatról tölthető (plug-in) hibrid megoldást kínál. Úgy hisszük, hogy nagy lehetőségek rejlenek ebben.” – nyilatkozta a SEAT elnöke, Luca de Meo.
Hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változat: hatékonyság kérdések nélkül
A SEAT martorelli üzemében tervezett és fejlesztett Tarraco a németországi Wolfsburgban készül, a Volkswagen Csoport központjában. A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszer bevezetésével tovább javul a SEAT Tarraco hatékonysága, fenntartható és gazdaságos alternatívát kínálva a márka ügyfeleinek.
Az 1.4 literes, 110 kW teljesítményű TSI benzinmotorból, a 85 kW teljesítményű villanymotorból és a 13 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor csomagból álló a rugalmas alkalmazkodás lehetőségét kínálja a vezető számára. A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid Tarraco több, mint 50 kilométert* képes tisztán elektromos üzemmódban teljesíteni, amellyel a kipufogócsőből származó kibocsátás nullára csökken. Igény esetén pedig a benzinmotor és a villanymotor kettősével rendelkezésre áll a megnövelt, 245 lóerős teljesítmény.
A technológia segítségével az SUV modell – és a SEAT – tovább javíthatja hatékonyságát anélkül, hogy a dinamika vagy a kényelem szempontjából bármilyen kompromisszumot kelljen kötnie.
A rendszer összteljesítménye 245 lóerő (180 kW)/ 4000 Nm, amelynek révén a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid Tarraco modell álló helyzetből 7,4 másodperc* alatt gyorsul fel 100 km/óra sebességre, legnagyobb sebessége pedig eléri a 217 km/órát*. De ami még lényegesebb, a hivatalos WLTP tesztciklus során mért széndioxid-kibocsátása 50 g/km* érték alatt marad.
FR felszereltségi szint: szembetűnő és sportos
Az FR felszereltség megjelenésével még vonzóbbá válik a nagyméretű SUV modell, továbbá új, sportos elemekkel bővül a Tarraco karaktere.
A modell külső megjelenése még hangsúlyosabbá vált a szélesebb kerékjárati íveknek és a sportos hátsó spoilernek köszönhetően, de ezt erősítik az FR-specifikus, 19 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsák és az opcionálisan akár 20 col méretű kerekek is. Mindezek mellett az autó orr részén az FR hűtőrácson kapott helyet a SEAT emblémája, az autó hátsó részén pedig a teljes szélességben húzódó világítás teszi teljessé az FR megjelenést, míg a karosszéria színére fényezett külső elemek a modell dinamizmusát hangsúlyozzák. A sportosságot hirdető Tarraco FR neve ezúttal kézírásos formában került rá a modellre.
A „Fura szürke” névre hallgató új szín tovább erősíti a külső megjelenés sportos elemeit és újabb opciót kínál az ügyfelek számára, hogy egyéni igényeikre szabják autójukat. A Tarraco által kínált biztonság és hétköznapi használhatóság is tovább javult.
Az új opciók közé bekerült a vontatmány asszisztens (trailer assist), amellyel lényegesen könnyebbé válik a vontatás és csökken a vontatmánnyal való parkolás kapcsán felmerülő nehézségek száma. Emellett rendelkezésre áll az állóhelyzeti fűtés (Parking Heater), amely extrém hideg időben is lehetővé teszi a motor és a jármű gyorsabb bemelegédését. Az újdonságok révén a Tarraco a hétköznapokban is jól használható, praktikus társa lesz tulajdonosának.
A beltér kialakításánál a minőség és a kényelem érzetének további növelése érdekében helyet kapott a SEAT infotainment rendszerének legújabb, 9,2 colos átmérőjű kijelzővel szerelt generációja. Ez további emeli az SUV modell digitalizációs színvonalát a vezetőhöz érkező visszajelzések és az utasok eszközeinek hálózatba kapcsolhatóságának optimalizálása révén.
Az elől helyet foglalók most akár (vezetőoldalon) memória funkcióval ellátott, elektromosan állítható, sportos kagylóülésekben is helyet foglalhatnak. A kagylóülések bevonata jól egyesíti a neoprén megjelenésű anyag sportosságát és a kényelmet szolgáló részeket fedő bőrbevonatot. Ezen kívül a belső térben alumínium pedálborítások és egy új, FR emblémával díszített sportkormány erősíti a sportosság érzését.
Az FR felszereltség és a korszerű hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtáslánc megjelenésével a SEAT Tarraco egyike lesz a nagyméretű SUV kategória legsportosabb és leghatékonyabb modelljeinek. A legkorszerűbb összekapcsolhatósági megoldásokat, kényelmi és vezetéstámogató rendszereket illetve modern formatervet és belső kialakítást kínáló modell FR illetve PHEV változatának gyártása 2020-ban indul majd.
A SEAT Tarraco FR PHEV világpremierjét az idei Frankfurti Nemzetközi Autószalonon tartja.
*: a SEAT Tarraco FR PHEV műszaki információi előzetes adatok, amelyek további felülvizsgálat tárgyát képezik
Megjegyzés: a szeptember 10-én kezdődő Frankfurti Autókiállításon látható SEAT Tarraco FR PHEV bemutató autó változat