SEETROËN

ÚJ SZEMÜVEG A CITROËNTŐL, AMELY VISSZAADJA AZ UTAZÁS ÉLVEZETÉT

Hamarosan itt a várva várt nyaralás, amikor nyakunkba vesszük a világot. Ám a hosszú utakat megkeserítheti az utazási rosszullét, különösen most, hogy az okostelefonok és a tabletek jóvoltából még több lehetőségünk van a menet közbeni olvasásra. Európa-szerte több mint 30 millió ember szenved rendszeresen ettől a gyerekeket és felnőtteket egyaránt megviselő tünetegyüttestől. A kényelmet mindennél többre tartó Citroën a probléma orvoslására most kifejlesztette a SEETROËN-t, az első olyan szemüveget, amelyik véget vet az utazás alatti rosszullétnek.

A szemüveg működési elve egyszerű: egy színes folyadék segítségével rendezi a szem előtt a látóhatárt, és ezzel megszünteti a különböző érzékszervektől származó információk egymást zavaró hatását.

Az eszköz egyes piacokon mától kapható 99 eurós áron a márka Lifetyle boutique-jában (lifestyle.citroen.com), Magyarországra októberben érkezik meg. Nézze meg a róla készült videót:

A mindenki kényelmét szem előtt tartó, méltán népszerű Citroën márka bemutatja a SEETROËN-t, az első olyan szemüveget, amelyik véget vet az utazási betegségnek. A közlekedési dugókon sajnos nem tud segíteni, de az utazás közbeni rosszullét és hányinger ellen hatékony megoldást kínál. A kinetózisnak is nevezett tünetegyüttestől több mint 30 millió európai szenved rendszeresen. A rosszullétet minden harmadik ember az élete során legalább egyszer megtapasztalja.

A Citroën az eredetileg tengerészeknek kifejlesztett megoldást most mindenkire kiterjeszti: a SEETROËN néven forgalomba kerülő szemüveg hajón, autóban, autóbuszon vagy akár repülőn is használható.

A szemüveg az azonos nevű dél-franciaországi start-up cég által kifejlesztett Boarding RingTM technológiával készült. A szabadalmaztatott és bevizsgált gyógyászati segédeszköz 95%-os hatásfokkal rendelkezik.

A szemüveg a szem körüli műanyag karikákban jobbra-balra, ill. előre-hátra (homlok- és nyílirányban) mozgó folyadék segítségével helyreállítja a szem előtt a látóhorizontot, és ezzel feloldja az érzékszervi ingerek közötti ellentmondást, ami a rosszullét forrása.

A Citroën a tervezéssel az 5.5 párizsi dizájnstúdiót bízta meg, amelyik a márkára jellemző üdeség, egyszerűség és ergonómia stílusjegyeit alkalmazta. Az eredmény egy puha tapintású, fehér műanyagból készült, high-tech kinézetű szemüveg lett.

Az eszköz működése:

  • Az első tünetek jelentkezésekor tegye fel a szemüveget.
  • Az agy 10–12 perc múlva ráhangolódik a belső fül által észlelt mozgásra, amelyet a mozdulatlan tárgyra – okostelefonra vagy
  • könyvre – meredő szem eddig nem erősített meg.
  • Vegye le a szemüveget és élvezze tovább az utazást.
  • A szemüveget felnőttek és 10 év fölötti gyerekek használhatják (ekkorra fejeződik be a belső fül fejlődése).
  • A szemüvegben nincs üveg, így bármelyik családtag vagy utastárs – akár normál szemüveggel együtt is – viselheti.

A SEETROËN szemüveg a bevezető országokban mától kapható 99 eurós áron a márka Lifetyle boutique-jában: lifestyle.citroen.com. Magyarországon októbertől lesz elérhető.

Nézze meg az eszközről készült videót: