Shanghaiban debütált az ID.ROOMZZ

A Volkswagen április 15-én leplezte le az ID. járműcsalád legújabb tagját, az ID.ROOMZZ modellt az Auto Shanghai előestéjén tartott „Brand SUV Night” bemutatón. A variálható all-rounder autó egy zero-emissziós SUV az ötméteres kategóriából, mely megfelel mind a családi, mind az üzleti élet elvárásainak. A szériaváltozat a tervek alapján 2021-ben a kínai piacon fog először bemutatkozni.

Az ID. ROOMZZ ötvözi a jövőbeli IQ.DRIVE rendszereket – szükség esetén az ID.ROOMZZ teljesen automatikusan képes  a forgalomban közlekedni ID.Pilot üzemmódban. A jármű utasai interaktív kijelzőkön keresztül kapnak tájékoztatást.

A teljesen új, változtatható belső koncepció nagymértékben individualizálható. Különböző ülés-konfigurációi nemcsak az utasok személyes igényeihez igazíthatók, hanem az adott vezetési módhoz is.

Amikor a vezető teljesen automata vezetési módra vált, az egyes ülések 25 fokkal befelé fordulhatnak, így segítve az utastérben a kommunikációt, a társalgó-jellegű hangulat elérését. Továbbá, amikor az autó az teljesen automatikusan közlekedik, ID. Pilot Relax üzemmód lehetővé teszi, hogy az utasok egyénileg, igényüknek megfelelően állíthassák be ülésüket. Ebben az üzemmódban az ülések a függőleges helyzetből szinte teljesen lehajthatók.

Az ID. ROOMZZ nem rendelkezik hagyományos műszerfallal. A manuális „ID. Drive üzemmódban a digitális pilótafülke a kormánykerékkel együtt a vezető előtt áll. A digitális pilótafülke egy üvegpanelből áll. A digitalizált kormánykereket koncepcionálisan integrálták a panelbe.

A belső térben használt anyagok is szokatlanok. Az üléshuzatok például az AppleSkin™ -ből készülnek – új termék, amely megújuló nyersanyagból áll. Az ajtóborítások „ID.Light” részein speciálisan feldolgozott fa furnérokat használnak. A CleanAir rendszer aktív szűrőrendszert használ annak biztosítására, hogy a jármű belsejében lévő levegő még akkor is tiszta marad, ha a környezeti levegő nem az lenne.

A 82 kWh akkumulátorral az ID.ROOMZZ – WLTP mérés szerint – akár 450 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik. Körülbelül fél óra alatt a koncepcióautót kapacitásának 80 százalékára lehet feltölteni egy gyors, 150 kW-os töltőrendszer segítségével.

Két elektromos motor folyamatosan képes mindkét tengelyt 306 lóerő (elektromos 4MOTION) rendszerteljesítménnyel meghajtani. Az ID.ROOMZZ 6,6 másodperc alatt gyorsulhat 100 kilométer/órára és elérheti a legfeljebb 180 kilométeres sebességet (elektronikusan szabályozott). Mint minden e-autó esetében, a maximális nyomaték már álló helyzetről elérhető.