A Škoda Design tervezte a Tour de France győzteseinek trófeáit
› A győztesek egy exkluzív kristályszoborral lesznek gazdagabbak, amelyet a ŠKODA Design alkotott meg
› Inspirációként az elektromos tanulmányautó, a ŠKODA VISION E szolgált
› Bernhard Maier, a ŠKODA igazgatótanácsának elnöke adja át a díjat a legjobb sprinternek
› A ŠKODA hivatalos támogatóként és hivatalos autós partnerként 2004 óta támogatja a Tour de France versenyét
Az idei Tour de France győzteseinek trófeái a ŠKODA Design tervezőinek munkáját dicséri. A korábbi évekhez hasonlóan most is a cseh márka szakemberei álmodták meg azokat a kristály díjakat, amelyeket a nagy hagyományokkal bíró kerékpáros verseny győztesei a magasba emelhetnek július 23-án Párizsban. A négy szobor a tradicionális cseh üveggyártás művészetét hivatott képviselni. Megalkotásuknál a ŠKODA VISION E tanulmányautó formaterve szolgált az inspiráció forrásául. Emellett a ŠKODA idén 14. alkalommal támogatja a Tour de France versenyét hivatalos partnerként és szponzorálja a Zöld Trikó tulajdonosát, vagyis a legjobb sprintert.
3540 kilométer, 21 szakasz, 3 izzasztó hegyi befutó: az idei Tour de France ismét rászolgál a világ legkeményebb kerékpáros versenyeként megszerzett hírére. A győztesek mind profi versenyzők, akik a három hetes verseny végén, július 23-án haladnak át a Champs-Élysées-n felállított célvonalon. Ezt követi hagyományosan a verseny egyik fénypontja, a hivatalos díjátadó ceremónia. A Sárga Trikót elhódító összetett győztes mellett a pontversenyben első Zöld Trikó tulajdonosa, a legsikeresebb fiatal versenyző Fehér Trikóban illetve a Pöttyös Trikót elhódító hegyi összetettben győztes versenyző ünnepelhet rajongók milliói előtt Párizsban. A befutót követően a ŠKODA igazgatótanácsának elnöke, Bernhard Maier adja át a legjobb sprinternek járó díjat, amely a Zöld Trikóhoz igazodva zöld üvegből készült.
A győztesek trófeái a ŠKODA Design tervezői munkáját dicsérik, a gyártást pedig az elismert cseh üveggyártó Lasvit végezte. Ennek a nagy hagyományokkal bíró vállalatnak a szakemberei vállalták, hogy a cseh üveggyártás művészetének mesterműveit elkészítik. Bár a 60 centiméter magas, 4 kilogramm súlyú trófeák méretei állandóak, a ŠKODA formatervezői évről évre egyre újabb kreatív megoldásokkal szolgálnak a felületet illetően. Az idei Tour de France alkalmával a ŠKODA VISION E tanulmányból merítettek inspirációt. A cseh autógyártó első elektromos tanulmánya április közepén mutatkozott be az Auto Shanghai kiállításon, egy márkára jellemző megoldást mutatva a jövő egyéni mobilitását illetően. Az ötajtós SUV kupé akár 500 kilométert is képes megtenni tisztán elektromos hajtással. Teljesíti az önvezető üzemmód hármas szintjét, érzelmekre ható formai nyelvezetének meghatározó elemei pedig a pontosan rajzolt élek és a dinamikus vonalak. Ez az érzelemgazdagság ugyanúgy megtalálható a Tour de France trófeák formáiban is, amely a cseh kristályművészet modern értelmezését testesíti meg. A ŠKODA VISION E számos részletében – így például a fényszórók tekintetében – szintén merít ebből a tradicionális mesterségből.
A ŠKODA idén 14. alkalommal támogatja hivatalos partnerként a Tour de France versenyét
A 104. Tour de France július 1-jén vette kezdetét, a Grand Départ helyszíne ezúttal Düsseldorf volt. Németország, Belgium és Luxemburg mellett a mezőny több, mint 3 500 kilométert megtéve és 34 francia megyét átszelve érkezik a verseny végén Párizsba. A ŠKODA 2004. óta támogatja a világ legjelentősebb kerékpáros eseményét, az idén pedig 14. alkalommal szerepel, mint hivatalos támogató és hivatalos autós partner. Az együttműködés részeként a márka összesen 250 autót biztosít a szervezői és kísérői feladatok ellátására.
A flottában helyet kapott az új ŠKODA Kodiaq SUV modell, az alapos frissítésen átesett ŠKODA Octavia és a ŠKODA Superb is. A komoly hagyományokkal rendelkező cseh autógyártó zászlóshajója lesz ugyanis a mezőnyt felvezető „Vörös Autó” (Red Car). Ehhez igazodva a Superb limuzin feltűnő latinvörös színben pompázik. További különleges ismertetőjegye a hatalmas panorámatető, amely egy gombnyomással nyitható a második üléssorból. Ennek köszönhetően Christian Prudhomme, a Tour versenyigazgatója akár fel is egyenesedhet a nyitott tetőn keresztül, optimálisan átlátva így a mezőnyt egy-egy szakasz indítása előtt. Ezen felül számos műszaki különlegességgel is bír a Superb, annak érdekében, hogy optimálisan elláthassa a Tour de France mobil irányító központjának szerepét. A limuzin több különböző rádiócsatorna fogadására képes, az így érkező információk alapján adja a versenyigazgató a versennyel és a biztonsággal kapcsolatos utasításait.
A düsseldorfi nyitószakaszon különleges vendég, három új ŠKODA Karoq is szerepet kapott, ők szervizjárműként kísértek három csapatot. A háromhetes bevetés alatt a ŠKODA flotta nagyjából 2,8 millió kilométert tesz meg. A 2004 óta a Tour de France kapcsán teljesített összesített futásteljesítmény mára már a 30 millió kilométert is meghaladja. A ŠKODA szerviz csapata a háttérben dolgozva gondoskodik arról, hogy a 250 ŠKODA mindennap tökéletesen felkészítve álljon a következő szakasz elé. Hivatalos autós partneri szerepe mellett a ŠKODA sorozatban harmadik alkalommal támogatja a Tour de France versenyét a legjobb sprinternek járó Zöld Trikó szponzoraként.