Škoda Fabia – 25 év siker

  • Az első Škoda Fabia 25 éve gördült le a futószalagról
  • A gyártás 1999-es megkezdése óta több mint 4,9 millió Fabiát gyártottak, ezt a számot a Škoda kínálatában csak az Octavia múlja felül.
  • Közel 400 000 Fabia talált otthonra az Egyesült Királyságban
  • A Fabia mind a négy generációja több mint 100 iparági díjat nyert

A Škoda Fabia 25 éve a márka termékpalettájának sarokköve. Az Octaviával együtt folyamatos gyártást élvezett, és a márka minden idők második legnagyobb példányszámban eladott autója lett. Négy generáción keresztül szabványokat állított fel a praktikum, a kényelem és az érték terén, és számtalan díjat nyert az út során.

Az Egyesült Királyság jelentős szerepet játszott a Fabia sikertörténetében. A brit vásárlók nagy számban alkalmazták a Fabiát, és Németország, Csehország és Lengyelország mellett a márka egyik legnagyobb piaca Európában.

A Fabia értékesítési sikerei rávilágítanak széles körű vonzerejére minden piacon. Az első generációs autóból csaknem 1,8 millió példány készült, a második generációs autó pedig 1,7 millióval egészítette ki az összeset. A gyártás 1999-es megkezdése óta eddig több mint 4,9 millió Fabiát gyártottak, ezt a számot a Škoda kínálatában csak az Octavia múlja felül.

A Fabia vonzereje rendkívül széles. Míg az értékes belépőszintű modellek sok vásárló számára lehetővé tették, hogy először válasszon új autót, a sorozat másik végén a vRS modellek fókuszáltabb, sportosabb élvonalat adtak a Fabia sorozatnak. Valójában az olyan autók, mint a turbódízel meghajtású Mk1 Fabia vRS, modern klasszikusokká váltak, köszönhetően a Škoda más megközelítésének. Ugyanez mondható el az Mk2 vRS-ről is, amely bemutatta a szektor első turbó- és kompresszoros hajtásláncát.

A Fabia a Škoda modellje is volt a nagysikerű motorsport programjaiban. A tűzokádó 2003-as Fabia WRC-től a jelenlegi Fabia RS Rally2-ig a Fabia a rali világ etalon autójává vált. A Škoda által házon belül tervezett és épített nagyon kevés versenyautó egyike, a Fabia a sportág legmagasabb szintjén elért siker szinonimájává vált.

Fabia Mk1 1999-2007 – 1,78 millió eladott modell világszerte

A Škoda az 1999-es Frankfurti Autószalonon mutatta be a Fabia végleges dizájnját. A piacra dobáskor kínált 1,0 és 1,4 8 V-os motorok a Felicia és a Favorit számára fejlesztett 1,3 literes egységek átdolgozott változatai voltak. Mindkét motor a sorozat része maradt egészen addig, amíg 2004-ben be nem mutatták a közepes élettartamú arculatváltást.

A Fabia a vásárlók és a kritikusok körében is egy pillanatra bevált, és dicsérték a modellt stílusáért, praktikumáért és ár-érték arányáért. A What Car a 2000-es év autójának választotta?

Az ötajtós sraffozás bevezetése után a Škoda a Fabia kínálatát egy kombival egészítette ki, amely a 2000-es Párizsi Autószalonon debütált a nyilvánosság előtt. A kombi változat sikere a Fabia további két nemzedékében a sorozat kulcsszerepének számítana.

A Škoda mérnöki hírneve tovább nőtt 2003-ban a Fabia vRS bevezetésével. Az 1,9 literes, 130 lóerős turbódízel motorral hajtott Fabia dacolt a konvenciókkal, és bebizonyította, hogy a rugalmasság és a hatalmas nyomaték (310 Nm) több, mint egy csúcsteljesítményű, magas fordulatszámú benzinmotor. Az a tény, hogy 53,3 mpg-ig tért vissza, és alapfelszereltséggel érkezett, az ágazat egyik legversenyképesebb és legvonzóbb csomagjává tette.

Fabia Mk1 1999-2007 – 1,78 millió eladott modell világszerte

A Škoda az 1999-es Frankfurti Autószalonon mutatta be a Fabia végleges dizájnját. A piacra dobáskor kínált 1,0 és 1,4 8 V-os motorok a Felicia és a Favorit számára fejlesztett 1,3 literes egységek átdolgozott változatai voltak. Mindkét motor a sorozat része maradt egészen addig, amíg 2004-ben be nem mutatták a közepes élettartamú arculatváltást.

A Fabia a vásárlók és a kritikusok körében is egy pillanatra bevált, és dicsérték a modellt stílusáért, praktikumáért és ár-érték arányáért. A What Car a 2000-es év autójának választotta?

Az ötajtós sraffozás bevezetése után a Škoda a Fabia kínálatát egy kombival egészítette ki, amely a 2000-es Párizsi Autószalonon debütált a nyilvánosság előtt. A kombi változat sikere a Fabia további két nemzedékében a sorozat kulcsszerepének számítana.

A Škoda mérnöki hírneve tovább nőtt 2003-ban a Fabia vRS bevezetésével. Az 1,9 literes, 130 lóerős turbódízel motorral hajtott Fabia dacolt a konvenciókkal, és bebizonyította, hogy a rugalmasság és a hatalmas nyomaték (310 Nm) több, mint egy csúcsteljesítményű, magas fordulatszámú benzinmotor. Az a tény, hogy 53,3 mpg-ig tért vissza, és alapfelszereltséggel érkezett, az ágazat egyik legversenyképesebb és legvonzóbb csomagjává tette.

Fabia Mk2 2007-2014 – 1,7 millió eladott modell világszerte

A Fabia második generációját a 2007-es Genfi Autószalonon mutatták be, mielőtt egy hónappal később sorozatgyártásba került. Az első generációs modellhez hasonlóan az Mk2 is a Volkswagen-csoport PQ24 platformjára épült, de nagyobb karosszériát, valamint számos tervezési és műszaki fejlesztést tartalmazott elődjéhez képest.

A Fabia új generációja lágyabb megjelenést mutatott be, amely tükrözi a márka fejlődő formanyelvét. Lekerekítettebb vonalakkal, visszahúzott fényszórókkal, jellegzetes „lebegő tetővel” és elsötétített A-oszloppal debütált. A 315 literes csomagtartó lényegesen nagyobb volt, mint az előző modellé (a fenti szektor autóival együtt), miközben az utasok az utastérben megnövekedett fejteret élveztek.

Belül a Fabia karcsúbb, kifinomultabb megjelenést mutatott be, jobb anyagok és több felszereltség mellett. A minőségibb műanyagok és szövetek az új Fabia prémium ajánlatát tették lehetővé, míg a szórakoztatás és a vezetői kijelző fejlesztése révén a második generációs modell az elődje fölé emelkedett. A márka új Amundsen szórakoztató rendszerének bemutatásával a második generációs Fabia volt az első, amely érintőképernyős kijelzővel is elérhető volt.

A Škoda az első generációs vRS-modell sikerét egy új verzióval követte, amely újabb elsőséget jelentett a szektorban. A második generációs Fabia vRS, amelyet első ízben kínáltak sraffozással és kombi formában, egyedülálló, 1,4 TSI 180 LE-s „kettős” motorral érkezett, amely turbófeltöltővel és kompresszorral is rendelkezik. Az új motor mindkét változatnál 7,3 másodperces 0-62 mérföld/óra sebességet és 139 mérföld/óra végsebességet adott az ötajtós nyílásban és 140 mérföld/órás sebességet a kombiban.

A teljesítményskála másik végén a Škoda bemutatta GreenLine II modelljének új változatát. Az új 1.2 TDI CR DPF motorral és számos egyéb üzemanyag-takarékos technológiával felszerelt Fabia Greenline második generációja a Škoda által valaha gyártott legtisztább és leghatékonyabb autó volt, mindössze 89 g/km CO2-kibocsátásával.

Fabia Mk3 2014-2021 – 1,2 millió eladott modell világszerte

A harmadik Fabia-jelvényt viselő modell egy sor új technológiát, biztonsági funkciókat és vezetőt segítő eszközöket vezetett be. A harmadik generációs modell brit értékesítése 2015 januárjában kezdődött. A Fabia első két fejlesztésétől eltérően, amelyek a Volkswagen-csoport PQ24 platformját használták, a harmadik generáció egy új PQ26 hibrid platformra épült, amely egyesítette a meglévő PQ25 és a már meglévő PQ25 egyes részeit. új MQB platformok. Ez 2470 mm-rel megnövelt tengelytávot (+5 mm) és szélesebb nyomtávot (+30 mm) hozott, ami hatékonyan ellensúlyozta a teljes hossz és magasság csökkenését.

Belül a Škoda javította a minőséget és a felszereltséget, valamint javította a műszaki jellemzőket a sorozatban. A csomagtartó űrtartalma 330 literre nőtt, miközben a Volkswagen-csoport legújabb MIB infotainment rendszerének bevezetése új szintű kapcsolódási lehetőségeket biztosított a vezetők számára. Az anyagokat ismét javították az egész kabinban.

A piacra dobástól kezdve a vásárlók összesen négy benzin- és két dízelmotor közül választhattak, amelyek mindegyike teljes mértékben megfelelt az EU6-nak, és első alkalommal kapott alapfelszereltséget Start-Stop és fékenergia-visszanyeréssel. A benzines opciók között két háromhengeres, 1,0 literes MPI-egység 60 vagy 75 lóerővel és két 1,2 literes, négyhengeres TSI-motor volt 90 vagy 110 lóerővel. A dízel vásárlók két új háromhengeres, 1,4 literes TDI-motor közül választhattak, 90, illetve 105 LE-vel.

A harmadik generációs Fabia 2019-ben megújult, és újításokat vezetett be a fényszórókon és a lökhárítókon. A választék szerkezetét is felülvizsgálták, és a népszerű Monte Carlo modell lett a zászlóshajó. Ezzel egy időben a Fabia csak benzinmotoros modell lett, mindkét dízel opció eltűnt a kínálatból.

Fabia Mk4 2021-jelenleg – 250 000 eladott modell világszerte

Az első generációs modell után 21 évvel piacra dobott negyedik, Fabia-jelvényt viselő Škoda modell 2021 végén került forgalomba az Egyesült Királyságban. És elődeihez hasonlóan a jelenlegi modell továbbra is meghatározza a mércét a hely, az érték és az érték tekintetében. minőség a szupermini szektorban.

Az első Fabia, amely a Volkswagen-csoport fejlett MQB-A0 platformjára épül, a Fabia a legtágasabb autó szegmensében, míg a klasszikus Škoda tulajdonságok, mint például a kiváló ár-érték arány, a magas funkcionalitás és az új Simply Clever funkciók megerősítik a Fabiát. a tökéletes belépő szintű modell a Škoda kínálatában.

Az MQB-AO alapozásnak köszönhetően a negyedik generációs Fabia minden tekintetben felülmúlja elődeit, de gyakorlatilag nem változik a súlya. A 4108 mm-es hosszával 111 mm-rel hosszabb, mint a harmadik generációs modell és az első Fabia, amely túllépte a négy méteres határt. A tengelytáv 2564 mm-rel 94 mm-rel nőtt, míg az autó szélessége 48 mm-rel 1780 mm-re nőtt. A nagyobb külső méretek még nagyobb utasteret eredményeznek. A Fabia csomagtartója 50 literrel 380 literre nőtt, ez az érték, amelyhez a fenti osztályba tartozó autók közül sok nem tud megfelelni. Lehajtott hátsó ülésekkel az űrtartalom 1190 literre nő.

A Karl Neuhold és Oliver Stefani által tervezett negyedik generációs Fabia modellt dinamikus vonalak, tökéletesen kiegyensúlyozott arányok, valamint élesen rajzolt fényszórók és hátsó lámpák határozzák meg. Elődeihez hasonlóan a negyedik generációs Fabia is tele van bonyolult és okos részletekkel. Ezek közé tartoznak az első ajtók karosszériavonalai, amelyek a cseh zászló jellegzetes háromszögét replikálják.

A Fabia jelenleg négy benzinmotorral kapható, amelyek teljesítménye 80 lóerő és 150 lóerő között van. Mindhárom TSI egység (95 LE, 116 LE és 150 LE) az EVO motorcsaládból származik, a nagyobb teljesítményű, 116 lóerős és 150 lóerős motorokhoz hatfokozatú kézi vagy hétfokozatú DSG opció (az 1.5 TSI 150 LE csak DSG).

Fabia a motorsportban

Több mint 20 éve a Fabia vezeti a Škoda motorsport programjait. Miután a Volkswagen-csoport előtti korszakban figyelemreméltó sikereket ért el az olyan óriási öldöklő szuperminikkel, mint a Favorit és Felicia, a Škoda már a megérkezésükkor az új Fabiát az élvonalba helyezte. Az elmúlt két évtized során a gyári gyártású Škoda modellek a rally minden szintjén versenyeztek, a nemzeti versenyektől a rali-világbajnokságig. A Fabia hozzájárulása a márka motorsport-győzelmeinek összeállításához figyelemre méltó, és az autó alapvető értékeiről tanúskodik, generációtól függetlenül.

FRISS PARALIMPIAI HÍREINK >>>

Tudtad?