Skoda jubileum

ELKÉSZÜLT AZ 500 EZREDIK HARMADIK GENERÁCIÓS ŠKODA SUPERB

Kvasinyban március 22-én legördült a szerelőszalagról az 500 ezredik harmadik generációs ŠKODA SUPERB. A ŠKODA zászlóshajója 2015 márciusi gyártáskezdete óta új korszakba vezette a márkát, SUPERB sorozatával vette ugyanis kezdetét a cseh autógyártó történetének legnagyobb modelloffenzívája. A csúcsmodell a korábbiakhoz hasonlóan világszerte népszerű az ügyfelek körében.

Amint Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja kiemelte: „Ma félmillió jó okunk van a büszkeségre. E gyártási jubileum a ŠKODA SUPERB töretlen népszerűségét bizonyítja, amelynek dizájn- és műszaki kvalitásaival, illetve verhetetlen térkínálatával immár négy éve igazoljuk a márka igényességét a középkategóriában. Az időközben már öt helyszínen készülő SUPERB a középkategória legjobb és legsikeresebb modelljei közé tartozik, s jelentős szerepet játszik a márka hosszútávú növekedésében.”

Gyártási darabszámai szintén megerősítik a márka zászlóshajójának sikerét. A 2001-ben bemutatott, majd 136 100 példányban készült első generáció utódja jelentősen megnövelte e volument, s 2008 és 2015 között összesen 618 500 második generációs SUPERB hagyta el a gyárat. A jelenlegi, azaz harmadik nemzedék 2015 márciusban érkezett, s azóta 500 ezer készült belőle. Mindeddig összesen mintegy 1,25 millió gördült le a ŠKODA csúcsmodelljéből a szerelőszalagokról. 2019-ben a SUPERB széleskörűen továbbfejlesztve és hálózatról tölthető (plug-in), új hibridhajtású változattal kezdi meg modellciklusa második felét.

A SUPERB sorozat sikertörténete 1934-ben a ŠKODA 640 SUPERB modellel vette kezdetét. A típusnév eredete a latin „superbus”, aminek jelentése „szép”, „kiemelkedő” vagy „pompás”. A SUPERB név azóta a különösen igényes ŠKODA gépkocsik szinonimája, amit 1949-ig viseltek a márka luxuslimuzinjai.

2001-ben, azaz tíz évvel a márka Volkswagen-csoporthoz csatlakozását követően a cseh márka ismét elővette a gazdag hagyományokra visszatekintő nevet, amely az új idők első SUPERB-generációjával a középkategóriába tért vissza. Az OCTAVIA és a FABIA mellett a márka akkori harmadik modellsorozataként korszerű technikájával és bőséges térkínálatával győzte meg vásárlóit, s 2001 és 2008 között összesen 136 100 példányban gördült le a szerelőszalagról.

A 2008-as Genfi Autószalonon már a ŠKODA SUPERB második nemzedékének világpremierjét ünnepelhettük. Az új modell még több hellyel, elegáns megjelenéssel és a legszínvonalasabb kidolgozási minőséggel csábított, s első ízben szerepelt összkerékhajtású SUPERB a kínálatban. 2009-ben érkezett a praktikus ŠKODA SUPERB COMBI.

2015-ben új mércét állított a cseh márka új SUPERB sorozatával, amelynek harmadik nemzedékének tagjaiból mindössze négy év alatt összesen félmillió készült, közülük 358 200 Kvasiny gyárában. Mindezt négy további helyszín – Aurangabad (India), Nanking (Kína), Uszt-Kamenogorszk (Kazahsztán) és Tiszasalamon (Ukrajna) – termelése egészítette ki. A SUPERB ma Európa-szerte a középkategória legsikeresebb modelljei közé tartozik, s jelentős szerepet játszik a ŠKODA márka hosszútávú növekedésében.