Skoda Superb kombi történelem
A Škoda Superb nyomon követése az 1930-as évek eredetétől az innováció generációkon keresztül
- A mai napig több mint 1 600 000 darab Superb készült
- A „Superb” névnek nagy hagyománya van a cseh autógyártó csúcsmodelljének megjelöléseként
- A negyedik modern Superb generáció folytatja ezt az örökséget, fejlett technológiákkal és továbbfejlesztett dizájnnal
A modern Škoda Superb első generációját 2001-ben mutatták be – közel hét évtizeddel az eredeti Superb 1934-es debütálása után. Eddig több mint 1 600 000 példányt gyártottak le. Az évek során mind a ferdehátú, mind a kombi karosszériaváltozatok számos nemzetközi elismerést és díjat gyűjtöttek be a neves autós magazinoktól.
Exkluzív Skoda podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
Az előfutár: az első mérföldkőnek számító Superb modell az 1930-as években
A mai Superb modellek elődje, a Škoda 640 Superb 1934-ben került piacra, és kényelmes, csendes és érzékeny utazást kínált. 5500 mm hosszúságú, bőséges helyet biztosított akár hét személy számára. A Superb számos újítást vezetett be, köztük a fejlett központi csővázat független kerékfelfüggesztéssel. A fedélzeti vezetékek egy akkor forradalmi 12 voltos rendszerrel működtek, amelyet ma is használnak az autókban. A modellt 2492 cm3 lökettérfogatú, 40,5 kW (55 LE) teljesítményű hathengeres motor hajtotta.
2001: Újjáéledt az örökség
Több mint 50 évvel később a Škoda újra piacra dobta a Superbet. Az első modern modellgenerációt 2001 szeptemberében a Frankfurti Autószalonon mutatták be, és azóta is a Superb a márka zászlóshajója az ICE modell. 2008-ra körülbelül 137 000 darab gördült le a gyártósorról. A Superb volt az első Škoda modell, amely olyan funkciókat kínált, mint a bi-xenon fényszórók, az automata Tiptronic sebességváltó és a Coming Home funkció, amely az ajtók becsukása után rövid ideig bekapcsolva tartotta a tompított fényszórókat. A széles körű elismerést kivívó Superb a német „Auto Bild” autós magazin „Legjobb Import Autó” címet is kapott.
2008: A második modern generáció piacra dobása
2008-ban a Škoda bemutatta a modern Superb második generációját, amely elsőként kínált opcionális összkerékhajtást. 2009-ben a cseh autógyár a különösen tágas Estate-vel bővítette a sorozatot. 2015-re a második generációs Superb 618 000 vásárlót vonzott, ami messze felülmúlta elődjét. A második generáció számos nemzetközi díjat is nyert: a brit „Top Gear” autós magazin 2009-ben az „Év Luxusautója” címet választotta; 2012-ben az „auto motor und sport” német autós magazin „Legjobb autók” olvasói szavazásán megszerezte a „Legjobb importautó” címet kategóriájában.
2015: Egy hibrid korszak kezdete
A 2015 februárjában piacra dobott, majd nem sokkal azután az Estate-t követően a modern Superb harmadik iterációja a Volkswagen-csoport MQB platformjára épült. Ismét a legmodernebb technológiával felszerelt, ez volt az első Škoda modell, amely DCC adaptív alvázzal, háromzónás klímavezérléssel és olyan úttörő segédrendszerekkel, mint a Traffic Jam Assist és az Emergency Assist kapott helyet. Az adaptív sebességtartó automatika, a sávtartó asszisztens és az utazási asszisztens tovább bővítette a Superb képességeit. A Škoda Superb harmadik modern generációja a mai napig a sorozat legkelendőbb generációja. A 2016-os Estate a közel 860 000 legyártott jármű mintegy 54 százalékát tette ki. Németországban, a Škoda legnagyobb egységes piacán a leszállított Superb járművek több mint 90 százaléka kombi volt. A nemzetközi díjak között szerepelt a 2016-os Red Dot Award a kivételes terméktervezésért. 2017-ben az „AUTO Straßenverkehr” német autós magazin olvasói a Škoda Superb Estate legjobb importautóját választották a 25 000-30 000 eurós kategóriában. A 2019-es frissítéssel debütált a Škoda első plug-in hibrid modellje, a Superb iV. Minden generációban több mint 1 600 000 Superb modell készült világszerte, a negyedik generációs Superb pedig készen áll a sorozat sikereinek örökségére.