Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A Skoda Vision E tanulmányautó európai premierjét a Frankfurti Autószalonon tartja

Posted on 2017.09.10.2020.05.08. By AztaCARom

A ŠKODA a szeptember 12 és 24. között megrendezésre kerülő Frankfurti Autószalonon (IAA) mutatja be első, tisztán elektromos koncepcióautóját, a VISION E tanulmányt, amely már a 3-as szintű önvezetésre is képes. A Shanghaiban debütált tanulmány formatervét még tovább fejlesztették a világpremier óta. A tanulmány újabb lépést tesz előre a digitális jövő felé vezető úton és úttörő megoldásokkal jelentkezik az összekapcsolhatóság terén. A legfeltűnőbb formatervezési megoldás a B oszlop elhagyása és az ellentétesen nyíló ajtók alkalmazása. A ŠKODA modellekre jellemző vonás a nagyvonalú térkínálat, a korszerű vezetéstámogató rendszerek sora illetve a számos „Simply Clever” megoldás is.
 
A VISION E tanulmány formaterve magán hordozza a ŠKODA új, elektromos járművekre megalkotott formanyelvének jellegzetes vonásait. Az ellentétesen nyíló ajtók és a négy egyenként kifordítható ülés igen feltűnő eleme a koncepció formavilágának. Az oldalsó visszapillantó tükör már a múlté, az autó körüli történéseket kamerák képein keresztül követhetjük a képernyőkön. A VISION E tanulmány tudatosa mellőzi a B oszlopot, ezzel is garantálva a még tágasabb belső térkínálatot. A Shanghaiban bemutatott koncepcióhoz képest a tanulmány orrkialakítását továbbfejlesztették, amely így még karakteresebb arculatot kölcsönöz az autónak.
 
A VISION E tanulmánnyal a ŠKODA óriásit lép előre a digitális jövő felé vezető úton. A vállalat történetének első tisztán elektromos hajtású, önvezető tanulmányautója az összekapcsolhatóság új szintjét képviseli.

A vezetőoldali kijelző mellett a műszerfal közepén található a központi érintőképernyős kijelző, amelynek segítségével a vezető és a mellette helyet foglaló utas a Škoda Connect minden lényeges funkcióját és szolgáltatását láthatja és vezérelheti. Emellett pedig minden utas saját képernyővel is rendelkezik. Az érintőképernyőkön keresztül számos kényelmi funkció, mint például a járműinformációk vagy a szórakoztató programok is vezérelhetők. Az okostelefonok indukciós töltését biztosító Phone Box az egyes ajtókba integrálva került kialakításra. Emellett a box segítségével lehetőség nyílik az utasok személyes beállításainak, adatainak és információinak az egyéni képernyőkre történő továbbítására.
 
Számos további megoldás jelzi, hogy a jövő már elkezdődött. Erre példa az infotainment rendszer, amely hang- illetve gesztusvezérléssel is működtethető. A szemmozgás vizsgálat (Eye Tracking) kamerák segítségével figyeli folyamatosan a vezetőt és vizsgálja fittségét és éberségét. A fáradtságérzékelő funkció (Driver Alert) figyelmezteti a vezetőt fáradtság esetén. A VISION E fedélzetén még egy digitális orvos is helyet kapott: a pulzusmérő automatikusan lelassítja a járművet, amennyiben a vezetőnél bármilyen egészségügyi probléma jelentkezik. Számos sorozatgyártású Škoda modellhez hasonlóan a VISION E utasai is állandó összeköttetésben lehetnek a Wi-Fi hotspotnak és az LTE modulnak köszönhetően.
 
A 4.668 mm hosszú, 1.924 mm széles és 1.591 mm magas ŠKODA VISION E tengelytávja 2.851 mm, mely magabiztos megjelenést ad az úton. A hosszú tengelytávnak és a rövid első és hátsó túlnyúlásoknak köszönhetően a formatervezők – a ŠKODA esetében megszokott módon – kiemelkedően nagyvonalú és kényelmes belső teret alakítottak ki. A Vision E igazán tágas térérzetét tovább erősíti az első és a hátsó részeken egyaránt hiányzó központi alagút.
Elektromos motorjai összesen 225 kW (306 LE) teljesítménnyel hajtják a tanulmányautó mind a négy kerekét. Az akár 500 kilométeres hatótáv és a 180 km/órás végsebesség igen figyelemreméltó adat, de a VISION E emellett még az önvezető autózás 3-as szintjét is teljesíti. Ennek megfelelően autópályán önállóan gyorsít, kormányoz, fékez és elkerüli az akadályokat. A Car Park robotpilóta önállóan megkeresi a szabad parkolóhelyet és önállóan beparkol. A VISION E induktívan tölthető.
 
 

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:Frankfurti Autószalon, ŠKODA, Skoda Auto, Skoda Vision E, VISION E

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Immár g-tron változatban is rendelhető az Audi A4 és az A5
Next Post: Brno-i kiküldetés

Kapcsolódó cikkek

  • Elkezdődött a Zöld Busz Program Hírek
  • Az új MINI modellek több mint 15 százaléka már hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával talál gazdára Ctrl+C - Ctrl+V
  • A román csürhe ma is akciózik – Balesetek, több kilométeres torlódás az M1-esen, M0-on, M5-ön és több határátkelőnél Hírek
  • Elhasznált akkuk új élete Hírek
  • Máriapócson rögtön támad a „Korda-horda” Ctrl+C - Ctrl+V
  • A legjobb, ami Vettellel történhetett az elmúlt években Hírek

Keresés

2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A World Photography Awards 2023 nyílt pályázatának döntősei
  • A múlt héten megérkezett Ed Sheeran vadonatúj felvétele, az „Eyes Closed”
  • A Linkin Park egy újabb kiadatlan számot fedett fel „Fighting Myself” címmel
  • A Képzőművészeti Egyetem jótékonysági adományozást szervez a török földrengés áldozatai javára
  • Újabb szívhez szóló dalt ismerhetünk meg a The National közelgő lemezéről
  • Van képünk hozzá (23.03.27.) – Lexus ROV
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • A távoli északon teszteli az Audi a Q6 e-tron szériaközeli prototípusát
  • A gyári BMW-csapattal tesztelt Kovács Bálint
  • A Mazda CX-9 gyengén teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Fogyasszunk több rostot, a szervezetünk hálás lesz érte!
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT