Soros hathengeres benzinmotor azonnali teljesítmény-leadással és BMW M modellekre jellemző, kivételesen széles fordulatszám-tartománnyal
A nagyteljesítményű kvartett tagjait hajtó erőforrás a BMW M modellekre jellemző, kivételesen széles fordulatszám-tartományt és az M TwinPower Turbo technológia legújabb nemzedékének innovációit egyesíti. A végeredmény a BMW eddigi legnagyobb teljesítményű és legnagyobb forgatónyomatékra képes soros hathengeres benzinmotorja, amelyet ráadásul könnyűszerkezetes felépítés mentén, rendkívül masszív egységként, maximális teljesítményre optimalizálva terveztek meg a mérnökök. A két turbófeltöltő közvetett töltőlevegő-hűtővel dolgozik, a motor minden vezetési szituációban elegendő levegőellátásáról optimalizált légbevezető-rendszer gondoskodik, az üzemanyag pedig 350 bar közvetlen befecskendezési nyomással érkezik meg az égéstérbe. Mindezek együttesen azonnali teljesítmény-leadást és veszteségek nélküli, kivételesen magas fordulatok kipörgetését teszik lehetővé.
Az új BMW M3 limuzin és az új BMW M4 Coupé erőforrása percenkénti 2 650 és 6 130 főtengely-fordulat között adja le 550 Nm csúcs forgatónyomatékát, 353 kW / 480 lóerő maximális teljesítménye pedig percenkénti 6 250 főtengely-fordulatnál jelentkezik. A Competition modellek benzinmotorja ugyancsak széles tartományban, percenkénti 2 750 és 5 500 főtengely-fordulat között képes fenntartani 650 Nm csúcs forgatónyomatékát. 375 kW / 510 lóerő maximális teljesítménye percenkénti 6 250 főtengely-fordulatnál épül fel és egészen a 7 200-as fordulatnál kezdődő vörös tartományig kitart.
Ezen teljesítményadatok kivételesen intenzív vezetési élményt ígérnek. Az új BMW M3 limuzin és az új BMW M4 Coupé mindössze 4,2 másodperc alatt felsprintel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, 13,7 szekundum alatt pedig eléri a 200 km/órás tempót. A Competition kivitelek esetében utóbbi két érték 3,9 másodpercre, illetve 12,5 szekundumra csökken. A teljesítményhez méltó hangzásról elektronikusan vezérelt szelepekkel dolgozó, típus-specifikus kipufogórendszer gondoskodik.
A hajtáslánc-technológia alkatrészeinek minden vezetési szituációban optimális működési hőmérsékletét ugyancsak típus-specifikus hűtőrendszer garantálja – legyen szó akár belvárosi közlekedésről, rövid távolságok megtételéről vagy zárt aszfaltcsíkokon határig hajszolt, nagyteljesítményű tempózásokról. A központi hűtőrendszert az első kerékjárati ívekben egy-egy magas hőmérsékletű hűtő egészíti ki, amelyekhez a Competition modellek esetében további egy motorolaj-hűtő és egy önálló váltóolaj-hűtő is társul. A hajtáslánc-technológia minden vezetési szituációban tökéletes kenési rendszerét a BMW M GmbH tervezőmérnökei a motorsport élvonalában felhalmozott több évtizedes szaktudásra alapozva dolgozták ki, amelynek eredményeként az olajtartály két különálló kamrát és egy integrált szívócsatornát is kapott. A teljesítmény-optimalizált olajpumpának és a kiegészítő szívócsatornának köszönhetően a rendszer minden vezetési szituációban, még maximális teljesítmény-leadás esetén, intenzív terhelésnél és gyors egymásutáni irányváltások közben is mindvégig képes fenntartani a hajtáslánc-technológia alkatrészeinek optimális, megbízható kenését.
Fotók a Facebook oldalunkon!