Sportos hangolás
A futómű felépítését elől és hátul egyaránt ötkaros felfüggesztésekkel oldották meg, amely optimálisan veszi fel a hossz- és oldalirányú erőket. Az alapfelszereltségben szereplő RS-sportfutóművel az Audi RS 4 Avant (üzemanyag-fogyasztás, kombinált: 9,2 l/100 km; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 211 – 210 g/km) karosszériája hét milliméterrel ül mélyebben, mint a sportfutóművel szerelt Audi S4 alapmodell esetében.
Igény esetén elérhető a dinamikus csillapítás-szabályzás (Dynamic Ride Control – DRC) rendszerével kiegészített RS-sportfutómű plus, amely még agilisabb irányíthatóságot kínál. Ez a beépített stabilizátor egy különleges csillapítórendszert foglal magába, amely az elektronika használata nélkül azonnal képes ellensúlyozni a jármű karosszériájának mozgását. Amikor a jármű megkezdi a kanyarodást illetve a kanyarban halad, a csillapítás jellege megváltozik, így a jármű hosszirányú és keresztirányú mozgása jelentősen mérséklődik. A lengéscsillapítók mindegyike átlós irányban két külön olajvezetéken keresztül van összekötve egy központi szeleppel. Amikor a jármű kanyarodni kezd illetve a kanyarban halad az egymással átlós helyzetű lengéscsillapítók között, a központi szelepen keresztül egy olajáramot hoz létre, ezzel is további csillapítóerőt generálva. Az egyik oldal tompítása után a csillapítás karakterisztikája megváltozik, így a hosszirányú és keresztirányú mozgások szinte teljesen megszűnnek. Ennek eredményeképpen ez a gyorsan reagáló csillapítási rendszer garantálja az RS modellek kanyarokban mutatott kiemelkedő precizitását.
Az Audi drive select segítségével a vezető három fokozatban változtathatja a lengéscsillapítás jellegét, személyre szabva ezzel a vezetési élményt. Az integrált kapcsolószeleppel szerelt lengéscsillapítók új generációja még kompaktabb és könnyebb elődeinél. Ezen felül biztosítja, hogy a csillapítóerő még szélesebb tartományban álljon rendelkezésre a kényelmes és a dinamikus menetprofilok között illetve nagyobb csillapítóerőnél még pontosabban állítható futóművet garantál, amely különösen a nagy sebességgel bevett kanyaroknál előnyös. Az eredmény: a dinamikus csillapítás-szabályzás (Dynamic Ride Control; DRC) rendszerével kiegészített RS-sportfutómű érezhetően kényelmesebb gördülési érzést biztosít a „komfort” beállításnál. A „dinamikus” menetprofilnál a kivételesen feszes hangolás segít például a nagy sebességgel történő kanyarbevételnél.
Az RS modellekre jellemző dinamikus kormányzás választható elemként érhető el az alapfelszereltségben szereplő elektromechanikus kormányzáson felül. A dinamikus kormányzás során a vezetési sebességtől, a bekormányzási szögtől és az Audi drive select menetdinamikai rendszerben választott profiltól függően, akár 100 százalékig változtathatja annak áttételét. Alacsony sebesség mellett – városi forgalomban vagy parkolásnál – a dinamikus kormányzás igen közvetlen módon működik, a két végállás között mindössze két teljes fordulatot kell megtennie a kormánykeréknek. A szervórásegítés magas szintjével a parkolási műveletek játszi könnyedséggel teljesíthetőek. Az aszfaltozott úttól távol a kormányzás visszajelzésének közvetlensége és az elektromos rásegítés fokozatosan csökken. Autópályán nagy sebességgel történő közlekedésnél az indirekt áttétel és a kisebb kormányerő rásegítés elsimítja az ideges kormánymozdulatokat és támogatja magabiztos egyenesfutást illetve menetstabilitást. A dinamikus kormányzás szoros együttműködésben dolgozik az elektronikus menetstabilizáló rendszerel (Electronic Stabilization Control; ESC) a sportos kezelhetőség és a közlekedési biztonság garantálásán. Amennyiben szükséges, enyhén ellenkormányoz, apró, a vezető számára többségében észrevehetetlen korrekciókkal segíti a terhelés megváltozása miatt kialakult alul illetve túlkormányozottság csökkentését. A különböző súrlódási együtthatóval rendelkező útfelületeken való fékezésnél a rendszer célzottan, a kormányzási korrekció stabilizálásával segít.
A vezetőnek lehetősége nyílik személyre szabott vezetési élményének létrehozására az alapfelszereltséghez tartozó Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer segítségével. Ehhez öt menetprofil áll rendelkezésére: comfort, auto, dynamic valamint az egyénileg konfigurálható RS-specifikus RS1 és RS2 üzemmódok. Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer segítségével egyebek mellett a motor- és a sebességváltó-menedzsment, a kormányrásegítés, a futómű, a dinamikus összkerékkormányzás, a quattro sport-differenciálmű, a motorhang, illetve az automatikus légkondicionáló berendezés karakterisztikája változtatható. A személyre szabható RS2 üzemmód rendeltetése, hogy használatakor gombnyomásra közvetlenül befolyásolható az elektronikus menetstabilizáló rendszer (Electronic Stabilization Control; ESC) működése.
Az új RS 4 Avant alapkivitelben 19 col peremátmérőjű, 265/35 méretű kovácsolt alumínium keréktárcsákkal készül. Igény esetén különböző formavilágú, 20 col peremátmérőjű változatok is elérhetők, többek között egy új, teljes egészében matt bronz színű, ötágú keréktárcsa, amelyre 275/30 méretű abroncsok kerülnek. Az erőteljes, elől 375, hátul 330 milliméter átmérőjű RS acéltárcsás fékek perforált féktárcsákkal biztosítják a magabiztos fékezéshez szükséges feltételeket. Az RS logót hordózó, hat dugattyús féknyergek alapkivitelben fekete, opcionálian pedig vörös színben készülnek. Igény esetén az első tengelyen rendelkezésre állnak a fáradásnak még inkább ellenálló RS kerámia fékek. A féknyergek színe ebben az esetben vörös, szürke vagy kék lehet, perforált tárcsáinak átmérője pedig 400 milliméter.