Startup, robotika, Toyota? Ellőttük a „hívószavakat”, tessék kattintani!

Mostanáig csendben tevékenykedett, ám komoly jövő vár a Boxbot nevű start-up vállalkozásra, amely automatizált kézbesítő rendszert mutatott be Kaliforniában.

A Toyota Research Institute (TRI) kutatóintézet kockázatitőke-befektető leányvállalatának, a Toyota AI Ventures szervezetnek a támogatásával hozta létre autonóm járművekből és önvezérelt logisztikai központból álló kézbesítő rendszerét a Boxbot elnevezésű kaliforniai start-up.

Az utolsó pillanatig titok övezte azt a technológiát, amelyet az Uber és a Tesla volt mérnökei által alapított start-up vállalkozás, a kaliforniai Boxbot fejlesztett. Ez a szófukarság meglehetősen szokatlan abban a last mile (azaz a célállomás közvetlen megközelítését szolgáló, utolsó egy-két kilométeres távra hatékony közlekedési vagy szállítási megoldást fejlesztő) piaci szektorban, amely rendszerint nagyszabású ígéretektől és hangzatos együttműködésektől hangos. Talán pont ez a lényegre törő tárgyilagosság volt az, ami a Toyota robotikai kutatóintézetének, a Toyota Research Institute-nak (TRI) a kockázatitőke-befektető leányvállalatát, a Toyota AI Ventures-t meggyőzte arról, hogy érdemes csatlakozni a fiatal csapatot támogató szervezetekhez.

Összesen 7,5 millió dolláros finanszírozással indult neki a Boxbot a fejlesztésnek, és idén júniusban bebizonyosodott, hogy a Toyota AI Ventures helyesen döntött: az Oakland városában működő cég képes volt újraértelmezni a friss területnek számító, ám ennek ellenére máris sablonos megoldásokban gondolkodó last mile műfajt.

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ
!