Stílusos, sportos külső megjelenés – ismerős sziluettel – és prémium minőségű belsőtérrel
-
Szélesebb és magasabb a kifutó modellnél, ugyanakkor hosszabb a tengelytáv és nagyobb, szélesebb kerékjárati ívek, illetve abroncsok teszik tekintélyt parancsolóvá a modellt
-
A modern és dinamikus SUV-stílus nélkülözi a felesleges vonalakat
-
A hosszabb tengelytávnak, valamint a nagyobb kerekeknek és abroncsoknak köszönhetően erőteljes, atletikus kisugárzás jellemzi a modellt
-
Fejlett aerodinamikai kialakítás, melynek a – CR-V esetében elsőként alkalmazott – Honda Aktív Hűtőrács is a része
-
A kiváló minőségű anyagokból felépülő, prémium belsőtér erőt és megbízhatóságot sugároz
A vadonatúj CR-V sziluettje a kifutó modelléhez hasonlít, formavilága azonban még kifinomultabb és sportosabb. A friss, modern megjelenésű karosszéria szélesebb és magasabb a korábbinál, vonzerejét pedig nemcsak a nagyobb, feltűnőbb kerékjáratok és az élesebb – motorháztetőn és sarkokon kialakított – kontúrok fokozzák, hanem a Honda új arculatához igazodó orr-rész és fényszórópár is.
A tervezési folyamat során modern, lendületes kocsitest született, ami a gyakorlati szempontoknak is messzemenőkig megfelel. Tetszetős arányai és letisztult felületei a kortárs stílushoz igazodnak, egyszersmind nélkülözik a túlzó hatású, felesleges vonalakat.
A modellfrissítés egyik legfőbb hozadéka a 30 mm-rel megnövelt tengelytáv, ami egyfelől nagyobb utastér kialakítását tette lehetővé, másfelől még terebélyesebbnek és erőteljesebbnek láttatja az autót, pláne, hogy a kerekek közelebb kerültek a sarkokhoz. A nagy keréktárcsák és abroncsok, valamint a rövid túlnyúlások atletikussá teszik az összhatást, akárcsak a dupla kipufogóvég.
Az új Honda arculatba illeszkedő, hangsúlyos orr-részt szemlélve a szárnyszerű forma és a jellegzetes, LED-es fényszórópár tűnik fel elsőként, ezt követően vándorol a tekintet a korábbinál letisztultabb lökhárítóra, ami a karcsú hűtőrácsnak is keretet ad. A motorháztető éles vonalai az A-oszlopokkal egy síkba hozott szélvédőig húzódnak, innen futnak tovább a lendületes tetővonalat követve egészen a csomagtérajtóra szerelt légterelőig.
Hátul – szemben a korábbi CR-V-vel – ugyancsak éles körvonalak határozzák meg az összképet, erre a határozottságra játszanak rá a szélesebb kerékjárati ívek mögé bújtatott, látványos kerekek. A dinamikus külcsínhez a magasan meghúzott, hátrafelé egyre szélesedő, vállszerű övvonal is nagyban hozzájárul, miként a finoman emelkedő alsó csík is lendületesebbnek mutatja a Honda újdonságát.
Igencsak jellegzetes a finoman megdöntött, krómozott felső ablakvonal is, melynek alábukó vége a C-oszloppal párhuzamosan halad, mígnem összetalálkozik az alsó díszléccel.
Az egyedi, éles vonalakkal határolt, LED hátsó lámpák L alakot formázva, az övvonal magasságában nyúlnak be a hátsó szélvédő alá, szinte teljesen kitöltve a szabad teret. A két lámpa között krómozott, szárny alakú díszítőelem hirdeti a CR-V prémium mivoltát, s persze nyűgözi le a szemlélőket minden környezetben.
Az új CR-V vásárlói nyolc fényezés közül választhatnak:
Rallye Red, Lunar Silver (metál), Modern Steel (metál), Cosmic Blue (metál), Premium Crystal Red (metál), Platinum White (gyöngyházmetál), Crystal Black (gyöngyházmetál) és Premium Agate Brown (gyöngyházmetál).
A CR-V, modellváltozattól függően, 17”, 18” vagy 19”-os könnyűfémfelni-garnitúrával érkezik; a leggazdagabban felszerelt kivitelnél pedig az üveg panorámatető az alapfelszereltség része.
Fejlett, aerodinamikailag hatékony formaterv
A vadonatúj Honda CR-V aerodinamikai szempontból is zászlóvivő kategóriájában3, a tervezési folyamatnak éppúgy szerves része volt a számítógépes áramlástani vizsgálat, valamint a szélcsatornában végzett kísérletek. Utóbbiakat kisméretű modellel és teljes méretű autóval is számtalanszor elvégezték, sőt a Honda történetében először „futópados” szélcsatornában is optimalizálták a karosszériát.
A mélyre ható elemzés mutatott rá, hogy a vékony A-oszlopokat érdemes a „vállnál” beljebb helyezni, ám a síkba hozott szélvédő, valamint a motorháztető takarásában megbúvó, süllyesztett ablaktörlők előnye megmutatkozott. A gondosan formázott első lökhárító hasonlóképpen fontos szerepet játszik a légáram irányításában, ezt mutatja, hogy ügyesen rajzolt vonalai jelentősen mérsékelik a turbulenciát a motorháztető első pereme körül. A letisztult, cápauszony jellegű antennával ellátott tető, valamint a motor- és padlólemez-borítás csökkenti a légellenállást és a felhajtóerőt, ugyanakkor javítja az útfekvést.
A hátsó lökhárító szélein megfigyelhető mélyedések az autó középrésze felé, majd a lámpák irányába terelik a menetszelet, megakadályozva a turbulenciák kialakulását. A különleges formájú csomagtérajtó-szpoiler szintén a légörvények keletkezésének hivatott útját állni, a szemet gyönyörködtető megjelenés csak hab a tortán. Azzal, hogy az elődmodellhez viszonyítva jelentősen mérséklődött a légellenállás, a karosszériaelemeknél és a kiszögelléseknél előforduló apró hangrobbanások kockázata is csökkent, tehát még csendesebbé vált az utastér.
A krómozott első Honda-embléma alatt kialakított légbeömlőket a Honda által fejlesztett Aktív Hűtőrács (Active Shutter Grille) rendszer szabályozza, tovább fokozva az üzemanyag-hatékonyságot. Alapesetben a rostélyok – amennyire lehet – zárva vannak, hogy jobb legyen az aerodinamikai teljesítmény, szükség esetén viszont egy elektromos léptetőmotor kinyitja őket, hogy a menetszél bejuthasson a motortérbe. A vezérlőegység a hűtőfolyadék, a váltóolaj és a légkondicionáló hőmérsékletét figyelembe véve határozza meg, hogy mikor nyisson a rendszer.
Prémium minőségű belsőtér
A terebélyes, vízszintes díszcsíkkal kiegészített műszerfalnak köszönhetően még tágasabbnak hat a kabin, a kiváló alapanyagok pedig magas minőségérzetet biztosítanak.
A jellegzetesen varrt, kellemes tapintású, fényes, fekete díszléccel kettéosztott panel a teljes műszerfalon végigfut, ahogy a kellemesen puha anyagokból készül az ajtókárpitok felső része is. Hogy az elöl utazókat még nagyobb lábtér várhassa, a műszerfal alsó vonalát kissé megemelték, és természetes hatású, famintás betéteket helyeztek el az ajtókon, illetve a műszerfal alsó részén.
Igen magas színvonalról árulkodnak a levegőzőrostélyok látványos, fémhatású keretei, valamint a szintén fémes megjelenésű díszítőelemek a kormánykeréken, a kilincseken és a légkondicionáló kezelőpaneljén. Elsőrangú az ülések alapáron kínált, fekete szövetkárpitja is, nem beszélve a fekete vagy világos színben választható, feláras bőrbevonatról, amivel valóban a luxusautók szintjére emelhető a CR-V.
A Honda mérnökei a műszerfal elemeit is átrendezték. A középkonzolt immáron egyetlen nagyméretű érintőképernyő uralja, ezt egészíti ki a 7 hüvelykes Vezetői Információs Felület (Driver Information Interface, DII) névre keresztelt, multiinformációs kijelző, amit közvetlenül a vezetővel szemben helyeztek el. A gombok és kapcsolók elrendezése szintén logikusabb lett, nem mellesleg leegyszerűsített kezelőpanelt kapott a légkondicionáló is, amelyet a központi érintőképernyő alá raktak a tervezők.
A könnyebb kilátás érdekében a korábbiaknál 10 mm-rel vékonyabb A-oszlopokat alkalmaztak. Ez a megoldás a CR-V kategóriájának legnagyobb látómezejét eredményezte, mindazonáltal a biztonság természetesen maradt a régi, az új oszlopok ugyanis ultranagy szakítószilárdságú acélból készülnek. További jó hír, hogy a látómező nemcsak vízszintesen, hanem függőlegesen is nőtt – az új, 60 mm-rel rövidebb motorháztető jóval kevesebbet takar ki az útból.
Teljes okostelefon-integráció
A második generációs, intuitívan kezelhető Honda Connect-szoftver megannyi szolgáltatással jár az utazók kedvében, többek között Apple CarPlay4 és Android Auto alapú okostelefon-kapcsolat kiépítésére is alkalmas.
Az Apple CarPlay integrálásával lehetővé vált, hogy az iPhone funkciói az autó beépített képernyőin keresztül is kiaknázhatók legyenek, így még kényelmesebb és élvezetesebb lett a CR-V használata. Segítségével a vezető iránymutatást kérhet, hívásokat indíthat, üzeneteket küldhet, illetve fogadhat, és természetesen zenét is hallgathat, mindezt úgy, hogy az Apple-féle Sirinek ad hangutasításokat.
Az Android Autót úgy tervezték, hogy egyszerű, intuitív utasítások révén legyenek kezelhetők a különféle Android operációs rendszerrel működő okostelefonok. A különleges program érintőképernyővel és hangutasításokkal is irányítható, minimális időre vonja el tehát a figyelmet a vezetésről. A rendszer a Google Maps és Google Now mellett az üzenetküldés, a zenehallgatás funkcióit is képes elérni, sőt egyéb programok kezelését is lehetővé teszi.
Színes információs kijelző a vezető számára (Driver Information Interface, DII)
A kormánykerék mögé helyezett, vadonatúj műszeregység középpontjában nagyméretű, hétcolos, színes TFT-LCD kijelző áll, ami a Vezetői Információs Felület (Driver Information Interface, DII) nevet kapta. Az új DII a hűtőfolyadék-hőmérséklet és az üzemanyagszint visszajelzője közé került, s többek között a sebességmérőt, valamint a vízszintesen mozgó fordulatszámmérőt foglalja magában. A DII képességeit kihasználva a vezető számos „tartalmi zóna” közül választhat. Megtekintheti például a szórakoztatóelektronikai és információs rendszer különféle adatait, a navigációs rendszer térképét, illetve a kapcsolódó utasításokat, elolvashatja az SMS-ek és e-mailek szövegét, sőt a hangvezérlés révén válaszolhat is rájuk. Mindemellett listázhatja az okostelefonban elmentett számokat, és az utazással, az autóval, valamint az összkerékhajtási rendszerrel kapcsolatos adatokat is előhívhatja.
A DII adatainak böngészésére, illetve kiválasztására a kormánykerék bal oldalára helyezett kezelőszerv szolgál. Ennek segítségével kapcsolhat a vezető a DII üzemmódjai, illetve tartalmi zónái között, mi több, akár szöveges keresést is indíthat, így könnyedén megtalálhatja kedvenc zeneszámait, felhívni kívánt ismerőseit. Szintén a volán bal oldalán fellelhető gombokkal vezérelhető a Bluetooth®3 HandsFreeLink® rendszerű telefonkihangosító. A kezelőszervek többsége és a DII egyaránt a vezető látómezőjébe esik, így nem kell elfordítania fejét az elektronikai rendszerek kezeléséhez.
A sebességrögzítő gombjai is ennek okán kerültek a jobb oldali kormánykapcsolóra – innen könnyen és biztonságosan vezérelheti a rendszert a vezető.
https://www.facebook.com/egyszermarlattamautot/posts/1839958952966073
https://www.facebook.com/egyszermarlattamautot/posts/1861916157437019
https://www.facebook.com/egyszermarlattamautot/posts/1863343160627652