Subaru Solterra

Az elmúlt években a Subaru jelentős átalakításon ment keresztül. Olyan változás, amely magában foglalja a márka értékeit, terméklistájának fókuszát a sportosságtól a biztonságig és onnan a hatékonyságig mozgatva. A hatékonyság, amely manapság a legmagasabb kifejezést képviseli az új Subaru Solterra-ban, a Pleiades gyártó első elektromos autójában. A Toyota-val megosztott projektből származik. Ez utóbbi volt felelős az elektromos hajtóműért, amely egy 71,4 kWh-os akkumulátorból áll, amely két motort hajt végre, teljes teljesítménye 218 CV és legfeljebb 460 km, valamint a platform fejlesztése. Subaru munkája ezzel szemben a beállító és a négykerék-meghajtású rendszer finomhangolására összpontosított, amely mindig is a márka modelljeinek zászlóshajója volt.

Stílus szempontjából is a Solterra fontos változást mutat Subaru számára. A japán tervezők által választott stílusmód a jelenlegi gyártáshoz képest radikális változás irányába haladt annak érdekében, hogy erőteljesebben megjegyezze ennek az új modellnek a fontosságát. 4,69 méter hosszú, olyan stílusra törekszik, amely lehetővé teszi a megfigyelő számára, hogy azonnal megértse, hogy ez egy elektromos autó, amelynek formája követi a funkciót. Elöl például a hatszögletű rács teljesen elhajlik, míg a lökhárító oldalán vékony nyílások a levegő az oldalak felé áramlik, ahol azonban nincs hivatkozás a qqq-re a külvilágra, amelyet nagy fekete műanyag védőbélyegek jelenléte hangsúlyozott.

A hátsó rész viszont a kupák világában forog, a tető nagyon kúpos alakjának köszönhetően. A kabin belsejében a “ dobozból kifelé mutató ” külső megközelítés folytatódik: egyszer a fedélzeten, egy pilótafülke borítja magát, amely ugyanolyan figyelmes a stílusra, mint az ergonómia. A vezetési helyzetet valójában Subaru nagy tanulmányozta, amely alaposan felülvizsgálta a kormánykerék és a klaszter által alkotott tengelyt. Ez utóbbi meglehetősen magas helyzetben van, lehetővé téve a vezető számára, hogy a kormánykerék fölött, nem pedig a koronán keresztül reprodukált információkhoz férjen hozzá, mint általában. A fedélzeti technológiai berendezések kerekítése az infotainment rendszer nagy képernyője, 12,3 hüvelykes átlóval.

autodesignmagazine.com