Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Subayota

Posted on 2018.04.21.2018.04.21. By Iroda Távirati

Jön az összkerékhajtású terep-Prius. Majdnem.

Újabb ígéretes együttműködésre készül a Toyota és a Subaru. Az Evoltis hálózatról tölthető hibrid hajtásláncot és akár összkerékhajtást is kaphat.

Toyobaru: így nevezik a rajongók a Toyota GT86 és a Subaru BRZ ikerpárost, a modern japán autóipar egyik legsikeresebb és legszemrevalóbb kooperációját, amely a Subaru boxermotorját alkalmazva valósította meg a Toyota tervezőinek elképzeléseit a megjelenés, az aerodinamika és a menetdinamika terén. Ha minden igaz, hamarosan követheti a modellt egy „Subayota”, amely a Toyota hibrid technológiáját felhasználva tehet értékesebbé egy, a Subaru portfoliójába illeszkedő, egyedi modellt.

Takeshi Tachimori, a Subaru főmérnöke már az év elején elárulta az Automotive News hasábjain, hogy a Toyota által kifejlesztett, hálózatról tölthető (plug-in) hibrid technológiára fogják felépíteni legelső konnektoros hibrid modelljüket. Az év vége előtt bemutatkozó autó közvetlen elődjének a Subaru Crosstrek (Európában XV) modell képeinken látható, hibrid változata tekinthető, ennek akkumulátora azonban nem volt külső forrásból tölthető.

Az még nem eldöntött, hogy a teljes hajtásláncot átveszi-e a Subaru, vagy saját, hosszában beépített boxermotorjához társítja az elektromos komponenseket – utóbbi kétségtelenül izgalmas, bár meglehetősen nagy kihívást jelentő megoldás volna. Szintén megoldandó feladat, hogy a Subaru védjegyének számító összkerékhajtást hogyan társítsák a Toyota Prius PHEV hajtásvezérlésével. Frappáns lehetőséget kínál a Prius japán belpiacos kivitele, amely a hátsó tengelyre ültetett harmadik villanymotorral valósít meg (elektromos) összkerékhajtást.

Mindebből egyelőre egyetlen dolog bizonyos: a hibrid együttműködés a két vállalat között. Még a tervezett új modell neve is rejtély, bár az amerikai Car and Driver magazin tudomása szerint a Subaru a közelmúltban használati céllal levédette az USA szabadalmi hivatalánál az Evoltis nevet. Mivel tudomásunk szerint a közeljövőben nem tervezi másik új modellcsalád bevezetését a márka, a leglogikusabb feltételezés, hogy a Prius technológiát alkalmazó típus kapja a nevet.

Fotók: Toyota, Subaru

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Közlekedési balesetben meghalt egy motoros Zalakomárban
Next Post: 1000 lóerős Toyota Auris érkezett, hátsókerék-hajtással

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Egész évben a PENNY-vel főzhetnek
  • Így vészeld át az óraátállítást!
  • Ismét mozikban a Veszett a világ
  • Ezek az idei év fitnesztrendjei
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT