Subie King – Egy ritka Impreza 22B STi Coupe árverésre került


Természetesen valószínűleg szuperautós készpénzre lesz szüksége, csak hogy lyukat égessen a bankszámláján, hogy megengedhesse magának

A Subaru Impreza 22B STi vitathatatlanul a japán márka egyik legikonikusabb modellje. Azért hozták létre, hogy megemlékezzenek a cég 40. évfordulójáról és a WRC-gyártói címekben aratott harmadik egymást követő győzelméről. Most a valaha készült mindössze 424 példány egyike elérhető aukcióra az Egyesült Államokban.

Az 1997 végén, kizárólag jobbkormányos kivitelben bemutatott Impreza 22B STi hivatalosan soha nem került forgalomba az Egyesült Államokban, így ez a kínálat egészen egyedülálló. A Subaru 400 darabot gyártott le a japán piacra, ezek mindegyike napokon belül elfogyott. Ezenkívül 24-et exportpiacra gyártottak, ebből 16-ot az Egyesült Királyságnak, 5-öt Ausztráliának, és 3 prototípust.

Mint minden más Subaru Impreza ebből a korszakból, ez is tartalmaz néhány módosítást. Eltűntek a gyári kerekek és a gyári szárny, de a helyükön gyári közeli csere. A belső térben csavarozható bukóketrec található. A kék festék szinte gyári opciónak tűnik. Van még néhány apró változtatás is. A kormánykerék nem eredeti, a kézifék fogantyúja sem. A módosítások ellenére továbbra is arra számítunk, hogy ez az autó elég filléres lesz.

A 22B rányomta bélyegét az Impreza vonalra, és a mára hírhedtté vált kiszélesedő sárvédőkkel büszkélkedhet, amelyek 3,2 hüvelykkel szélesebbek, mint egy normál Impreza esetében. A motorháztető egy nagyobb motorháztető-kanállal, valamint két egyedi szellőzőnyílással rendelkezik mindkét oldalon. Ismeretes, hogy a változások nem csak olyan mélyrehatóak voltak, mint a mai autók sok más „teljesítményű” változatában.

A motorháztető alatt egy 2,2 literes turbófeltöltős lapos négyes motor található, 7900-as fordulatszámmal. A Subaru akkori adatai szerint 276 LE (206 kW / 280 LE) volt, bár úgy vélik, hogy a tényleges csúcsteljesítmény megközelítette a 350 lóerőt. Különleges Bilstein lengéscsillapítók is vannak minden kanyarban, valamint nagy Brembo fékek. A pletykák szerint ezek a lengéscsillapítók és a motor lökettérfogata együtt adta meg a 22B jelölését.

Az viszont nagyon világos, hogy ez az autó valószínűleg jóval több mint 100 000 dollárért fog cserélni. Majdnem egy évvel ezelőtt újabb 22B ment át a BringATrailer aukciós blokkon 226 000 dollárért. 115 000 mérföld volt a kilométerszámlálón. Ez a Cars & Bids-en, bár nem teljesen raktáron, mindössze 48 000 mérföld van rajta, és elméletileg minden gond nélkül vissza lehet állítani a gyári eredeti állapotba.