Super Cub erőforrás
- A vadonatúj erőforrás kifinomultabb, erősebb és hatékonyabb
- Továbbfejlesztett szívó- és kipufogóoldali kialakítás, átprogramozott ECU, Euro 5-nek megfelelő károsanyag-kibocsátás
- Megnövelték a váltakozó áramú generátor (ACG) teljesítményét
Hatékony és megbízható! A Super Cub 125 új, 124 cm3-es, léghűtéses motorjának alapját a japánban forgalmazott Super Cub C110 módosított forgattyúháza adja, erre szerelték rá a legújabb MSX Grom SOHC-vezérlésű, kétszelepes hengerfejét. A furat 50, a löket 63,1 mm, a kompressziós viszony pedig 11,5:1. Hangolásakor arra törekedtek, hogy valós segítséget nyújtson a hétköznapi használat során, azaz kellőképpen erős és rugalmas legyen. Csúcsteljesítménye 7,2 kW-ra, azaz 9,72 LE-re (7500 f./percnél) nőtt, míg – 6250 f./percnél jelentkező – legnagyobb forgatónyomatéka 10,4 Nm.
A kedvezőbb áramlás érdekében új levegőszűrőházat dolgoztak ki, ami tökéletesen passzol a motorhoz, ugyanakkor kompatibilis a szintén új levegőzőrendszerrel és elegendő helyet ad a továbbfejlesztett befecskendező rendszernek.
Maga a kipufogórendszer változatlannak tűnik, de belsejét teljesen átalakították, így a korábbi egy helyett két katalizátort építhettek be. Ezzel jelentősen csökkent a Super Cub amúgy is alacsony károsanyag-kibocsátása, immáron az Euro 5-ös környezetvédelmi előírásoknak is megfelel. Az ECU új programja maximalizálja a teljesítményt és az üzemanyag-hatékonyságot, a megnövelt teljesítményű generátor pedig még magasabb szintre emeli az elektromos rendszert.
A sebességváltó maradt négyfokozatú (az üres került „legalulra”), és a Super Cub-hagyományoknak megfelelően röpsúlyos tengelykapcsoló viszi át az erőt a kerékre, így nincs szükség kuplungkarra. A vezető csak kiválasztja – bal lábával – a megfelelő sebességfokozatot, a tengelykapcsoló automatikusan zár-nyit menet közben. Az erőátvitelről 2.50-es, burkolt lánc, valamint 14 és 35 fogas lánckerék gondoskodik, s hogy minél halkabb legyen a rendszer, a primerhajtást ferde fogazású fogaskerékkel oldották meg.
A modern műszaki megoldások eredményeként a Super Cub 125 fogyasztása csupán 1,5 l/100 km (WMTC szabvány szerint), tehát – a 3,7 literes üzemanyagtartályt figyelembe véve – 250 kilométeresnél is nagyobb hatótávolsággal büszkélkedhet a típus.
Az újdonság bemutatását hamarosan folytatjuk!