Számos modellsorozatát frissíti 2024 őszén a BMW

  • Az új BMW 1-es sorozat portfóliója új hajtáslánc-változattal bővül
  • A tisztán elektromos meghajtású BMW i5 Touring, valamint a BMW 5-ös Touring benzinmotorral és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt palettáin új hajtáslánc-változatok debütálnak
  • A BMW M5, illetve a BMW 5-ös sorozat és a BMW X5 plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával dolgozó modellváltozatai mostantól még gyorsabb járműtöltésre képesek
  • A BMW 9.0 operációs rendszer digitális üzemanyagszámla-rendező funkcióval és tovább optimalizált töltőállomás-kereséssel gazdagodik
  • A videóstreaming és az utastéri játékélmény egyre több modellben válik elérhetővé
  • A BMW Digital Key okoskulcs már szelektálható felhasználói jogok mentén is átruházható
  • Új karosszériafényezési árnyalatok, könnyűfém keréktárcsák és utastér-kárpitok a BMW 1-es sorozat, a BMW X2, a BMW 2-es Active Tourer és a BMW 5-ös sorozat palettáján

A nemzetközi világpremier után néhány héttel, 2024 novemberében a BMW 1-es sorozat portfóliója további két hajtáslánc-változattal bővül. Eközben a BMW i5 Touring és a BMW 5-ös Touring palettáin egy új tisztán elektromos hajtáslánc-változat, egy új plug-in hibrid modell és egy négyhengeres benzinmotorral szerelt újdonság is debütál. Sőt mi több, 2024 őszétől a BMW 1-es sorozat, a BMW 5-ös sorozat, a BMW X2 és a BMW 2-es Active Tourer átfogó személyre szabhatóságát új karosszériafényezési árnyalatok, új könnyűfém keréktárcsák és új utastér-kárpitok fokozzák tovább.

Az új BMW M5, illetve a BMW 5-ös sorozat és a BMW X5 plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával dolgozó modellváltozatai által felkínált tisztán elektromos vezetési élményt mostantól mintegy 50 százalékkal megnövelt járműtöltő kapacitás optimalizálja. A videóstreaming és az utastéri játékélmény egyre több BMW modellben válik elérhetővé 2024 őszétől. A távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítések (Remote Software Upgrades) számos új funkciót kínálnak, amelyek két fénypontja a digitális üzemanyagszámla-rendező funkció és a tovább optimalizált töltőállomás-keresés – a BMW 9.0 operációs rendszert futtató modellek esetében. Mostantól ráadásul a digitális okoskulcsok szelektálható felhasználói jogok mentén is átruházhatók.

BMW 1-es sorozat: új belépő szintű modell és egy második hajtáslánc-változat BMW xDrive intelligens összkerékhajtással

2024 novemberétől az új BMW 116 (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 5,9 – 6,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 135 – 146 gramm / km; CO2-osztályok: D – E) szolgáltat belépőt a prémium kompakt szegmensbe. A motorháztető alatt dolgozó háromhengeres, 1.5 liter hengerűrtartalmú benzinmotor maximális teljesítménye 90 kW / 122 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 230 Nm, amelyeket már alapfelszereltségként egy hétfokozatú, duplakuplungos Steptronic automataváltó továbbít az első tengelyre. Az új BMW 116 álló helyzetből 9,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás sebességre.

Az új 1-es BMW palettája eközben egy második, összkerékhajtással dolgozó modellel is bővül: az új BMW 123 xDrive (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 5,9 – 6,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 134 – 145 gramm / km; CO2-osztályok: D – E) meghajtásáról egy 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával felvértezett, négyhengeres benzinmotor gondoskodik, 160 kW / 218 lóerő maximális rendszerteljesítménnyel. A benzinmotor ehhez 150 kW / 204 lóerő maximális teljesítménnyel, míg az integrált elektromos motor 14 kW / 19 lóerő maximális teljesítménnyel járul hozzá. Utóbbi azonnali teljesítmény-leadása – amely kiváltképp előzések közben és magasabb tempóról indított kigyorsítások közben érezhető – 6,3 másodperc alatt abszolvált nulla-százas sprinthez segíti az új BMW 123 xDrive modellt.

BMW M135 xDrive: típus-specifikus teljesítményélmény az exkluzív M Technológia csomag tételeivel

2024 novemberétől kizárólag az új BMW M135 xDrive modellhez válik elérhetővé az exkluzív M Technológia csomag, amely kiegészítő karosszériaváz-merevítő elemekkel és könnyűszerkezetes megoldásokkal, valamint típus-specifikus futómű-technológiai alkatrészekkel varázsolja egyedivé az új 1-es BMW csúcsmodellje által kínált teljesítményélményt. A mérnökien precíz kormányozhatóságot és a rendkívül közvetlen visszajelzéseket keményebb első lengéscsillapítók, súlycsökkentett alumíniumból készült, extra feszes stabilizátorok és megerősített padlólemez-merevítések fokozzák, miközben a mérnökök a kormányművet és a hajtáslánc-technológia vezérlőrendszereit is sportosabbra hangolták. A rugózatlan tömeget BMW M fékrendszer és kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsák csökkentik tovább. A 19” méretű felniken sport gumiabroncsok feszülnek, amelyek az opcionális extrafelszereltség részeként versenypálya-abroncsokra cserélhetők.

Az M Technológia csomagnak köszönhetően megnövelt keresztdinamika és a csúcsmodell sportos fékereje jelentősen jobb versenypálya-köridőket, a hétköznapokban pedig lendületesebb vezethetőséget garantál. Az új BMW 135 xDrive M Technológia csomagjának a kibővített tételeket tartogató, BMW M magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag és a BMW M sportülések is részei, amelyek integrált fejtámlákkal és világító M logókkal fokozzák a vezetés élményét.

2024 novemberétől ráadásul az új BMW 1-es sorozat modelljeit újfajta opciókkal tehetik egyedibbé a bajor prémiummárka ügyfelei. A karosszériafényezési árnyalatok palettája a Fire Red metál, a BMW Individual Tanzanite Blue metál és az M Brooklyn Grey metál színekkel bővül, a könnyűfém keréktárcsák közé pedig a 19” méretű, kovácsolt, Y-küllődizájnú garnitúra is begurul. A BMW M Performance csúcsmodell és az M Sport csomaggal szerelt modellek esetében utóbbit sport gumiabroncsokkal szereli fel a gyártó. A legsportosabb 1-es BMW az M Technológia csomag részeként versenypálya-abroncsokkal is megrendelhető. Az összes többi modellváltozat már alapfelszereltségként Dark Chrome utastér-kárpittal érkezik meg az utakra.

BMW i5 Touring és BMW 5-ös Touring: további három hajtáslánc-változat

2024 novemberében az új BMW 5-ös Touring modellpalettája is tovább bővül. Az új BMW 520i Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,1 – 6,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 137 – 153 gramm / km; CO2-osztály: E) a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával felvértezett, legkorszerűbb négyhengeres benzinmotorral csatlakozik a portfólióhoz, 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítménnyel és 310 Nm csúcs forgatónyomatékkal. A mild-hibrid technológia főtengelyt hajtó indítógenerátorának közreműködésével ezen értékek 153 kW / 208 lóerő maximális rendszerteljesítményre és 330 Nm csúcs rendszer-forgatónyomatékra nőnek, amelyekkel az új BMW 520i Touring 7,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra.

Az új BMW 550e xDrive Touring (átlagos üzemanyag- és kombinált energiafogyasztás, illetve károsanyag-kibocsátás a nagyfeszültségű akkumulátor optimális töltöttsége esetén (WLTP): 0,8 – 1,1 liter / 100 km és 21,9 – 23,8 kWh / 100 km, illetve 19 – 25 gramm / km; átlagos üzemanyag- fogyasztás lemerült akkumulátorral (WLTP): 7,8 – 8,5 liter / 100 km; CO2-osztályok: a nagyfeszültségű akkumulátor optimális töltöttsége esetén B, lemerült akkumulátorral G; tisztán elektromos hatótávolság: 82 – 90 km) modellben a BMW Group moduláris, újgenerációs motorcsaládjának BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotorja és a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW modellek legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológiája dolgozik együtt. A 3.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás névleges teljesítménye percenkénti 5 000 és 6 500 főtengely-fordulat között jelentkező 230 kW / 313 lóerő, amelyhez percenkénti 1 750 és 4 700 főtengely-fordulat között 450 Nm csúcs forgatónyomaték társul. A hibrid hajtáslánc-technológia sajátosságai szerint kifejlesztett elektromos motort – a hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikájával együtt – a mérnökök közvetlenül a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltóba építették be, ahol akár 145 kW / 197 lóerő teljesítménnyel képes hozzájárulni az új BMW 550e xDrive Touring 360 kW / 489 lóerő maximális rendszerteljesítményéhez. Az elektromos motor névleges forgatónyomatéka 280 Nm, a BMW által szabadalmazott előváltó szakaszban azonban ideiglenesen akár 450 Nm tényleges forgatónyomaték leadására is képes. A BMW xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW 550e xDrive Touring 4,4 másodperc alatt abszolválja a nulla-százas sprintet.

2024 őszén a harmadik tisztán elektromos meghajtású modellváltozat is megérkezik az új BMW i5 Touring palettájára: az új BMW i5 xDrive40 Touring (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 17,9 – 20,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km; CO2-osztály: A; tisztán elektromos hatótávolság: 452 – 520 km) első és hátsó tengelyén is egy-egy elektromos motor dolgozik, elektromos összkerékhajtást és 290 kW / 394 lóerő maximális rendszerteljesítményt, illetve 590 Nm csúcs rendszer-forgatónyomatékot hozva létre. Az új BMW i5 xDrive40 Touring 5,5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig 215 km/óra. A modell 81,2 kWh kapacitású nagyfeszültségű akkumulátora a kombinált töltőegységgel (CCU – Combined Charging Unit) alapfelszereltségként 11 kW, az opcionális extrafelszereltség részeként pedig akár 22 kW töltési kapacitású AC járműtöltéssel, sőt mi több, akár 205 kW töltési kapacitású DC ultratöltéssel is feltölthető.

2024 novemberétől a BMW 5-ös Touring és a BMW 5-ös limuzin is elérhetővé válik a BMW Individual Frozen Portimao Blue metál karosszériafényezési árnyalatban, miközben a palettán a BMW Individual részleg számos egyéb karosszériafényezési árnyalata, így többek között a BMW Malachite Green II metál is megjelenik. Az M Sport csomaggal és a kiegészítő Komfort csomaggal felszerelt modellek esetében az első üléssorban BMW M multifunkciós ülések fokozzák tovább a hétköznapi utak és a hosszabbra nyúló utazások kényelmét, például Black árnyalatú Merino bőrkárpitozással. A BMW 5-ös Touring és a panoráma üvegtetővel felszerelt BMW 5-ös limuzinok opcionális extrafelszereltségi tételei között a BMW M Alcantara Anthracite tetőkárpit is megjelenik, amely tovább nyomatékosítja az utastér sportosan prémium hangulatát.

Egyes plug-in hibrid modellek esetében még gyorsabb járműtöltés

A BMW 5-ös sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelljei, valamint a BMW X5 xDrive50e (átlagos üzemanyag- és kombinált energiafogyasztás, illetve károsanyag-kibocsátás a nagyfeszültségű akkumulátor optimális töltöttsége esetén (WLTP): 0,8 – 1,2 liter / 100 km és 26,3 – 30,7 kWh / 100 km, illetve 19 – 28 gramm / km; átlagos üzemanyag- fogyasztás lemerült akkumulátorral (WLTP): 9,0 – 10,5 liter / 100 km; CO2-osztályok: a nagyfeszültségű akkumulátor optimális töltöttsége esetén B, lemerült akkumulátorral G) és az új BMW M5 limuzin (átlagos üzemanyag- és kombinált energiafogyasztás, illetve károsanyag-kibocsátás a nagyfeszültségű akkumulátor optimális töltöttsége esetén (WLTP): 1,6 – 1,9 liter / 100 km és 25,0 – 26,8 kWh / 100 km, illetve 36 – 43 gramm / km; átlagos üzemanyag- fogyasztás lemerült akkumulátorral (WLTP): 10,2 – 10,7 liter / 100 km; CO2-osztályok: a nagyfeszültségű akkumulátor optimális töltöttsége esetén B, lemerült akkumulátorral G) mostantól a korábbi 7,4 kW helyett 11 kW töltési kapacitású AC járműtöltésre képesek, amellyel a bajor prémiumgyártó ügyfelei jelentősen rövidebb idő alatt tölthetik fel autójuk nagyfeszültségű akkumulátorát.

A BMW X5 xDrive50e teljesen lemerült energiatároló egysége így három óra alatt 100 százalékos töltöttségi szintre tölthető. A BMW M5 és a BMW 5-ös sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai esetében ez az idő egy órával rövidebbre, immár 2 óra 15 percre csökken. A modellek tisztán elektromos meghajtása a hétköznapokban így még hatékonyabban és még rugalmasabban kihasználható.

Új szoftverfrissítések és új okoskulcs-opciók, videóstreaming és utastéri játékélmény egyre több BMW modellben

A BMW aktuális modellpalettájának tagjaiban 2024 őszén számos új és továbbfejlesztett funkció válik online letölthetővé és feltelepíthetővé a távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítések (Remote Software Upgrades) részeként. A funkciók minden esetben az adott modellváltozathoz és felszereltségi szinthez, illetve a fedélzeti operációs rendszer megfelelő verziójához illeszkednek. A mérnökök eközben a BMW Digital Key okoskulcs és a BMW Digital Key Plus okoskulcs megoszthatóságát is tovább optimalizálták: e téren mostantól a „Sharing in a Chain” funkció is elérhetővé válik, amely lehetővé teszi az okoskulcsok szelektálható felhasználói jogok mentén történő átruházását és a felhasználónkénti egyszerre több megosztott kulcs használatát.

2024 őszén a videóstreaming és az utastéri játékélmény a BMW X5, a BMW X6, a BMW X7, a BMW XM, a BMW iX és a BMW 7-es sorozat 2023 júliusa után gyártott modellváltozataiban is elérhetővé válik, folyamatosan bővülő stream-szolgáltatásokkal. Az autóiparban egyedülálló utastéri játékélményt az AirConsole játékplatform integrálása teszi lehetővé, amellyel a BMW modell vezetője és utasai álló helyzetben úgynevezett „casual” játékokat játszhatnak. Az utastéri játékélményhez csupán a BMW Ívelt Kijelzőre és a játékosok okostelefonjaira van szükség, amelyek kontrollerként használhatók. Az elérhető játékok folyamatosan bővülő portfólióján versenyek, sportjátékok és kvízek is megtalálhatók, mind például a „Pictionary”, amely 2024 decemberében debütál a palettán. A stream- és játékopciók a BMW ConnectedDrive Store-ban könnyedén megtalálhatók és online feltelepíthetők.

BMW 9.0 operációs rendszer digitális üzemanyagszámla-rendező funkcióval és tovább optimalizált töltőállomás-kereséssel

A BMW 9.0 operációs rendszert futtató modellekben mostantól még kényelmesebb a tankolás és a nyilvános járműtöltés – az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Digital Premium ajánlat legújabb funkcióinak köszönhetően. Németországban a bajor prémiummárka ügyfelei az összes résztvevő üzemanyagtöltő állomáson az autóból, digitálisan rendezhetik számláikat. A fedélzeti navigációs rendszer egyetlen érintésre, azonnal megmutatja a legközelebbi ilyen töltőállomást, az aktivált útvonaltervezéstől függetlenül. A tankolás végeztével a felvett üzemanyag mennyisége és a számla végösszege megjelenik a központi kijelzőn, az egyenleg pedig könnyedén, az autó menürendszerén keresztül vagy a My BMW okosalkalmazáshoz hozzárendelt bankkártyával rendezhető.

A BMW 9.0 operációs rendszer ráadásul 2024 őszétől a nyilvános töltőállomásokat is tovább optimalizált módon keresi. Az új „gyorsszűrő” funkcióval a bajor prémiumgyártó ügyfelei könnyebben és gyorsabban találhatják meg a számukra leginkább megfelelő töltőállomást, hiszen a funkció új, preferált szolgáltatások kiválasztására is lehetőséget biztosít. A korlátozott hozzáférést engedélyező töltőállomásokat ugyancsak mutatja a rendszer, ahogyan a kiválasztott helyszín részletes információit is.

Minden korábbinál vonzóbb: Komfort csomag a BMW X1 és a BMW 2-es Active Tourer számára

A prémium kompakt szegmens előnyeit élvező utasokat mostantól még nagyobb kényelem fogadja a jobb első ülésben: a BMW X1 és a BMW 2-es Active Tourer modellekhez megrendelhető Komfort csomagnak 2024 őszétől az első ülések elektromos állítási lehetősége és aktív funkciói is részei.

A BMW X2 M35i xDrive (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,7 – 8,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 175 – 187 gramm / km; CO2-osztályok: F – G) sportos megjelenését mostantól az exkluzív, 21” méretű, kéttónusú BMW M könnyűfém keréktárcsa-garnitúra emelheti új dimenzióba, „Y” küllődizájnnal és sport gumiabroncsokkal.

A BMW új modelljei 2024 őszétől*

BMW 1-es sorozatTeljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás (WLTP)
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás (WLTP)
(gramm / km)
BMW 11690 / 1225,9 – 6,4135 – 146
BMW 123 xDrive160 / 2185,9 – 6,4134 – 145
    
BMW i5 TouringTeljesítmény
(kW / lóerő)
Energiafogyasztás (WLTP)
(kWh / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás (WLTP)
(gramm / km)
BMW i5 xDrive40 Touring290 / 39417,9 – 20,50
    
BMW 5-ös Touring**Teljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás (WLTP)
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás (WLTP)
(gramm / km)
BMW 520i Touring153 / 2086,1 – 6,7137 – 153
BMW 550e xDrive Touring360 / 4890,8 – 1,119 – 25

*Az új modellek a 2024. novemberi gyártástól kezdődően érhetők el.
**Az üzemanyag- és energiafogyasztási, illetve károsanyag-kibocsátási adatok előzetes értékek. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek maximális rendszerteljesítménye a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintjétől függ.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!