Százévnyi rekord és győzelem

50 évvel ezelőtt: új korszak virrad a motorkerékpár-gyártásban

Az 1930-as évektől kezdve, egészen a II. világháború utánig, a BMW égisze alatt gyártott repülőgép-hajtóművek, illetve gépkocsi- és motorkerékpár-alkatrészek Berlinben készültek. 1969-ben a motorkerékpárokat termelő teljes gyártósort is Münchenből Berlinbe költöztették, és ezzel párhuzamosan kezdetét vette a BMW /5 modellsorozat gyártása. „Semmi kétség afelől, hogy immár évek óta a BMW készíti a világ legjobb, legfejlettebb motorkerékpárjait. Célunk, hogy ez a jövőben is így legyen” – mondta a berlini gyár akkori műszaki igazgatója, Helmut Werner Bönsch. És igaza volt: a BMW 50/5, a BMW R 60/5 és a BMW R 75/5 modellek a leginnovatívabb járműszerkezeti megoldások szerint megtervezett, sportos túramotorok voltak, teleszkópos első villával és változó hátsókerék-felfüggesztéssel. Sőt mi több, a motorkerékpár-gyártás történetében először, a bajor prémiumgyártó ügyfelei eltérő fényezésű modellváltozatok között válogathattak.

40 évvel ezelőtt: versenypályára gurul a BMW M1

A középmotoros sportautóként megálmodott BMW M1 már álló helyzetben is lélegzetelállító jelenség volt, vérpezsdítő karakterét azonban leginkább a versenypályán csillogtatta meg – túlnyomó többségében a modell számára alapított BMW M1 Procar sorozatban. A Forma-1 európai betétfutamaként híressé vált szériát Jochen Neerpasch, a BMW Motorsport GmbH igazgatójának kezdeményezésére hívták életre 1979-ben és 1980-ban. A 470 lóerős autók volánja mögött a száguldó cirkusz és a túraautó-világbajnokság profi pilótái versenyeztek egymással. Az első futamot 1979. május 12-én rendezték a belgiumi Zolder aszfaltcsíkon, amelyet tizenhat további megmérettetés követett.

20 évvel ezelőtt: a BMW X5 világpremierje

Egy sokoldalú, összkerékhajtású gépkocsi, amely nem csupán az épített utakon túl képes lebilincselő menetteljesítményt nyújtani, de az aszfalton is dinamikus sportossággal büszkélkedhet – így harangozta be a BMW 1999 őszén a világ első Sports Activity Vehicle (SAV) modelljét, a BMW X5-öt. Néhány hónappal később az elképesztő teljesítménnyel felvértezett, kísérleti járműként megépített BMW X5 Le Mans is megszületett, amelynek V12-es benzinmotorja több mint 700 lóerőt préselt ki magából. A koncepcióból Hans-Joachim Stuck autóversenyző 309 km/órás végsebességet autózott ki a Nürburgringen. Most, az első SAV modell világpremierje után húsz évvel, a BMW X modellcsalád már hét tagot számlál, amelyek 2018-ban a BMW globális értékesítési teljesítményének 37,3 százalékát tették ki.

20 évvel ezelőtt: megszületik a kerekekre rajzolt szépség, a BMW Z8

1999-ben a BMW a roadsterek történetében is mérföldkövet állított fel: a dán tervező, Henrik Fisker munkáját dicsérő BMW Z8 a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon ünnepelte világpremierjét. A magával ragadó kétüléses elegáns vonalvezetése a legendás BMW 507 formanyelvét idézte, luxus minőségű utastere pedig mind a mai napig rabul ejti a vezetés szerelmeseit. A klasszikus arányok mögött innovatív technológia bújt meg: önhordó alumínium alváz és 400 lóerő maximális teljesítményre képes V8-as benzinmotor. A 2000 és 2003 között gyártott BMW Z8 roadsterből mindössze 5 703 darab készült Münchenben, kifejezetten a típusnak létrehozott gyártósoron.

2019-ben a BMW Group Classic számos eseménnyel és kiadvánnyal tiszteleg a BMW Group 103 évének mérföldkövei előtt.