Szerződést kötött a MÁV-Start a Talent motorvonatok karbantartására és felújítására
Két évre szóló szerződést kötött a MÁV-Start, a MÁV Vagon és az ÖBB (Osztrák Szövetségi Vasutak), hogy a Bombardier Talent motorvonatok főjavítása, konstrukciós hibáinak megszüntetése, valamint gazdaságos és hatékony fenntartása mielőbb rendeződjön – tájékoztatta a vasúttársaság kedden az MTI-t.
A közlemény szerint a Talent motorvonatokat Győr és Bécs közötti, eurégiós közlekedésben használja a vasúttársaság, de az eredeti járműkonstrukciós hibák miatt tízből csak 3-4-et tudnak folyamatosan forgalomban tartani.
Az április közepén életbe lépő megállapodás alapján mind a tíz motorvonat átesik a szükséges kötelező nagyjavításon, így az üzemképességük jelentősen javul, jövő év végére elérheti a 80-90 százalékot – közölte a MÁV. Hozzátette, hogy a kedvelt és megbízhatóságukról ismert FLIRT motorvonatoké 95 százalék körüli.
A Talent flotta tagjai kívül-belül is megújulnak, a FLIRT típusokhoz hasonló, kék-fehér-sárga festést kapnak.
Az előzményeket felidézve a MÁV közölte: egy 2006-os kormányzati döntés következtében kerültek a vasúttársasághoz a Talentek, amelyek nagy költségek árán is csak viszonylag alacsonyabb üzemképességgel tudtak üzemelni az elmúlt bő tíz évben. A különböző műszaki problémák miatt a gyártóval a járművek tulajdonosaként a MÁV jelenleg is perben áll.
Mostanra a tíz darabos sorozatból hat jármű futásteljesítménye is elérte az előírt másfél millió kilométeres értéket, így ezeket a járműveket a kötelező nagyjavítást követően lehet újra forgalomba állítani.
Mivel jelenleg három-négy jármű üzemeltethető, így akár egy meghibásodás is jelentősen befolyásolhatja a forgalomba állítható járművek számát – közölte a MÁV.