Szilárd, de nem tökéletes DTM szezonnyitó az ABT Sportsline számára
Az új DTM-szezon kezdete mindenekelőtt egy tényt igazolt: a hat különböző márka 29 GT-autójából álló rekordraszter nemcsak mennyiséget, hanem minőséget is kínál. A dél-portugáliai Portimão-i versenypályán a leggyorsabb 24 pilóta egyetlen másodpercet futott mindkét napon a kvalifikáción. Csak egy tizedmásodperc jelentett óriási különbséget.
Az ABT Sportsline csapat mindkét versenyen két autóval tudott pontot szerezni, és a második helyen hagyta el Algarvet a DTM csapatbajnokságban. A pilóták ranglistáján Kelvin van der Linde az ötödik 20 ponttal.
Az allgäui régió csapata Portimãóban főleg a selejtezőn küzdött. Kelvin van der Linde szombaton elakadt a nagy forgalomban, és egy lapos helyet is elkapott. Az eredmény: 17. pozíció a rajtrácson, DTM-pályafutása legrosszabbja. „Soha ne add fel!” ez volt a dél-afrikai mottója utána lenyűgöző versenyteljesítménnyel. Van der Linde a negyedik helyre küzdötte fel magát, mosolyt csalva az arcára.
A vasárnapi kvalifikáció jobban sikerült neki a nyolcadik hellyel, de mindhárom ABT-pilóta veszített némi időt a kvalifikációs körök során, főleg az utolsó kanyarban. Van der Linde a legjobbat hozta ki a vasárnapi futamon, és még nyolc értékes pontot gyűjtött be a hatodik helyen.
Ricardo Feller figyelemre méltóan debütált a DTM-ben és a Team ABT Sportsline-on belül: A fiatal svájci már a rajttól fogva az élmezőnyben volt, és mindkét futamban a 6. és a 9. helyen szerzett pontot.
René Rast hétvégéje megmutatta, hogy ez minden, csak nem megengedett a 2022-es DTM-ben. A címvédő Maximilian Götz Mercedesével való érintkezés után az ABT Audi R8 LMS GT3 evo II kormánya ferdén állt. Ezen kívül egy felni is megsérült. Ennek ellenére a háromszoros DTM-bajnoknak voltak pontjai a visszatérésekor, amikor egy biztonsági autós periódus után az újraindításkor ütközést szenvedett. A versenyt vezető Lamborghini nem tudott rendesen elindulni, ami láncreakciót váltott ki, amelynek René Rast is áldozata lett. Vasárnap a 12. helyen csak 1,4 másodperccel lemaradt az első tízből és pontszerzéssel.
A masszív, de nem tökéletes szezonnyitó után az ABT Sportsline MAN teherautói hétfőn reggel veszik meg a 2500 kilométeres visszaút Kemptenbe. Mire a transzporterek megérkeznek az allgäui régióba, a csapat mérnökei már rég kielemezték az összes adatot, hogy még erősebbek legyenek a május 20-22-i Lausitzringen Portimãohoz képest, különösen a kvalifikáción.
Idézetek a DTM portimãói szezonnyitója után
Thomas Biermaier (csapatvezető): „Hosszú hét volt, rengeteg munkával az egész csapat számára. A csapatban mindenki nagyszerű munkát végzett. Az összességében jó munka ellenére nem vagyok teljesen elégedett a hétvégével, mert azért megyünk a versenypályára, hogy versenyeket nyerjünk. A versenyteljesítmény rendben volt, de látni lehetett, hogy valami még hiányzik a kvalifikációból, hogy az élmezőnyben legyünk. Egyszerűen előrébb kell kezdenünk. Ezen a Lausitzringig dolgozunk.”
Kelvin van der Linde (ABT Audi R8 LMS GT3 evo II #3): „Mindkét futamon jó pontokat szereztem, szombaton negyedik, vasárnap pedig hatodik lettem. Különösen az eddigi legrosszabb DTM-kvalifikációm utáni szombati verseny volt nagyon szórakoztató. Van, amikor minden rés kinyílik, ez volt a helyzet velem szombaton, különben nem léptem volna fel a 17. helyről a negyedikre. De ha egy Audi nyer, akkor természetesen reméljük, hogy egy ABT Audi lesz. Megnézzük az adatokat, hogy lássuk, mit tehetünk jobban. De jó bázisunk van, és jól szerepelünk a bajnokságban.”
Ricardo Feller (ABT Audi R8 LMS GT3 evo II #7): „Az első DTM-hétvégém mérlege pozitív. Nagyon boldog vagyok, hogy az ABT csapatának tagja lehetek. És nagyon boldog vagyok, hogy megérkeztem a DTM-be. A versenyek nagyon versenyképesek! Mindkét versenyen szereztem pontokat – ez egy stabil évkezdés volt, amire építhetünk. De persze egyértelmű, hogy többet akarunk. És a potenciál megvan.”
René Rast (ABT Audi R8 LMS GT3 evo II #33): „Nehéz hétvége volt számomra, és sajnos pont nélkül mentem haza. Szombaton a magam mércéje szerint egy nagyon jó időmérő edzésem volt: egy szinten voltam a többi Audi pilótával. Sajnos az újraindításnál történt sajnálatos baleset miatt nem szereztem pontot a versenyen. Vasárnap csak egy tizedmásodperccel maradtam le Kelvintől és Ricardótól az időmérőn, de így is öt és hat hellyel hátrébb voltam náluk. Ez mutatja, milyen közel van a DTM. A versenyen nem sok esélyed van azokkal az autókkal szemben, amelyek elhúzódnak tőled az egyenesben, majd a kanyarokban mögéjük ragadsz, és nem tudsz elmenni. Ez elég frusztráló. De gratulálok Niconak (Müller): Győzelmével megmutatta, hogy az Audi versenyképes. Ez azt jelenti, hogy továbbra is keményen kell dolgoznunk, hogy ezt elérjük.”