Szilárdtestes akkumulátor sorozatgyártásban
Bemutató modell jóval 2025 előtt
A hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák teljes értéklánca terén felhalmozott több éves házon belüli tapasztalatára támaszkodva a BMW Group ugyanakkor már a következő generáció utáni jövőt is elkezdte tervezni: az évtized végére az akkumulátorcellák energiasűrűsége várhatóan minimum 40-60 százalékkal nő – a mai, már így is magas szinthez viszonyítva.
A jövő akkumulátorcella erőteljes lesz, biztonságos, költséghatékony és újrahasznosítható – az alapanyag-kiválasztástól kezdve az elhasználódás utáni újrahasznosíthatóságig. Az évtized végére a BMW Group sorozatgyártásba küldi a szilárdtestes, autó-kompatibilis akkumulátort, az első ilyen technológiával felszerelt bemutató modellről pedig jóval 2025 előtt lerántja a leplet.
Elektromos modellek teljes erőbedobással
A BMW Group intelligens járműszerkezeti megoldásainak és rendkívül rugalmasan alkalmazkodó gyártási hálózatának köszönhetően 2023-ban már mintegy tucatnyi különböző tisztán elektromos meghajtású BMW és MINI modell gurul majd a világ útjain.
A BMW i3*, a MINI Cooper SE* és a BMW iX3* mellé – amelyek már most elérhetőek – még idén megérkezik két kulcsfontosságú modell: a BMW i4* és a BMW iX* – a BMW i4 ráadásul az eredetileg tervezettnél három hónappal korábban.
A következő években a BMW 5-ös sorozat és a BMW X1 tisztán elektromos meghajtású modellváltozata is világpremierjét ünnepli, majd érkezik a tisztán elektromos meghajtású BMW 7-es sorozat, a MINI Countryman utódja és más újdonságok is. 2023 végére így releváns járműszegmensei mintegy 90 százalékában a BMW Group legalább egy tisztán elektromos meghajtású modellel képviseltetni fogja magát.
A müncheni központú vállalatcsoport úgy tervezi, hogy mostantól 2025-ig átlagosan körülbelül 50 százalékkal növeli évről évre zéró emissziójú új autói egész éves értékesítési mennyiségét – ezzel mintegy tízszeresére növelve a 2020-ban eladott tisztán elektromos meghajtású modellek számát. 2025 végéig így a BMW Group hozzávetőlegesen kétmillió darab új, tisztán elektromos meghajtású autót ad át ügyfeleinek.
A BMW Group az aktuális piaci előrejelzésekre alapozva úgy tervezi, hogy 2030-ban már a tisztán elektromos meghajtású modellek fogják kitenni egész éves újautó-értékesítési mennyisége minimum 50 százalékát. Összességében, a következő tíz évben a BMW Group mintegy tízmillió darab tisztán elektromos meghajtású új autót fog kigurítani a világ útjaira. Mindez azt is jelenti, hogy a BMW Group kiváló úton halad az Európai Unió által 2025-re és 2030-ra kitűzött emisszió-csökkentési cél maradéktalan teljesítése felé.
Azzal, hogy beszáll a szilárdtestes akkumulátorokat gyártó Solid Power technológiai fejlesztéseibe, a BMW Group ismét igazolja, hogy képes idejekorán felismerni a vezető technológiai start-up cégekben és az együttműködésekben rejlő lehetőségeket, amelyek mentén a következő, úttörő technológiai nemzedékek is elérhetővé válnak. A bajor prémiumgyártó világszerte számos kutatóirodával, kimagasló startup-közreműködésekkel, a BMW Startup Garage tehetséggondozó műhellyel és a BMW i Ventures társaság égisze alatt is folyamatosan keresi a legígéretesebb technológiai újításokat. A BMW a sikeres startup-partnerségek, kockázatitőke-finanszírozások és vállalati befektetések területén is iránymutató mércét állított fel.
*Átlagos üzemanyag-fogyasztási, valamint kombinált energiafogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek
BMW i3: átlagos üzemanyag-fogyasztás 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 15,3 – 16,3 kWh / 100 km (WLTP); kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km
MINI Cooper SE: átlagos üzemanyag-fogyasztás 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 15,2 – 17,6 kWh / 100 km (WLTP); kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km
BMW iX3: átlagos üzemanyag-fogyasztás 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 18,6 – 19,0 kWh / 100 km (WLTP); kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km
BMW i4: az átlagos üzemanyag-fogyasztási, valamint kombinált energiafogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek egyelőre nem elérhetők
BMW iX: átlagos üzemanyag-fogyasztás 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: < 21 kWh / 100 km (WLTP); kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km (becsült, előzetes adat)