Szolgáltatóközpont lesz a jövő benzinkútja
A vásárlói igények változásával a prémium üzemanyagok literben mért magyarországi forgalma közel harmadával nőtt tavaly a megelőző évhez képest. A hazai töltőállomások versenyében a szolgáltatáspaletta bővítésére került a hangsúly, mind a vásárlási lehetőségek, mind az e-mobilitás területén.
A jövő benzinkútja sokkal inkább hasonlít majd egy, a vásárlói igények széles körét lefedő szolgáltatóközpontra, mint egy, főként üzemanyagokat értékesítő egységre. „A mind magasabb szintű vásárlói igényeket jelzi – és ez az OMV Maxx Motion termékek iránti kereslet növekedésében is megmutatkozik –, hogy egyre több magyarországi autós fedezi fel a prémium üzemanyagok nyújtotta előnyöket, az optimálisabb működést, a tisztább motort és a hosszabb élettartamot” – ismertette a magyarországi 188 OMV-töltőállomás tapasztalatait Balogh Tibor, az OMV Hungária ügyvezető igazgatója, a Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) alelnöke az OMV Hungária megújult, e-töltővel és megújuló alapú energiatermeléssel is felszerelt, Szilágyi Erzsébet fasori töltőállomásának átadásán. „A felújított töltőállomás jól példázza azokat a fejlesztési irányokat, amelyek felé haladunk” – tette hozzá.
A prémium üzemanyagok literben mért forgalma a legnagyobb töltőállomás-márkákat tömörítő MÁSZ legfrissebb adatai szerint közel 30 százalékkal nőtt 2017-ben a megelőző évihez képest, az éves bővülés üteme a teljes piachoz képest mintegy tízszeres, míg a prémiumok nélkül számolt alaptermékekhez viszonyítva 17-szeres. „Az elmúlt öt évben, 2012 óta, a prémium üzemanyagok összes értékesítésen belüli súlya 3 százalékról 8 százalék fölé emelkedett Magyarországon a legnagyobb márkák töltőállomásain” – tette hozzá Balogh Tibor.
A prémium üzemanyagok mellett a modern, szolgáltatóközpontként működő töltőállomásoktól egyre több funkciót várnak el a vásárlók. Az üzemanyag-kiskereskedelemben ez az egyik legfontosabb fejlesztési irány, legyen szó akár az éjjel-nappal nyitva tartó, széles termékválasztékot kínáló szupermarketről, a kiemelkedő gasztroélményről, vagy elektromosautó-töltőkről. Az OMV számára stratégiai cél, hogy megteremtse a jövő innovatív töltőállomásait: ennek részként Magyarország első Tesla Superchargere a győri OMV-kútnál kezdett működni, a céggel folynak a tárgyalások a további lehetséges együttműködésről is.
A Szilágyi Erzsébet fasoron átadott, modernizált OMV-töltőállomáson a mindennapi vásárlásra is alkalmas, SPAR express-koncepció szerint átalakított shop, illetve egy 2 töltőpontos elektromosautó-töltő is található, a töltőállomás villamosenergia-felhasználásának 30 százalékát pedig napenergia biztosítja.
„A benzinkúti szupermarket-koncepció sikeresen vizsgázott a SPAR és az OMV együttműködésében, mára havi több millió vásárlás zajlik az OMV hálózatában található 68, éjjel-nappal, ünnepnapokon is nyitva tartó egységekben” – hangsúlyozta Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója. „Ezeket a shopokat, a termékkínálatot az OMV-vel együttműködésben a folyamatos vásárlói visszajelzések alapján alakítjuk” – tette hozzá.
A SPAR express-koncepció szerint átalakított OMV-shopok koncepciójának sikerét jelzi, hogy a vásárlók háromnegyede ma már nem csak akkor veszi igénybe ezeket a szupermarketeket, ha tankol. Az üzletenként 40 termékkategóriában, mintegy 2700 terméket kínáló shopokban a csütörtök és a péntek számít a legerősebb napnak a forgalom szempontjából, a legtöbben a reggeli, illetve a délutáni időszakokban térnek be ezekbe az egységekbe. Ünnepnapokon a hétköznapi közel kétszeresére emelkedik a vásárlások száma. A legkedveltebb 10 termék között szerepelnek alkoholmentes italok, energiaitalok, sörök, a péksütemények, a tejtermékek, illetve a tojás.
A SPAR Magyarország és az OMV Hungária együttműködése 2013-ban kezdődött, ekkor nyílt meg az első SPAR express-koncepció szerint átalakított OMV-shop Budapesten. Az újgenerációs benzinkúti üzletek koncepciója a széles termékválasztékot és a kedvező árakat állítja előtérbe. A SPAR express-koncepció szerint működő OMV-shopok kínálatában minden megtalálható, ami a hasonló méretű SPAR-üzletekben. Az alapvető háztartási cikkeken, sajátmárkás termékeken, tejtermékeken, friss zöldségeken és gyümölcsökön kívül többek közt a helyben sütött pékáru is. A shopok fő, de nem kizárólagos beszállítója a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. Valamennyi sajátmárkás termék SPAR-áron szerepel a kínálatban, de a többi áru esetében is a SPAR-franchise elvei érvényesülnek az árszabásban.
http://tesztalelkemindennek.hu/2018/01/02/az-omv-nyerte-mennyivel-probaljuk-atbaszni-vevot-versenyt/