Szomorú statisztika

Az ellenőrzések alapján összeállított statisztikából kiderül, Belgiumban a teherautó-sofőrök 43%-a, Ausztriában pedig 31%-a túllépte az előírt munka- és pihenőidőt.

A ROADPOL (Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata Műveleti Csoport) Truck & Bus legutóbbi, májusi ellenőrzési akciójának tapasztalatait összegezte a szervezet. Az összeurópai összehangolt közlekedésrendészeti akció elsősorban a tehergépjárművek és autóbuszok, valamint vezetőik ellenőrzésére terjedt ki. Az akcióban 18 ROADPOL tagország vett részt. A statisztika szerint 228 389 kamiont, és 136 335 autóbuszt ellenőriztek. Az ellenőrzöttek közül 78 926 járműnél állapítottak meg szabálysértést (tehergépjármű: 69 749, autóbusz: 9 177). A továbbhaladást a pihenőidő be nem tartása-, vagy a járművek, illetve a rakomány nem megfelelő állapota illetve rögzítése miatt 2363 jármű esetén tiltották meg (2167 teherautó; 196 autóbusz). Az áruszállításnál 23,43%, az autóbuszoknál 6,43% volt a szabálysértők aránya a megállítottak közül. Máshogy fogalmazva, a teherforgalomnál minden 4. ellenőrzött kamionnál találtak szabálysértést. A teherautók esetében a legtöbb szabálysértést a vezetési idő túllépése, a tachográf beállításai vagy manipulálása, a sebesség és a műszaki szabálysértések (beleértve a túlsúly és a nem megfelelően rögzített rakomány) területén találták. Az autóbuszok esetében a legtöbb szabálysértést a biztonsági övek és egyéb biztonsági eszközök, a sebesség-, a vezetési idő túllépése, a tachográf beállításai és a jármű okmányai terén találták.

8391 sofőr (7638 kamion, 753 busz) sértette a kötelező pihenőidők betartását. A számok azonban tagállamonként igen eltérőek: Belgiumban (43%), Ausztriában (31%) és Németországban (18%) volt nagyon magas a szabálysértést elkövető járművezetők aránya. Bulgáriában (0,51%), Szlovákiában (0,45%) és Litvániában (0,13%) pedig a legalacsonyabb. 4787 alkalommal (4236 teherautó; 551 busz) nem kezelték megfelelően a tachográfokat. 836 esetben észleltek digitális tachográf manipulációt (803 teherautó; 33 busz). Az európai ellenőrzés során 175 ittas (150 teherautó; 25 autóbusz) járművezetőt is találtak, valamint 35 (35 teherautó; 0 autóbusz) kábítószer hatása alatt álló járművezetőt. A következő ROADPOL Truck & Bus műveletet 2024. november 11. és 17. között szervezik.

kreszvaltozas.hu

https://miazablogger.hu/parizs-2024

Tudtad?