Sztárpillanatok a Pebble Beach Automotive Week 2024-en

Mercedes-Benz C 111-II Wankel-motorral és 100 éves Mercedes Targa Florio versenyautó az úton

  • A Mercedes-Benz három járművel vezette a Pebble Beach Tour d’Elegance-t: Targa Florio versenyautó (1924), C 111-II (1970) és Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ (2024).
  • Sandra Button: „A Mercedes-Benz Classic életre kelti a történelmet.”
  • A Mercedes-Maybach SL és a GT3 Edition 130Y Motorsport világpremierjei
  • Az Indianapolis Motor Speedway Museum néhány hónapon belül eladja eredeti W 196 R-jét
  • Aktuális fotók az eseményről: me/xW2GE7mF

Újra futás: A C 111 szupersportkocsi forgódugattyús motorral újra az utakon. Már az 1969. szeptemberi világpremierjén is komoly feltűnést keltett. A 2024. augusztus 15. és 18. között megrendezett Pebble Beach Automotive Weeken ismét szenzációt keltett a közönség körében a kísérleti jármű, amelyet soha nem gyártottak sorozatban.

„Rendkívül hálásak vagyunk, hogy a Mercedes-Benz Classic benevezett egy eredeti C 111-be Wankel-motorral a Pebble Beach Concours d’Elegance 2024 kiemelt osztályába, az „ék alakú koncepcióautók és prototípusok” kategóriába. Ez valóban egy sarokköve az ilyen típusú tervezésnek. . Rengeteg történelmet ölt meg ez az autó – ma is ugyanolyan jelentőségteljes, mint fiatal korában. A Mercedes-Benz Classic életre kelti a történelmet.”
Sandra Button, a Pebble Beach Concours d’Elegance elnöke

„A Mercedes Targa-Florio versenyautó feltöltött motorral 1924-ből és a Mercedes-Benz C 111-II Wankel-motorral 1970-ből jó példa arra, hogy cégünk továbbra is feszegeti a műszaki határokat a motortechnológia és a könnyűszerkezetes konstrukciók terén: Nyitott új technológiákat, a mérnökök mindkét járműben kimerítették az adott korszak megvalósíthatóságát. Ez marad az irányelvünk minden háromágú csillaggal ellátott jármű esetében.”
Marcus Breitschwerdt, a Mercedes-Benz Heritage GmbH vezérigazgatója

A cég saját kollekciójából származó 1970-es C 111-II vezette a Pebble Beach Tour d’Elegance-t augusztus 15-én, a 100 éves Mercedes 2 literes Targa Florio versenyautóval és egy Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ (kombinált energiával) együtt. fogyasztás: 14,1 l/100 km |. CO₂ kibocsátás együttesen: 319 g/km CO₂ osztály: G*). Erre a célra a Mercedes-Benz Classic szakemberei feltámasztották a C 111-II eredeti, jó állapotú, négyrotoros Wankel-motorját. A szupersportkocsi zseniálisan teljesítette a 100 kilométeres utat az 1-es főúton Big Surig és vissza.

A rangos Pebble Beach Concours d’Elegance versenyen augusztus 18-án, vasárnap a sportkupé az „ék alakú koncepcióautók és prototípusok” speciális osztályba tartozott – a besoroláson kívül.

Az eseményről készült képek itt találhatók: mb4.me/xW2GE7mF

A rendezvényen látható volt egy eredeti, 1955-ös Mercedes-Benz W 196 R is, amelyet az Indianapolisi Motor Speedway Múzeum az RM Sotheby’s által a Mercedes-Benz Múzeumban 2024 vége felé elárverez. . A 2024-es Pebble Beach Automotive Week után a Forma-1-es versenyautó gyártói szakértelmet kap a fellbachi Mercedes-Benz Classic Centerben.
További részletek: media.mercedes-benz.com/article/f7cbe8be-0bf1-4099-b0ab-b59d0c6bd3b0

Két Mercedes-Benz világpremier a klasszikus autók környezetében

Világpremierjét ünnepelte az új Mercedes-Maybach SL 680 Monogram Series (előzetes adatok, kombinált energiafogyasztás: 13,7 l/100 km | CO₂-kibocsátás együttesen: 312 g/km | CO₂ osztály: G).[1] A márka a Maybach Motorenbau cég hagyományait folytatja elbűvölő autókkal. Az abszolút luxusosztály új sportautója lenyűgözte a vendégeket a Pebble Beach Golf Links „Concept Lawn”-án.

A Mercedes-Benz idén a Pebble Beachen is tisztelegett a „130 éves motorsport” évforduló előtt. Az autóversenyzés évfordulójának kronológiai vonatkozása az első autóverseny, amely 1894. július 22-én Párizsból Rouenbe vezetett, és a Daimler-engedéllyel rendelkező motorokkal rendelkező járművek győzelmével ért véget. Ennek a történelmi mérföldkőnek a jegyében a limitált Mercedes-AMG GT3 Edition 130Y Motorsport világpremierjét ünnepelte Pebble Beachen.

A márka motorsport-történelmét a történelmi motorsport járművek lenyűgöző sora is megtisztelte a Pebble Beachen. Tartalmaz egy Mercedes-Benz W 154 (1939) és W 196 R (1955) formula versenyautót, valamint a Penske-Mercedes PC 23-at (1994). Kiállításra került még 300 SL versenysportkocsi (W 194, 1952), 300 SL „Gullwing” (W 198, 1954-1957), Sauber-Mercedes C 9 (1989) és CLK-GTR (C 297, 1998). További információk a Mercedes-Benz 130 éves motorsportjáról:
media.mercedes-benz.com/article/764f404c-7ea6-4d60-8e4a-608a511301ff

A C 111 fejlesztéstörténetéről szóló szabványos munka angol nyelven jelenik meg

2025. március 28-ig kell várnunk, amikor végre angolul is elérhető lesz a Mercedes-Benz Classic által kiadott, a C 111 fejlesztési történetéről szóló standard munka. A „C 111 – The Definitive History of the Mysterious Supercar that never been” angol nyelvű bővített változata már előrendelhető a Schiffer Publishing-től a schifferbooks.com/products/mercedes-benz-c-111?_pos=1&_sid=ae87fdeca&_ss oldalon. =r.

A stuttgarti Motorbuch Verlag német kiadása itt rendelhető meg:
www.mercedes-benz-classic-store.com/bibliothek/buecher/4017/mercedes-benz-c111-design-ikone-traumsportwagen-und-rekordjaeger

További információ a Pebble Beach-i Mercedes-Benz Classic kiemelt járműveiről:

  • Mercedes 2 literes Targa Florio versenyautó, 1924: 100 évvel ezelőtt megnyerte a Targa Floriót, a legendás, kemény országúti versenyt Szicíliában. A Mercedes-Benz Classic gondosan restaurált egy eredeti járművet, a legnagyobb hitelességgel. További részletek: mercedes-benz.com/article/fc1da7e6-20ef-4b42-8217-0421a2641b95
  • Mercedes-Benz C 111-II kísérleti jármű, 1970: A 300 km/órás, futurisztikus szupersportkocsi négyrotoros Wankel-motorral lenyűgözi a márka rajongóit. A Classic Center életre keltette a kísérleti járművet. További részletek: mercedes-benz.com/article/d35ee4b4-5273-40c9-a712-e59a0e9aed69

[1] Az adatok előzetesek. Egyelőre nem hivatalosan elismert vizsgáló szervezettől származó megerősített értékek, sem EK-típusjóváhagyás, sem a hivatalos értékeknek való megfelelőségi tanúsítvány. Az információk és a hivatalos értékek között eltérések lehetségesek.

Tudtad?