Tapasztalja meg a Mercedes-Benz PLUGIN MUSIC-ot az új Mercedes-Benz CLE 300 e Coupéban
- Több mint 100 kilométer tisztán elektromos hatótáv (WLTP), akár 230 kW/313 LE rendszerteljesítmény
- Intelligens kezelési stratégia a hatékony vezetés érdekében a lehető legtöbb helyzetben
2023 ősze óta a Mercedes-Benz a CLE Coupé-val teljesíti sok vásárló vágyát egy álomautó iránt a C-osztály és az E-osztály szegmensében. Sportos, elegáns megjelenése most kombinálható a rendkívül hatékony negyedik generációs hibrid hajtáslánccal: A CLE 300 e Coupé EQ hibrid technológiával (súlyozott energiafogyasztás: 20,9-19,1 kWh/100 km plusz 0,7-0,5 l/100 km | üzemanyag-fogyasztás lemerült akkumulátorral együtt 7,4-6,7 l / 100 km |. CO₂-kibocsátás együttes súlyozva: B | a kétajtós modellcsalád. Ezzel nyolcra nőtt a CLE Coupéhoz elérhető hajtásváltozatok száma, köztük a Mercedes-AMG. Az EQ hibrid technológiával felszerelt CLE 300 e Coupé az AMG Line-on alapul.
A több mint 100 kilométeres elektromos hatótáv és a 95 kW (129 LE) elektromos meghajtás révén a mindennapi utak nagyrészt tisztán elektromosan, belsőégésű motor nélkül is megtehetők. A kétliteres változatban az ultramodern M 254 négyhengeres benzinmotort használják. A regenerációnak köszönhetően a mozgási energia visszanyerődik lassításkor vagy lejtmenetben. Az energia-visszanyerési teljesítmény már meghaladja a 100 kW-ot. A nagyfeszültségű akkumulátor hasznosítható energiatartalma 19,5 kWh. Az alapfelszereltséghez tartozik egy 11 kW-os AC töltő a háromfázisú töltéshez.
Íme az adatok áttekintése (részletes verzió a függelékben):
CLE 300 e | ||
Hengerek száma/elrendezés | 4/in-line | |
Elmozdulás | cc | 1999 |
Névleges teljesítmény, benzinmotor | kW / LE | 150 /204 |
at | fordulat | 6100 |
Névleges nyomaték, benzinmotor | Nm | 320 |
at | fordulat | 2000-4000 |
Névleges teljesítmény, villanymotor | kW | 95 |
Névleges nyomaték, villanymotor | Nm | 440 |
Rendszer kimenet | kW / LE | 230 /313 |
Rendszer nyomatéka (Nm) | Nm | 550 |
Gyorsulás 0-100 km/h | s | 6.3 |
Végsebesség [2] | km/h | 236 |
Maximális sebesség, elektromos | km/h | 140 |
Súlyozott fogyasztás 2- től | l/100 km | 7,4 – 6,7 |
Súlyozott CO₂-kibocsátás 2 -tól | g/km | 16-12 |
Használható akkumulátor energiatartalom | kWh | 19.5 |
Súlyozott energiafogyasztás | kWh/100 km | 20.9 – 19.1 |
Elektromos hatótáv (WLTP) | km | 101-112 |
Az intelligens, útvonal-alapú működési stratégia ott aktiválja az elektromos vezetési módot, ahol ez a legmegfelelőbb az útvonalhoz. Ez figyelembe veszi az olyan tényezőket, mint a navigációs adatok, a domborzat, a sebességkorlátozások és a teljes tervezett útvonal forgalmi viszonyai. Az energia-visszanyerési arányt befolyásolni kívánó vezető ezt közvetlenül három fokozatban teheti meg, amelyeket a kormány mögötti billenőkapcsolók vezérelnek. Ez a SPORT kivételével minden meghajtóprogramban lehetséges. A D vezetési programban a vezető szinte „egypedálos érzést” él át: amikor a vezető leveszi a lábát a gázpedálról, a jármű tisztán elektromosan lelassul olyan mértékben, hogy a hidraulikus üzemi fékre gyakran nincs szükség. A működési stratégia kommunikál az asszisztens rendszerek érzékelőivel, és így hatékonyan támogatja a vezetőt számos vezetési helyzetben.
Az EQ Hybrid technológiás CLE 300 e csomagtartója akár 290 literes is lehet. Az új plug-in hibrid alapfelszereltsége az AMG Line. A külső ezért alapfelszereltségként 19 colos kerekeket, valamint AMG Bodystylinget tartalmaz. A belső térben az AMG Line alapfelszereltségként az ARTICO/MICROCUT fekete színű, amely 65 százalékban újrahasznosított anyagokból áll az üléskárpitban és 85 százalékban újrahasznosított anyagokból az alvázban. Alternatív megoldásként a macchiato bézs/fekete és a tonka barna/fekete színek is elérhetők. Opcionálisan kaphatók bőr ülések kidolgozott hosszanti csövekkel és nappa bőr, steppelt, perforált gyémántmintával. A színválaszték a feketétől a macchiato bézs/feketén, tonka barnán/feketén és az erős vörös/feketén át a fehér/feketéig terjed. A bőr üléshuzatok fenntartható feldolgozásúak. Növényi alapú cserzőanyagok felhasználásával állítják elő. A műszerfal és az övvonalak ARTICO műbőrrel vannak bélelve, és az AMG Line-nél alapfelszereltségként fekete nappa megjelenésű. A fedélzeten alapfelszereltségként fémszövésű díszítés is található.
Kifejező dizájn a C-osztály és az E-osztály innovációival kombinálva: a Mercedes-Benz CLE Coupé
A CLE-vel a Mercedes-Benz folytatja a sportos, elegáns álomautók nagy hagyományát. Mindketten profitálnak a C-osztály és az E-osztály elvi és műszaki újításaiból. Kifejező dizájnjukkal, exkluzív kényelmi jellemzőikkel és kiváló sportos teljesítményükkel azonban a kétajtós modellek a maguk útját járják.
Hosszú tengelytáv, erősen megdöntött A-oszlop, jó előre elhelyezve, rövid első és kissé hosszabb hátsó karosszéria-kinyúlás, markáns vállak és nagy kerekek – a CLE Coupé arányai sportosak és elegánsak: a fokozatosan előre dőlő első rész („shark” orr”) alacsony motorháztetővel, az egyedi kialakítású lapos LED-es fényszórókkal és a háromdimenziós hűtőrácstal sportos, de nagyon elegáns megjelenést biztosítanak. A hosszú motorháztetőn található erőteljes kontúrú motorháztetők az erőteljes motorok választását jelzik. Oldalról nézve markáns öntött vonal strukturálja az erőteljes sziluettet. Ez a karaktervonal a fényszóróktól a külső tükrökig, a hátsó lámpától az ajtókilincsig terjed. Az izmos hátsó részt folyékony felületek és zökkenőmentes átmenetek jellemzik. A kétrészes LED-lámpák háromdimenziós fényegységekkel vannak ellátva.
4850 milliméteres hosszával, 1860 milliméteres szélességével és 1428 milliméteres magasságával a kétajtós kupé a legnagyobb a középkategóriában. Dimenziós koncepciójával – különösen a 25 milliméterrel hosszabb tengelytávval – a CLE Coupé lényegesen több helyet kínál, mint a C-osztályú Coupé. A Mercedes-Benznél először az első ülések nem karral, hanem elegáns nappabőr hevederrel nyithatók. Ez a speciális EASY-ENTRY funkció kényelmesen a háttámla tetején található.
A belső tér szemet gyönyörködtető jellemzői közé tartozik a szabadon álló, 12,3 hüvelykes, teljesen digitális műszerkijelző, a 11,9 hüvelykes, felhasználóbarát portré formátumú központi kijelző és a dinamikus, 64 színű környezeti világítás. Kívánt esetben ez a középkonzoltól a külső szellőzőnyílások alá nyúlik. Az ajtókban egy fénycsík fut végig a kartámasz és az övvonal öntött vonalai mentén a hátsó rész felé. Egy másik kiemelés a kifejezetten a CLE számára kifejlesztett, integrált sportkialakítású első ülések. Az opcionális Burmester® 3D térhatású hangrendszerrel együtt két-két hangszóróval rendelkeznek a fejtámla magasságában. Ez különösen egyedi és magával ragadó zenei élményt biztosít a Dolby Atmos és a Spatial Audio segítségével közvetlenül a fül közelében (lásd a külön fejezetet).
A CLE Coupé számos digitális innovációt alkalmaz az új E-osztályból. Ezzel az elektronikus architektúrával és az MBUX infotainment rendszer harmadik generációjával ez a legintelligensebb, háromágú csillagot viselő kupé. Kivételesen interaktív szórakoztató élményt kínál harmadik féltől származó alkalmazásokkal, valamint a személyre szabás új szintjét automatizált kényelmi funkciókkal (rutinokkal).
Számos vezetést segítő rendszer, amelyek egy része továbbfejlesztett, helyzeti támogatást nyújt a vezetés során, és nagyobb biztonságot nyújt. Az alapfelszereltség része az ATTENTION ASSIST, az Active Brake Assist és az Active Lane Keeping Assist. Tartalmazza még a sebességkorlátozó asszisztenst és a tolatókamerás parkolási csomagot.
A következetes villamosításnak és az intelligens méretcsökkentésnek köszönhetően a CLE Coupé új mércét állít fel a hatékonyság terén. A mostani EQ hibrid technológiás CLE 300 e Coupéval bővült motorpaletta négyhengeres egységekből és a jelenlegi Mercedes-Benz FAME ( Moduláris Motorok Családja ) hathengeres motorjából áll. Mind a dízel, mind a benzinmotorok lágy hibridek. A turbófeltöltőn kívül második generációs integrált indító-generátorral (ISG) is rendelkeznek.
[1] A megadott értékeket a WLTP (Worldwide Harmoned Light vehicles Test Procedure) szerint határozták meg. A megadott tartományok az ECE piacokra vonatkoznak. Az autó energiafogyasztása és CO₂-kibocsátása nemcsak az üzemanyag vagy energiaforrás hatékony felhasználásától függ, hanem a vezetési stílustól és egyéb nem műszaki tényezőktől is.
[2] Elektronikusan szabályozott