Targa Florio győzelmének centenáriumát Trofeo Bandini bemutatófutással ünnepelték
- George Russell 100 éves Mercedest vezetett, hogy átvegye a Trofeo Bandini-díjat a középkori Brisighella faluban.
- 1924-ben a Targa Florio-díjas autót a Mercedes-Benz Heritage restaurálta a mérföldkőnek számító győzelem századik évfordulója alkalmából.
- Helyiek ezrei vonultak utcára, hogy szemtanúi legyenek a bemutatónak. George is vezeti az autót a mai napon Imolában.
- Az eseményről készült képek és b-roll csomag elérhető a csapat médiaoldalán.
- A 100. évforduló alkalmával bemutatott dokumentumfilm itt található.
- A teljes helyreállítási projekt sajtófotói és videófelvételek itt érhetők el.
- George Russell tegnap (május 15-én, szerdán) befejezett egy történelmi bemutatót a középkori olasz Brisighella falu utcáin. A 26 éves férfi az egyik eredeti Mercedes autót vezette, amely részt vett az 1924-es Targa Florio versenyen, amelyen a német márka nyert. A brit a hétvégi Emilia Romagna Nagydíj előtt megtette a Trofeo Bandini-díjat.
Exkluzív autós, motoros és közlekedési podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
George így nyilatkozott: „Bámulatos volt egy 100 éves Mercedes volánja mögé ülni. Ez egy olyan autó, amelyet inkább egy múzeumban kell ülni, hogy az emberek megcsodálják, nem pedig vezetni. Igazi megtiszteltetés volt tehát, hogy restaurálása óta első nyilvános kiruccanásával bízták meg. A vezetés módja kivételes volt! A zaj fantasztikus volt, és a kanyarokban való kezelhetőség, figyelembe véve a keskeny gumikat, nagyon lenyűgöző volt. Igazi öröm volt vezetni, ezért szeretnék hatalmas köszönetet mondani a Mercedes-Benz Classic csapatának.
„A Trofeo Bandini-díj átvétele is igazi kiváltság volt. Nagyon sok nagyszerű F1-es pilóta nyerte el ezt a díjat, így megtiszteltetés volt felvenni a nevemet a listára. Ragyogó nap volt, és izgatottan várom a hétvége hátralévő részét Imolában.”
A díjat 1992-ben alapították a híres olasz autóversenyző, Lorenzo Bandini emlékére, aki 1967-ben hunyt el. A trófeát az F1-es figurának ítélik oda, és egy speciális bizottság választja ki. A bemutató Brisighellában, az ország Emilia-Romagna régiójában található faluban zajlik. George az évszázados, 2 literes gépet vezette a közeli Faenza városból a falu főterén tartott ünnepségre, így ünnepelve a díjátadást, és megemlékezve a Mercedes összesített győzelméről és hármas osztálygyőzelméről a Targa Florio 1924-ben.
Marcus Breitschwerdt, a Mercedes-Benz Heritage vezetője így nyilatkozott: „Tegnap az eredeti, 1924-es Mercedes Targa Florio versenyautónk visszatért egy olasz útra – 100 évvel a Mercedes szicíliai versenyen aratott győzelme után. Hihetetlenül érzelmes pillanat volt ez minden érintett számára. Ez a vörös versenyző egy évszázaddal ezelőtt izgalomba hozta az olasz közönséget, most pedig George Russellel is hasonló visszhangot váltott ki a volán mögött. Örülünk és büszkék vagyunk arra, hogy a Mercedes-Benz Classic Központunkban végzett átfogó restaurálás után az autó sikeresen bemutatkozott először a nyilvánosság előtt.”
Francesco Asirelli, a Trofeo Bandini Egyesület elnöke hozzátette: „Nagyon boldogok voltunk, hogy George itt volt, hogy átvegye a Trofeo Bandini 31. kiadását. Nagyon hozzáértő fiatalember és nagyszerű sportoló. Közel egy éve dolgozunk azon, hogy ez megvalósuljon, és végre eljött a pillanat. Magával hozta a napot Brisighellába, és ez egy fantasztikus nap volt.
„Nagyon köszönjük a Mercedes-Benz Classicnak, hogy felújított egy ilyen hihetetlen autót, és az első nyilvános bemutatót a rendezvényünkön tartotta. Mindenki nagy örömmel látta a falu utcáin, és fantasztikus élmény volt. Óriási köszönet illeti a Mercedes-Benzt és a Mercedes-AMG PETRONAS F1-es csapatát, hogy ezt megvalósították.”
Az olaszországi Szicília hegyeiben tartott közúti állóképességi verseny, a Targa Florio a 20. század elején kezdődött. Az 1906-os első futam az egyik legkeményebb verseny volt, és az egyik legfontosabb verseny lett az autógyártók számára, akik versenyautóik teljesítményét és pilótáik képességeit akarták bemutatni. Az 1922-es első ízelítő sikere után a Mercedes az 1924-es versenyen a 2 literes Targa Florio versenyautóval indult. Ez volt az első projekt, amelyet az akkori főmérnök, Ferdinand Porsche továbbfejlesztett, mígnem készen állt a versenyzésre.
A vörösre festett Christian Werner 432 kilométeres távon 6 óra 32 perc és 37,4 másodperc alatt nyerte meg a rangos versenyt, így a német márka második győzelmét aratta. Ez volt az első győzelme a Targa Florio-n egy Olaszországon kívüli pilóta számára. Werner a 2 literes lökettérfogatig terjedő versenyautók háromszoros osztálygyőzelmével is vezette a csapatot. Csapattársai az összetettben a 11. (Christian Lautenschlager) és a 16. (Alfred Neubauer) helyen végeztek.
2022-ben a Mercedes-Benz Heritage úgy döntött, hogy az évfordulóra – a gyári helyreállítás magas színvonalának megfelelően – a lehető leghitelesebben újjáépíti az eredeti 2 literes Targa Florio versenyautót a cég saját kollekciójából. Christian Lautenschlager ezzel a járművel fejezte be a Targa Floriót 1924-ben. Werner győztes autója nem maradt fenn. A versenyautó eltávolítását a Mercedes-Benz Múzeumból aprólékos elemzés követte a fényezéstől a motoron át a jármű karosszériájáig, majd kiterjedt kutatást végeztek a Mercedes-Benz Classic Archivesban – a márka „memóriájában”. Az eredeti műszaki rajzok és történeti fotók kulcsfontosságú forrásai voltak a hiteles helyreállításnak, ezt a Classic Center szakértői hálózattal közösen végezte.