Tarol a Lexus RX L
NAGYON BEJÖTT A LEXUSNAK A HÉTÜLÉSES CROSSOVER
Világszerte és Európában is csupán néhány hónapja kapható, a világ elsőszámú zöld prémium autógyártója, a Lexus legnépszerűbb modelljének hétüléses változata, mégis máris szárnyaló értékesítési darabszámokról érkeznek a hírek. Az RX kétségkívül a környezetbarát hibrid elektromos modelljeiről ismert Lexus legfontosabb modellje: két évtizedes története során mintegy 2.758.227 darab talált belőle gazdára. Az RX volt a világ első luxus SUV-ja, és ez volt az a modell a modell, amely a világon elsőként mutatta be a hibrid hajtást a prémium kategóriában. Az idén tavasszal bemutatott különleges, RX L névre hallgató modellváltozat, 11 centiméterrel hosszabb a testvérmodelljénél, és ez a Lexus első európai hétüléses modellje, amely mind a kényelem, mind a vonzerő szempontjából új dimenziókat nyit meg a luxuskategóriájú Lexus crossoverek vásárlói számára. És hogy mennyire jött be ez a vásárlóknak? Nos, meglehetősen: a bemutatása óta eltelt néhány hónapban világszerte 17.580 ügyfél döntött a megvásárlása mellett, Európában pedig már 948 darab kelt el belőle.
Az RX sorozat új tagja az olyan családok igényeire szabva készült, akik számára fontos a variálhatóság. Ennek kulcsa a harmadik sorban található, két önálló ülés, melyek segítségével extra ülőhely vagy könnyen kialakítható, praktikus raktér létesíthető. A Lexus az RX L esetében is hű volt a hibátlan kézműves kidolgozás és az omotenashi, azaz a japán vendégszeretet iránti elkötelezettségéhez. Az autót céljának megfelelően alakították ki, ezért a hátsó részt meghosszabbították, hogy senkinek ne kelljen kompromisszumot kötnie a kényelem vagy a minőség szempontjából. Minden részletet gondosan mérlegeltek, hogy a kiegészítő ülőhelyek tökéletesen működjenek, és minden részletükben ugyanolyan luxust és kényelmet nyújtsanak, mint a jármű többi része. Az elektromos mozgatásnak köszönhetően a leghátsó ülések gombnyomásra emelkednek ki vagy csukódnak össze. Kárpitozásuk alapfelszereltségként bőrből készült, és az új, háromzónás légkondicionálásnak köszönhetően a harmadik sor utasai maguk szabályozhatják a hőmérsékletet és a szellőzést. Az RX karosszériájának meghosszabbítása úgy történt, hogy ez ne befolyásolja az autó elegáns formáját, kupészerű megjelenését és könnyű irányíthatóságát. A Lexus RX története számos innovációval büszkélkedhet; húsz évvel ezelőtti megjelenése idején például ez a modell volt a luxus SUV kategória úttörője. A Lexus RX 400h 2005-ös bemutatkozása pedig abból a szempontból volt úttörő, hogy az önmagát töltő hibrid rendszer ekkor vált elérhetővé a prémium kategóriában, így alapozva meg a Lexus hibrid technológiában elért műszaki vezető szerepét a luxusautók gyártói között. Világszinten eddig több, mint 2,7 millió RX talált gazdára, és ezzel ez a típus vált a Lexus kínálatának központi modelljévé. Az új RX L tovább javítja majd a modell piaci helyzetét, hiszen a modern családok elsődleges igényeit elégíti majd ki a prémium autók piacán. A formai változásoktól és a plusz ülések miatt szükséges változtatásoktól eltekintve a az RX L ugyanazokat a népszerű és jól bevált értékeket kínálja, mint az ötüléses modell. A kocsi teljesítményéről, hajtásláncáról, menetdinamikájáról és felszereltségéről a sajtóanyag következő fejezeteiben nyújtunk részletes információt.