Tavaly több mint 20 ezer megkeresést fogadott a Mabisz ügyfélszolgálata
A Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) ügyfélszolgálata tavaly 20 572 megkeresést fogadott, a legtöbben kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) kapcsán érdeklődtek – közölte a Mabisz az MTI-vel szerdán.
Az ügyfélszolgálati megkeresések száma kissé csökkent, hiszen 2019-ben a 22 ezret is meghaladta, és 2011 óta csak egyszer csökkent 21 ezer alá – derül ki az összesítésből. Tavaly a személyes megkeresések száma kevesebb mint a felére csökkent, viszont interneten egyre többen érdeklődnek.
A kgfb kapcsán a legtöbben a kárrendezés ügymenetéről érdeklődtek, bár kevesebben, mint az előző években. Jelentősen, 35 százalékkal nőtt viszont a megkeresések száma a megszűnt kgfb-szerződések miatt fizetendő fedezetlenségi díjjal kapcsolatban.
A közlemény szerint évről évre kevesebb a biztosítókkal kapcsolatos panasz. Tavaly 1332 ilyen megkeresés érkezett, három évvel korábban viszont még 2323. Az ügyfelek leginkább a teljeskörű tájékoztatást hiányolják a gépjárműbiztosítási, lakásbiztosítási ügyekben, vagy a kgfb-szerződések díjrendezettsége miatt.
2018 ősze óta az ügyfélszolgálat kezeli a belföldi, és a nemzetközi fedezetkéréseket. 2020-ban mindkettő jelentősen csökkent az előző évekhez képest, de a korlátozások, a határok lezárása, az átmenő forgalom csökkenése miatt a nemzetközi fedezetkérések csökkentek nagyobb mértékben. 2017-től nemzetközi kártörténeti igazolást is ad ki a Mabisz, de az ügyfelek saját biztosítójuktól is kérhetik. A szövetség tavaly 459 igazolást adott ki, míg 2019-ben 526-ot.
A Magyar Biztosítók Szövetsége 2010-ben hozta létre német és osztrák mintára az ügyfélszolgálatot, amely azóta több mint 227 ezer megkeresést fogadott – olvasható a közleményben.