Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Tech startupokat karol fel a Toyota

Posted on 2017.07.19. By AztaCARom

A világ legzöldebbnek és leginnovatívabbnak tartott autógyártója, a vezető hibrid prémium márkaként ismert Lexust is jegyző Toyota nemzetközi kutatóintézete 100 millió dolláros befektetéssel hozta létre új kockázatitőke-leányvállalatát, a Toyota AI Ventures-t, amely ígéretes startupok működését segíti. A Toyota Kutatóintézet (TRI) befektetésekkel segíti többek között az Intuition Robotics (Izrael), a SLAMcoreore (Nagy-Britannia) és a Nauto (Szilícium-völgy) vállatok indulását

A Toyota Kutatóintézet (TRI) 100 millió dolláros befektetéssel hozta létre a Toyota AI Ventures céget: a kockázatitőke-vállalat feladata a technológiai startupok finanszírozása lesz a munka kezdeti szakaszában. A Toyota Kutatóintézet három ilyen cég – a Nauto, a SLAMcore és az Intuition Robotics – tevékenységének felkarolásával indítja el vállalakozását. A startupok a tőkeinjekció mellett mentorálásra is számíthatnak, valamint közvetlen tanácsadásra és együttműködésre a Toyota Kutatóintézet szilícium-völgyi központjában. Az új vállalat a következő területeken készül tőkebefektetésekre:

  • mesterséges intelligencia;

  • robotika;

  • önvezető mobilitási megoldások; valamint

  • adat- és felhő-technológia.

A Toyota AI Ventures révén a világ vezető, leginnovatívabbnak tartott autógyártójának lehetősége nyílik arra, hogy tehetséges újítókkal működjön együtt, akik inkább önálló vállalkozóként képzelik el a jövőjüket.

“Története során a Toyota és a Lexus számos újszerű technológiát mutatott már be: gondoljunk csak a ’30-as évek végének textilipari gépeire és autóira, a ’90-es években megalkotott Priusra, vagy napjaink önvezető autóira és az emberek életét kellemesebbé tevő robotokra.” – fogalmaz Gill Pratt, a Toyota Kutatóintézet vezérigazgatója. “A Toyota Kutatóintézet gyors ütemben erősödik, és ugyanilyen gyorsan fedeztük fel annak a jelentőségét, hogy tevékenységünk során együtt kell működnünk a világ legjobb és legújítóbb elméivel. Ez a most induló vállalkozás fontos állomásnak számít ezen az úton, amit azokkal szeretnénk végigjárni, akik osztják a Toyota elkötelezettségét, és maguk is javítani szeretnék az emberi élet minőségét.”

A startupok kezdeti finanszírozása mindig nagy kockázatot jelent, ám komoly eredménnyel is járhat; éppen ezért létfontosságú, hogy az új vállalkozás befektetési szakemberei gyors döntéseket hozhassanak. Ennek érdekében a Toyota AI Ventures külön irányítással, a Toyota Kutatóintézet tevékenységétől függetlenül működik. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy a kockázatitőke-alapoktól eltérően – amelyek a startupok által beadott pályázatok alapján döntenek – a Toyota vállalkozása a “felhívás és válasz” elve alapján működik, vagyis maga határozza meg a legfontosabb kutatási kihívásokat, majd támogatja az ezek megoldásán dolgozó cégeket. A Toyota AI Ventures ügyvezető igazgatói posztját Jim Adler, a TRI üzletfejlesztésért felelős alelnöke tölti be.

“Nem tudhatjuk mindenre a választ. A startupok rengeteg újszerű technológiai ötletet dolgoznak ki, mi pedig azt szeretnénk, ha ezek sikeresek lennének.” – fogalmaz Adler. “Az egyik legkomolyabb kihívás, amivel a vállalkozások szembesülnek, hogy megfelelő terméket alkossanak a megfelelő piacra. Mi segíthetünk nekik, hogy ebben bizonyosságot szerezzenek, és elkötelezetten együttműködünk velük, hiszen az ő sikerük számunkra is sikert jelent.”

A Toyota AI Ventures jelenleg három most induló vállalkozásban képviseli a Toyota Kutatóintézet célkitűzéseit:

  • A Szilícium-völgyben működő Nauto egy technológiai rendszeren dolgozik, ami hivatásos autóvezetők és flottaüzemeltetők számára készült, hogy a vezető és az út folyamatos figyelésével megelőzze a baleseteket és helyesebb vezetési stílusra ösztönözze az autóst; a program arra is képes, hogy tanuljon az adatfelhőkben megosztott információkból. A Nauto rendszere AI-vezérlésű szenzorokkal van összekötve, és a berendezést a jármű szélvédőjére szerelik, ahonnan hatékonyan tud adatokat gyűjteni az autó előtti útszakaszról és az autó kabinjából. A Toyota Kutatóintézet 2016 augusztusa óta vesz részt a Nauto finanszírozásában.

  • A brit SLAMcore egy fejlett algoritmust készít, amely önjáró autókban, drónokban és AR/VR rendszerekben készít térképet a jármű környezetéről, és pozícionálja is a járművet ezen a térképen. A SLAMcore legfontosabb szempontja e projektben az eszköz teljesítményhatékonysága, ami létfontosságú az önvezető mobilitásban. A Toyota Kutatóintézet 2017 márciusa óta vesz részt a SLAMcore finanszírozásában.

  • Az izraeli Intuition Robotics élen jár a közösségi technológiák fejlesztésében, amire jó példa a cég idősek számára készített ElliQ robot-társa. A vállalat arra törekszik, hogy technológiája idős emberek millióinak életét könnyítse meg azzal, hogy segít kapcsolatot tartani családjukkal és barátaikkal, és hogy segít nekik aktív életet élni. A Toyota Kutatóintézet 2017 májusa óta vesz részt az Intuition Robotics finanszírozásában

# # #

A Toyota Kutatóintézet

A Toyota Kutatóintézet egy száz százalékban a Toyota Motor North America tulajdonában álló leányvállalat, melynek vezetője Dr. Gill Pratt. A 2015-ben alapított vállalat célja, hogy erősítse a Toyota kutatási szervezetét, és ennek keretében kezdetben négy témán dolgozik:

1) az autók biztonságának javítása

2) növelni azon személyek hozzáférését az autókhoz, akik különben nem tudnak vezetni

3) alkalmazni a Toyota kültéri mobilitási eszközök létrehozását szolgáló szakértelmét a beltéri mobilitási termékek létrehozása érdekében

4) a mesterséges intelligencia és gépi tanulás technikái révén felgyorsítani a tudományos kutatás folyamatát.

A Toyota székhelye az USA-ban található, és az intézet további irodákat működtet a kaliforniai Los Altosban, a massachusettsi Cambridge-ben és a michigani Ann Arborban.

Ctrl+C - Ctrl+V Tags:fejlesztés, Lexus, start-up, startup, Toyota

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A Lexus és a SkyJet is feltűnt a sztárok között az exkluzív bemutatón
Next Post: Az autóipari Sicta Kft. 3,4 milliárd forintos beruházással bővíti felsőzsolcai gyárát

Kapcsolódó cikkek

  • A közösségi autózás felé fordulnak a flottájuktól szabaduló vállalatok Ctrl+C - Ctrl+V
  • Havon és jégen készül a szezonra Hangodi Bendegúz Ctrl+C - Ctrl+V
  • Pótlóbusz jár a Könyves Kálmán körúton az 1-es villamos helyett három hétig pályafelújítás miatt Ctrl+C - Ctrl+V
  • Újabb három IC+ kocsi állt forgalomba Ctrl+C - Ctrl+V
  • Mi a biztonságos kutyaszállítás titka? Ctrl+C - Ctrl+V
  • Kilometer milliomos 406-os Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Új csúcskategóriás okoseszközöket mutat be a Huawei Európában
  • A Sony 2023-as tévéi
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT